Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290362
Jeg har også skrottet den traditionelle kabel/antenne løsning, og ser udelukkende tv via mit ATV 4.
Jeg har ikke haft remote til hverken tv eller receiver fremme siden, da alt styres med den lille remote til ATV.

Min kæreste har Yousee, og har lånt hendes login så vi kan se tv når vi er hos mig, og ser alle kanaler i pakken via yousee app'en på ATV, (inkl. TV2 live, arkiv osv.) det virker super fint. Samme løsning kan vælges med Stofa tv, da de også har en app til ATV.
#290369
Den er ikke blevet nævnt endnu, så vil da lige slå et slag for Chromecast'en. Den bruger vi derhjemme, og er ganske godt tilfredse. Kan godt lide at man bruger mobil/tablet som "fjernbetjening". Det vil andre så nok se som et minus, men det er jo smag og behag. I hvert fald er det noget nemmere at indtaste med tastaturet på telefonen kontra med en fjernbetjening. (Er det noget med at man kan det med en iPhone på AppleTV?)

Langt de fleste apps kan caste, så der er man godt dækket ind. Eneste ting jeg lige kan se måske bliver et problem er afspilning af lokalt indhold fra nas. Selv bruger jeg her Kodi på en lille pc, men har dog læst om folk der bruger diverse apps til at caste dette også. Har dog ikke selv erfaring hermed.

Chromecast'en er noget billigere end AppleTV, dette kan måske have betydning hvis man skal købe til stue, soveværelse og x-antal børneværelser.

Har man Apple grej i forvejen, så tænker jeg da at AppleTV er at foretrække.

Helt generelt til det med at droppe tv-pakken, så er det da bare at få det prøvet af. Køb en Chromecast eller en AppleTV og så kom igang med diverse streamingtjenester. DR.TV og Youtube er gratis, og Netflix, Viaplay etc har alle gratis prøveperioder, og ellers må man jo købe en måned til omkring 100 kr. Der er ingen der siger man skal opsige tv-pakken på forhånd.

Ja, det koster lidt at komme igang/prøve af, men man kan også spare en del penge i den anden ende.

Vi har været foruden tv-pakke i snart 8 år nu, og mangler det bestemt ikke. Vi bruger fast Netflix, Viaplay, DR.TV og Youtube. Engang i mellem prøver vi så en anden streamingtjeneste af i en kortere eller længere periode. Jeg kan kun på det varmeste anbefale det, man kommer i hvert fald ikke til at savne reklamerne! :D
#290370
Du kan også indtaste med en iPhone når du har en ATV. Den popper automatisk op på låseskærmen når den spotter et inputfelt.

Men ja. Køb den dims du synes lyder fedest og prøv den imens du stadig har Tv-pakken og se hvordan det spiller. Hvis du stadig har Stofa, så kan du jo teste med deres egen app og se hvordan streaming af TV vil se ud før du skifter helt. Der er naturligvis forskel på både app og måske også kvalitet afhængigt af hvilken tjeneste du vælger i sidste ende, men så har du ligesom fået en føling med om det funker i det daglige.
#290378
Jeg leger også tanken.. Har fået Apple tv4K og tester lige pt.
Der kommer er kommet ny udbyder, til 49,- mdr incl TV2
https://moretv.dk/#
Jeg overvejer dette...
mit problem er bare at vi jeg tror vi har et for godt tilbud fra Yousee... Har den gamle hometrio abb. Jeg giver 795, bredbånd, 2 mobilabonnementer, tv pakke incl tv3, tv3 puls ,Charlie, Discovery og meget mere...og kan se tv i flere rum...så....
Senest rettet af joeblach 2. jan 2019, 18:11, rettet i alt 1 gang.
#290384
Hvergang jeg bliver bruger af en teknik forum bliver jeg overrasket over hvor hjælpsomme og grundige folk er :-) mange tak for jeres hjælp. .. Jeg vil helt sikkert give streaming en chance, jeg tror for nemmere at sælge ideen til konen at valget nok falder på Apple tv, ikke at vi generelt har apple produkter i hjemmet men fordi jeg syntes det virker mere bruger venligt at have fjernbetjening. . Nu vil jeg gå igang med at nørde lidt på indkøb af nyt tv, samt soundbar. . .Tak til alle
#290390
Hvis du tager det en ting af gangen, så kan du nå at blive bekendt med de finurligheder eks ATV måtte have, så du ved hvordan den bør reagere før du sætter et nyt Tv til. Vi har en del tråde hvor folk har købt både TV, boks og soundbar og så oplever problemer et sted i kæden. Når alt er nyt så er det bare svært at fejlsøge selv.

Men først og fremmest så skal det naturligvis være en ATV 4K så den er gearet til et nyt Tv (og kun 32 GB - du får ikke brug for 64 GB). Dernæst har vi en hel kilometer lang tråd om brugen af den, hvis du kigger på den tråd som hører til anmeldelsen af ATV 4K her i forum. Deri vil du også støde på de problemer, som folk typisk bumper ind i undervejs. Det er oftest noget med HDMI og båndbredde - hvilket ikke vil blive et issue på dit nuværende TV, da det ikke er 4K og ikke har HDR.
#290411
Torben Rasmussen skrev:Hvis du tager det en ting af gangen, så kan du nå at blive bekendt med de finurligheder eks ATV måtte have, så du ved hvordan den bør reagere før du sætter et nyt Tv til. Vi har en del tråde hvor folk har købt både TV, boks og soundbar og så oplever problemer et sted i kæden. Når alt er nyt så er det bare svært at fejlsøge selv.

Men først og fremmest så skal det naturligvis være en ATV 4K så den er gearet til et nyt Tv (og kun 32 GB - du får ikke brug for 64 GB). Dernæst har vi en hel kilometer lang tråd om brugen af den, hvis du kigger på den tråd som hører til anmeldelsen af ATV 4K her i forum. Deri vil du også støde på de problemer, som folk typisk bumper ind i undervejs. Det er oftest noget med HDMI og båndbredde - hvilket ikke vil blive et issue på dit nuværende TV, da det ikke er 4K og ikke har HDR.
Perfekt, har små kigget på tråden/anmeldelsen men vil lige læse hele anmeldelsen og lure tråden igennem :)
#290475
Rart med info i denne tråd.
Jeg har også lige klippet kablet og købt apple tv 4k.
Også plex server og de samme streaming apps.

Det spiller godt.

Faktisk har apple tv’et hjulpet med et problem med at tv og NAD finder hinanden bedre.
Der kunne det godt give problemer, hvis det kun var via tv og NAD.
#290514
rasmusbp skrev:Rart med info i denne tråd.
Jeg har også lige klippet kablet og købt apple tv 4k.
Også plex server og de samme streaming apps.

Det spiller godt.

Faktisk har apple tv’et hjulpet med et problem med at tv og NAD finder hinanden bedre.
Der kunne det godt give problemer, hvis det kun var via tv og NAD.
Ellers hvad jeg kan læse skulle Infuse være godt. . .Hvis du har synology NAS så er der også DS video men har ikke prøvet noget af det endnu. . Men apple TV lyder som en god løsning der samlet det hele i en nem betjening. . Ikke at WD TV er dårligt da det jo æder alle formater man smider efter den :-)