Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#290329
Jeg ville ikke holde vejret i forventning om et fix via firmware. Så længe ingen kan fortælle hverken Samsung eller Almando hvad problemet konkret er, så er det nok op af bakke. Mit gæt er, at de begge bare vil spille bolden over på den andens banehalvdel.

Og dine BL4000 vil jo netop virke med en Beoplay Hub i stedet, da den
1) Forbinder via optisk SPDIF
2) Kan volumenreguleres via IR. Som dit TV så kan opsættes til at spytte ud.

Peter: var der ikke en debat omkring Hub’en hvor Essence i kombi med et IR-øje blev foreslået i stedet?
#290334
Ja, det var den fra 1. August 17 jeg tænkte på. Men da Essence mk2 er udgået, så skal man ud og finde den i gemmerne i butikkerne eller på dba. Og prisen er lidt småhøj ift hvad den reelt kan (du får dog Airplay mv med).

Jeg synes dog, at der var en nylig debat hvor emnet kom op igen og folk havde negative erfaringer med Hub’en. Mener det var på rec.dk
#290335
Hej Torben og Peter.

Tak for info. Jeg tror det desværre at du nok får ret Torben. Almando svare ikke på mail men de får lige nogle dage til at høre af sig. Jeg vil undersøge lidt mere på den løsning du beskriver Peter. Jeg føler dog ikke det er den helt rigtige løsning da Sonos ikke rigtig kan komme med og mit surround forsvinder ved denne løsning.

Havde en drøm om BL. 18 en gang i fremtiden.??

Ved en af de herre hvor man kan finde priser mm på de omtalte enheder.?

mvh

Allan
#290337
Essence lå vist i godt 5000 kr før den udgik, men dertil skal du have et IR-øje ved siden af, som nok er 500 kr oveni. Den kommer med en ekstra Remote, til styring af volumen og streaming-input.
https://b-o-f.dk/produkter/beosound-ess ... yBEALw_wcB

Hub’en er stadig til salg og kan fås for 1400 kr
https://b-o-f.dk/produkter/beoplay-s8-connection-hub
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290410
LG 2019 4K OLED - specifikationer

LG C9 (55, 65, 77"), E9 (55, 65") & W9 (65, 77")
4K OLED-panel
Anden generations Alpha 9 videoprocessor
HDMI 2.1 (4K120)
HDMI VRR, eARC og ALLM
AI Picture og AI Sound
4K Cinema HDR
Dolby Atmos
WiSA certificeret
ThinQ AI og webOS 4.5
Google Assistant og Amazon Alexa

Læst her.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290423
Efter lancering af LG's C9 panel, er BeoVision Eclipse med GL's C7 panel definektivt
forældet. Jeg fået at vide mange gange - 'Dit BeoVision 7- 40 Mk III er forældet' og
hvad så, så længe jeg er glad for mit tv. Har nogen lyst til at kommentere på det. ?
#290438
Hvorfor er panelet forældet? Strengt taget er C9 og C7 samme panel, men elektronikken omkring det er ændret. Jeg kan ikke helt se hvorfor det er et større problem for Eclipse-ejere, at være ligeglade end det er for dig at være ligeglad med dit 7-40's alder. Eclipse er ikke blevet et ringere TV af, at der er noget der hedder HDMI 2.1. Der er jo ingenting i TV'et som gør det nødvendigt, at have HDMI 2.1 inputs.
- HDMI VRR og ALLM er kun tilgængelige for Xbox-ejere.
- eARC har ingen relevans, da lyden kommer fra egen højttaler, som ikke understøtter Atmos alligevel.
- WISA-kompatibilitet har TV'et i forvejen
- Så er der forbedringerne på billedprocessoren og 100 Hz BFI, som potentielt vil forbedre billedet, men det er vel forventeligt, at man opfinder inkrementale forbedringer år for år. Det er næppe noget, som efterlader C7 i støvet.
Af Granly
#290441
Forbruger elektronik i sin nøddeskal. Udviklingen står heldigvis ikke stille, og heldigvis for det. Så alt (næsten) bliver jo forældet over tid. Forældet er måske ikke det rigtige ord, da det vel udelukkende handler om den enkeltes behov og ikke hvad der er teknisk muligt. Da vores behov er forskelligt, så kan man vel ikke kalde sit setup for forældet, fordi der findes et ny teknologi.

Men klart at B&O er ramt af den stadig hurtigere teknologiske udvikling, da de bygger tingene sammen. Hvilket jo nok ikke er vejen frem. Men dem om det.

Tænker ligesom dig at det handler om ejerglæde og behovsopfyldelse. At nye teknologier kan give nye behov er jo det som driver hjulene i alt innovation. Men teknologi for teknologiens skyld kun bliver for et fåtal, så det bliver spændende at se hvad overlever og hvad kun bliver en bump på vejen.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290442
Hej Torben
Med dit nordlige/vestjyske blod kan det undre, at du ikke har valgt
BeoVision Eclipse men Sony AF9. Er der en sandhed i, at med dit
blod i årene givet man ikke penge ud til hvad som helst. :)

Hej Granly
Tak for dit indlæg, som fortæller du har forstået hvad jeg mener.
#290448
Jeg har ganske enkelt ikke 90.000 kr. at bruge på et TV. Jeg er også en stor fortaler for Audi S7, men da jeg ikke har 1.7 millioner at bruge på en bil, så holder den heller ikke i indkørslen.

Som jeg skrev i min anmeldelse af Eclipse, så har TV'et en masse features, som giver en lækker pakke, men jeg synes ikke, at prisen er sat rigtigt. Både 55" og især 65" er alt for dyrt prissat. Men hvordan kom prisen ind i den her diskussion? Vi snakker vel ikke value-for-money i en B&O-tråd for så kommer vi ingen steder. Du får mig ikke til at udtale, at B&Os produkter er pengene værd set fra et rent teknologisk synspunkt.

Du udtaler blot, at Eclipse definitivt er forældet, hvilket jeg stadig har lidt svært ved at give dig ret i. Vi har fået HDMI 2.1, men det er jo ikke en teknologi, som Eclipse (eller ret mange andre TV) vil nyde specielt godt af? Der er nogle features, som i visse situationer kan afhjælpe problemer, såsom lipsync-korrektion via eARC, eller variabel refreshrate på en Xbox, men hvorfor skulle det gøre Eclipse forældet? Nu hvor B&O ikke har Atmos-lyd alligevel (hvilket ingen ud over LG i øvrigt byder på), så er der vel ikke meget, som ændrer sig ved at der er lanceret en C9 - som har samme panel som C7.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290459
Ok Toben - Forældet blev skrevet allene fordi dette er hvad mit tv er er blevet kaldt i
mange år. For mig er det stadig lige så smukt som da jeg købte det. Netflix film afspilles
stadig med AC3 surround 5.1 lyd, og div. tv kanalerne sender stadig med for lav bitrate
med pixeleringer tilfølge på YouSee's HD kanaler. Alt dette oplever jeg stadig på mit
'forældede' BV 7.

Vedrørende WiSA USB Transmitters. Den 'overraskelse' blive vel først serveret for os på
CES messens LG nyhedskonference.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#290462
LG Z9 er LGs første 8K OLED-tv. Brugbart om et par år.

Billede

LG bringer sit første 8K OLED TV på markedet i 2019. Dette 88-tommer LG Z9 8K
OLED TV vil debutere på CES 2019. LG har vist en prototype af sin 8K OLED TV
i 2018. Den nye LG Z9 vil være en af stjernerne på CES 2019.

Den nye LG Z9, der kører på den nye alpha9 Gen 2 CPU som den anden top af
linjen nye 2019 4K OLED TV'er. LG Z9 har også den nye HDM1 2.1-port, der giver
høj billedhastighed (HFR). Resultatet er en glattere og klarere bevægelse med 120
billeder pr. Sekund for bedre gengivelse af hurtige indhold som sports- og actionfilm.
Understøttelse af forbedret lydgengivelseskanal (eARC) gør det muligt for hjemme-
biografentusiaster at udnytte HDMI-tilslutningen og nyde de højeste kvalitetsformater
til rådighed med fantastisk detaljer og dybde.

LGs kæmpe Z9 8K OLED TV har en opløsning på 7,680x4,320px (33,117,600 pixels).
Dette er 16 gange mere end et 4K panel. Tv-producenter lover at skabe et bedre billede
på deres 8K-tv'er til 4K-indhold. Der er altid mennesker med dybe lommer, der ønsker
den nyeste teknologi, uanset hvad. Det 88-tommers 8K OLED-tv bliver et af de dyreste
tv'er til at købe i 2019. Som reference har det 77-tommers LG W8 4K OLED-tv en pris
på $ 14.999. - Læst her.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 326