Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290567
Mit Apple TV 4 brokker sig lidt over (samtlige af) mine HDMI-kabler fra AV-Cables, og billedkvaliteten er umiddelbart ringe 4K-film, så kan nogen anbefale en HDMI-kabel-pusher, der sælger fra og til Danmark med officiel Premium-certificering?

Edit: Det er i øvrigt med alle indstillingsforbehold, der er bøvl: 50/60 Hz, matching til/fra.

Pt. er indstillingen 4K SDR med range-matching til or Hz-matching fra.
#290569
Hvordan mener du ringe billedkvalitet.

Jeg bruger billige hdmi kabler fra Harald Nyborg. Og de virker alle til 4k HDR
Både fra atv og Panasonic 4k afspiller.

Hvis du lige har købt kablerne er de nok til til at snakke med
#290570
Ekstremt grumset billedkvalitet. Mit oprindelige kabel bibragte også lydproblemer, men måske det har været 1.x?

Glemte at sige at det bedste kabel ikke består ATV4s kabeltest—men vistnok består anden gang efterfølgende. Ellers er det muligt, at filmen MI: Fallout bare har elendig billedkvalitet, men det er suspekt, at mit ATV dumper kablerne i test (selvom det nok er en stresstest á la 4K60 HDR).

Lyden er iø. ukomprimeret LPCM, da mit lydanlæg er lidt gammelt og kører over HDMI passthrough via toslink. Ved ikke om det eventuelt æder HDMI-båndbredden.
#290573
Jeg har hørt, MI:F ikke har den bedste kvalitet, men det er selvfølgeligt svært at undersøge, hvis man ikke rigtigt har noget at sammenligne med. Generelt er HDMI-kabler noget værre lotteri, hvor man ikke engang kan se versioneringen printet på.
#290611
Der kan nu godt komme støj på HDMI-kabler, hvis de er dårlige/defekte.
Sådan et har jeg nemlig her, der giver farvede pixels der står og blinker/flimrer. Det er på alle skærme, og det er forskellige steder på skærmene afhængig af billedet der vises.
Vedhæftede filer
pixels.jpg
pixels.jpg (330.81 KiB) Vist 3105 gange
#290613
Ja, men som sagt så vil støjen ødelægge signalet. De lilla prikker er jo ikke et “uskarpt og grumset billede”, med mindre din definition af “grums” er væsentlig anderledes end min. De fleste ville nok kalde det “pixelfejl” før det kalder dit foto for “grumset”...