Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#290037
En eller flere versioner af LG 2019 OLED tv bliver lanceret med WiSA-baseret trådløs
Dolby Atmos lyd mulighed. Hvor mange af LG's tidligere kunderne vil mon købe dette
TV ? - Det er kendt, at det er et mindretal der vil betale for bedre TV lyd. Ønskes Dolby
Atmos surround sound muligheden, skal der også et antal aktive BeoLab højttaler til,
der kan modtage WiSA baseret trådløs overførsel. Man kan jo så, som med de gamle
BeoVision tv, undgå en ekstern A/V surround Receiver.

Hvad siger du, der står for en TV udskiftning. Vil dit næste TV blive et standart tv. ??-
Vil DU købe et af de nye WiSA-baseret LG TV versioner ? ? - Eller vil du foretrække
at købe et nyt BeoVision Eclipse baseret på LG C7 (2017) panelet. ?? - Eller vil du
foretrække et købe second hand BeoVision TV, så du evt. kan genbruge den ældre
generationer af aktive BeoLab højttaler. ?? - Eller er du nået til. Dit nye tv fabrikat vil
du selv vælge, samt en ekstern A/V Surround Receiver. ??
Af multichanger
#290111
Hej. Kan nogen hjælpe med almando Multiplay Surround Decoder til Samsung QE75Q7FAMTXXC. Tvet vil ikke godkende almando endheden. Samsung support og almando (Tyskland.) kan ikke hjælpe mig.

Samsung support skriver.
Dog kan vi ikke garantere at denne Almoda enhed virker med vores tv.
almando support skriver.
We don’t believe that it’s a problem of Danish/German firmware. Because we don’t have a Samsung TV we can’t check the new firmware.

Som i kan se beskylder de begge hinanden til at at havde fejlen.

Er der nogle som har et forslag.?

Med venlig hilsen

Allan G
Af Granly
#290119
Hej Allan

Har en decoder, og jeg har ikke oplevet problemer med den og der er ikke kommet ny software til den i de sidste måneder. Har dog ikke et Samsung tv. Har koblet den til hdmi arc udgangen og sat tv til at køre på ekstern lyd.

Når du skriver at den ikke vil godkende den, hvad mener du så?

VH Granly
Af multichanger
#290136
Hej Granly.

På Q7-9 Samsung skal tv et havde en tilbage melding før den kan godkende decoder. Den virker fint med et tysk udgave af Q7. (info fra almando.) Men ikke et dansk/norden program version 1260.6 Da jeg gerne vil benytte mine Beolab 4000 sammen med mit nye tv vil jeg gerne havde det til at fungere. Men kan jeg ikke styre lyden skal der findes en anden løsning. Jeg vil dog gerne kunne bruge Sonos stadigvæk. Så alle forslag er velkommen.

VH Allan
Af multichanger
#290154
Ja Det er monteret lige nu og virker fint. Dog kan lyder ikke reguleres via tv. Så jeg er bange for at det ikke kommer til at fungere med mit tv Samsung Q7 75" kanon tv så dette skal ikke skiftes.
Af Granly
#290235
Lige en kommentar inden champagnen. Har du ønske om et Surround setup ellers kunne du jo prøve med en connection hub. Den er jo væsentlig billigere.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 326