Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#290376
Hej

Jeg overvejer om jeg skal opgraderer til OLED tv..
Mit nuværende tv er et Panasonic CX725, som jeg er ret godt tilfreds med, på trods af at den mangler HDR understøttelse.. ::l

Jeg er lidt lun på LG C8, så det vil nok blive det hvis jeg skifter nu.

Jeg streamer udelukkende fra ATV 4.. Jeg har Yousee's app installeret på ATV, og ser kun tv ad den vej.. Og streamer via PLEX server også..
Vil jeg opleve en stor forskel rent billedekvalitetsmæssig, når jeg primært streamer tv ??

Mvh
Per
Af sunbao
#290380
Det kan næsten ikke undgås når man vælger bevidst ikke at bruge den bedst tilgængelige signal kilde.
Ser du sport så blir det endnu værre, holder du dig til film serier osv så går det nok an men livesport er ikke godt via streaming.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290381
Glæderne ved et godt sortniveau og de brede betragtningsvinkler får du, men det er klart, at det ikke er den bedste kvalitet du fodrer skærmen med. Bruger du ikke iTunes til at leje film med? Her vil du opleve et gevaldigt løft i kvaliteten.
Af bromberg
#290382
Jeg skiftede selv fra den nævnte skærm til oled b6.
Er blevet på oled siden og skifter formentlig aldrig igen, eller ihvertfald ikke til lcd.
Som andre nævner så er det et skidt signal du fodrer skærmen. Har selv yousee via kabel og så virkelig frem til yousee’s app, men den har slet slet ikke samme kvalitet og som det nævnes er den helt galt ved sport.
Men overordnet set, så kan jeg kun se du for et bedre tv overall.
Jeg så frem til at se en masse film igen med et bedre billede og tænkte ikke rigtig over den bedre betragtningsvinkel, men det er jeg virkelig blevet glad for idag.
Nu har jeg haft oled i 2 eller 3 år (har jeg glemt) og jeg kan stadig glædes ved mit skifte ved en film eller bare PlayStation brug:)
Af Moulder
#290385
Jeg bor et sted, hvor det desværre ikke er muligt at få kabel-tv af hverken den ene eller den anden slags, så valget står imellem en grim parabol på huset, Boxer tv, eller streaming TV.
Jeg har prøvet Boxer, og den kvalitet var ikke noget at skrive hjem om..
Parabol gider jeg ikke at bøvle med, og synes det er en dyr løsning..

Så jeg beholder ATV4 løsningen, men er i tvivl om hvor stort et løft OLED skærmen evt. vil give i forhold til mit nuværende TV.
Betragtningsvinklen er nok der hvor jeg vil opleve den største forbedring, da jeg kun sidder ca. 2,5 m. fra tv'et. Og så selvfølgelig størrelsen, da mit nuværende tv er 49" og LG C8 er 55"

Ang. iTunes, så har jeg endnu ikke lejet film på den måde, det det skal da prøves.
Netflix og HBO bliver også brugt, men det er mest TV streaming fra Yousee app. og TV2 Play jeg bruger, og de platforme jeg er mest nysgerrig efter om jeg vil se en forbedring af.. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290392
Hvis du har den store Netflix-pakke, så har du adgang til 4K HDR, hvilket også vil være er synligt løft på et C8. Der er ikke sindsygt meget materiale at gøre med, da det typisk kun er Netflix’ eget materiale, som de har i den kvalitet.

På iTunes er der ret meget indhold i 4K HDR og hvis du måske blot starter med nogle af deres 9 kr-lejefilm (de har 1 pr uge), så skal du ikke smide en halvtredser for at teste det af.
Brugeravatar
Af bbplayer
#290651
Moulder skrev:Jeg bor et sted, hvor det desværre ikke er muligt at få kabel-tv af hverken den ene eller den anden slags, så valget står imellem en grim parabol på huset, Boxer tv, eller streaming TV.
Jeg har prøvet Boxer, og den kvalitet var ikke noget at skrive hjem om..
Parabol gider jeg ikke at bøvle med, og synes det er en dyr løsning..
Så vidt jeg husker, så får du parabol + box installeret gratis og betaler vistnok enten kontant 1 gang for boks, eller pr. måned, så dyrt ved jeg ikke. Hvis du betalte for yousee på vilkår som andre med kabeltv eller bredbåndstv, så var det nok også dyrt, du ser så ud til at ville gøre det hele gratis til bedste kvalitet, det kan man så ikke uden parabol eller kabeltv som du ikke kan få.

Moulder skrev:men det er mest TV streaming fra Yousee app. og TV2 Play jeg bruger, og de platforme jeg er mest nysgerrig efter om jeg vil se en forbedring af.. :)
Her er det korte svar du fik oprindeligt, nej, du får bedre farver men da dine streaming tjenester er i fåtal og ikke leverer et godt signal undtaget netflix, så kan du ikke meget vinde på yousee / tv2play. Man skal ikke vælge OLED og så se DR1 streaming, det står ok men det er ikke en blu-ray afspilning og signalet og kvalitet ses da også tydligere på OLED. Så mener du bedre, ved du ser den dårlige kvalitet du har idag, så får du det.
Af Moulder
#290741
bbplayer skrev:Hvis du betalte for yousee på vilkår som andre med kabeltv eller bredbåndstv, så var det nok også dyrt, du ser så ud til at ville gøre det hele gratis til bedste kvalitet, det kan man så ikke uden parabol eller kabeltv som du ikke kan få.
Inden du går helt i selvsving over at jeg ser tv via kærestens Yousee app., SAMMEN med hende, så gik mit spørgsmål på hvor vidt jeg ville få en forbedring rent billedemæssig, hvis jeg skiftede til OLED..
Det svar fik jeg tidligere, og tak for det ;)