Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290427
Jeg ved godt der har været nogle tråde om det men hvad er der mest value for pengene på de 3 hvis man bare skal bruge den til streaming? Hvis det er samsung er 8005 1500 kr mere værd i forhold til 7005? Jeg hælder lige nu mest til philips pga prisen iht besparelsen og 7005 ikke ligner noget som er kvalitet men det kan være jeg kan blive omvendt.
#290483
Enig med Eclipse.

Vil supplere at styresystemet er langsom på pus8303, men igen til 4444 kr. (Inklusiv google mini), det er en god pris.

Du kan købe det og prøve tvet i et par uger og aflevere, hvis du ikke er tilfreds. Elgiganten giver jo 30 dages returret, hvor man frit kan prøve.
#290487
Jeg synes egentlig ikke styresystemet er så ringe endda.

Nej det er ikke hurtig som på en nvidia shield.

Men går du ind og fjerner alle unødvendige apps og og rydder godt op på startskærmen og slår underretninger fra i alle apps du ikke bruger, så bliver det faktisk til at arbejde med.

Bevares. Jeg har brugt meget tid på det, men nu kører det faktisk rigtig godt :)

Det klarer Netflix fint også
#290504
EclipsE skrev:Jeg synes egentlig ikke styresystemet er så ringe endda.

Nej det er ikke hurtig som på en nvidia shield.

Men går du ind og fjerner alle unødvendige apps og og rydder godt op på startskærmen og slår underretninger fra i alle apps du ikke bruger, så bliver det faktisk til at arbejde med.

Bevares. Jeg har brugt meget tid på det, men nu kører det faktisk rigtig godt :)

Det klarer Netflix fint også
Vil du vurdere at Netflix kører bedst i native klienten på TV'et eller via en Chromecast? Og vises Netflix i 4K (hvor muligt) via den indbyggede klient?
#290509
Samsungs Tizen er den der kører velintegreret, Phillips er noget bagefter der.. Om man er til IPS eller VA er op til en selv.. Men for mig vil et bedre billede med VA panel være afgørende..
#290512
Msh skrev:
EclipsE skrev:Jeg synes egentlig ikke styresystemet er så ringe endda.

Nej det er ikke hurtig som på en nvidia shield.

Men går du ind og fjerner alle unødvendige apps og og rydder godt op på startskærmen og slår underretninger fra i alle apps du ikke bruger, så bliver det faktisk til at arbejde med.

Bevares. Jeg har brugt meget tid på det, men nu kører det faktisk rigtig godt :)

Det klarer Netflix fint også
Vil du vurdere at Netflix kører bedst i native klienten på TV'et eller via en Chromecast? Og vises Netflix i 4K (hvor muligt) via den indbyggede klient?
Jeg synes det kører lige godt om det er den native Netflix eller en chromecast. Det er bare nemmere med den native med styring.

Ved ikke lige med 4K, da det kun er et 1080p tv i vores soveværelse. I vores stue bruger jeg nemli en shield som styring.
#290525
Hejsa jeg står lidt i samme situation, blot kigger jeg på 65" i stedet. . Jeg har søgt meget på dette forum og de ting jeg lige kan huske at have læst opsumeres her, de mere kloge hoveder kan endelig rette mig hvis jeg tager fejl:

NU7115: vundet bedste tv 2018-2019 i basic udgave hos lyd og billede. Noget med panelet der gør det har godt sort niveau og dårlig synsvinkel. (pris 65" 7499,-) kan dog få en 8005 til 777,- men ved ikke lige hvorden den performer i forhold til. .
https://lydogbillede.dk/arets-bedste/aa ... 2018-2019/

PUS8303: gode anmeldelser ved lyd og billede. Noget ved panelet der gør det har "dårligt" sort niveau og god synsvinkel. (Pris 65" 6999,-)
https://lydogbillede.dk/test/tv/8-store ... 65pus8303/

LGB8, efter hvad jeg kan læse virkelig et godt TV der er markant bedre end de 2 ovenover jeg linker hvilket dog også ses på prisen 7777,- for 55" Har også vundet bedste tv 2018-2019 i premium klassen)
https://lydogbillede.dk/arets-bedste/aa ... 2018-2019/

Ved ikke om det hjælper dig, men det er ivædfald de tanker jeg selv går med pt :D
#295957
Jeg har et Samsung KS7005 i 49 og vil skifte til et Phillips PUS8303 i 55. Vil i mene der er dårligere billede på Phillips i den sammenligning? Det er trods alt også et 2 år nyere tv end KS7005 og kan man nå at få et til 4444,- er det vel et fint køb