Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290116
Så blev min amerikanske Apple ID lukket af en eller anden årsag som jeg ikke kender. Jeg har ikke fået nogen besked om at den er blevet disabled eller grunden hertil. Jeg opdagede det først, da jeg prøvede at se en af de film jeg har købt. Jeg kan godt logge ind, men kan hverken købe noget eller se de film jeg har købt.

Jeg har kun købt film på den konto. Pengene er indsat via promo koder købt via offgamers.com.

Nogen der har erfaring med hvordan man får låst sit Apple ID op igen?

Jeg har kontaktet iTunes Support via mail, men de henviser bare til Apple Account Team med et tlf nummer (har ikke ringet endnu).

Jeg har prøvet lidt af hvert for at få den låst op (resat password, aktiveret 2-trins login og prøvet diverse guider fundet på nettet) men det har ikke hjulpet. Jeg tror efterhånden, at min eneste mulighed er at ringe, men jeg forudser et problem, da den amerikanske adresse jeg har oplyst jo er en falsk adresse.

Jeg må blankt erkende, at jeg ikke umiddelbart havde forudset dette scenarie. Et er, at de forhindrer mig i at købe, men at de også forhindrer mig i at se det jeg har købt, synes jeg godt nok taler meget imod at købe noget digitalt....
#290117
Dental Floss skrev:Jeg må blankt erkende, at jeg ikke umiddelbart havde forudset dette scenarie. Et er, at de forhindrer mig i at købe, men at de også forhindrer mig i at se det jeg har købt, synes jeg godt nok taler meget imod at købe noget digitalt....
Velkommen til fremtiden, og digital pirateri beskyttelse.
#290145
Torben Rasmussen skrev:Hvordan bliver det til pirateri?
Du har ikke licens til at afspille den pågældende film, og bryder med aftalen du har med Apple, det er også det som pirater gør når de afspiller en film, som de ikke har rettigheder eller aftale om.
#290211
Omgåelse af geoblokering er ikke piratkopiering. Har man betalt for filmen har man selvsagt licens til at se den.
#290213
Spændende. Jeg har også us apple id og håber ikke mit lukker.
Jeg prøver altid at tanke op med iTunes gavekort når jeg er i usa eller kender nogle som er.
Ellers køber jeg dem på nettet. Det er en klassiker med at du skal ringe op, det afholder de fleste. Du skal bare sige du er flyttet til danmark. Det er ikke ulovligt at have us apple id og bo i danmark.
Iøvrigt er jeg enig....det er ikke piratkopiering, men alligevel "Kontraktbrud" med apple.
Spændende at følge din sag.....håber ikke apple læser med og smider mig af:-)
Godt nytår!
#290219
Naiera skrev:Omgåelse af geoblokering er ikke piratkopiering. Har man betalt for filmen har man selvsagt licens til at se den.
Spændende, jeg ved ikke hvilket land du kommer fra, identitetstyveri er ulovligt i Danmark, og tror du selv det er lovligt at opgive falsk bopæl til Apple, og at denne er i USA til Apple? Det vil jeg godt se nogle referencer til er helt lovligt.

Geoblocking handler om websiders mulighed for at blokere visse folk fra at besøge deres sider, fordi de kan og må. Ikke noget ulovligt i det eller omvendt at omgås det.

Det ulovlige er din konto ved Apple er falsk, din bopæl er falsk, din accept er deres betingelser brydes ved ejerskabet og køb af film, og hver gang du besøger siden i det falske navn, misbruger du altså et ID, som ikke er ægte. Er helt sikker på det ikke er lovligt, folk tænker bare ikke over det, måske er apple begyndte at tænke lidt mere over det misbrug.

Så hvis du kan præsentere lidt mere info om bedrageri og falsk identitet på sider hvor man handler, så vil jeg godt høre om det.

Du mener jo at fordi tyven som bruger låsesmed og viser falske papirer om sin bopæl og får adgang til et hus med ejendele, så er det hans ejendele inde i huset fordi han betalte låsesmed for at få adgang? Det går desværre ikke. Du må gerne tro det men så er du jo kriminel? Er du det?

Vilkår fra Apple, der er masser af "account" info, og hvad Apple må og ikke må, hvis du ikke lever op til deres betingelser.
https://www.apple.com/ca/legal/internet ... terms.html
https://www.apple.com/ca/legal/internet ... terms.html
#290220
Skal vi ikke lige skelne mellem lovgivning og Apples regler. Mig bekendt er Apple ikke en lovgivende entitet. Du kan forbryde dig på et sæt regler, men decideret lovbrud er det her altså ikke.

Og identitetstyveri implicerer at noget stjæles. Forkert adresse er ikke identitetstyveri. Du får det til at lyde som om, at det er andres film der søges adgang til. Din analogi med låsesmeden er lidt for langt ude.
#290221
Torben Rasmussen skrev:Og identitetstyveri implicerer at noget stjæles. Falsk adresse er ikke identitetstyveri.
Jo, hvis det er en post adresse som Apple kan sende et brev til, så er det.

Og bedrageri er det på ens identitet.
Torben Rasmussen skrev:Skal vi ikke lige skelne mellem lovgivning og Apples regler.
Hvorfor mener du at det er lovligt at fortælle Apple du hedder Jens Eriksen og bor i USA? Deres betingelser siger du skal overholde lov i dit land, så er den jo meget enkel, for det gør du ikke.
At det så først og fremmest er Apple som afviser dig, er deres ansvar.

Ringer du til Support og udgiver dig for amerikaner/ bosiddende i USA, hvad er det så?
#290223
Torben Rasmussen skrev:Så hedder det i værste fald dokumentfalsk. Ikke identitetstyveri.
Korrekt, bruger du ikke en US borger's navn på adressen, så er det ikke identitets tyveri. Det er der så folk som gør oveni at oplyse falsk adresse. Det gør ikke straffen mindre, bare antallet af anklager, hvis der skulle rejses en sigtelse.

Så tilbage til trådstarters indlæg, så kan Apple godt lukke det, og man gør intet bedre ved at ringe til support og opgive falske oplysninger.

Et er sikkert, du har ikke rettigheder til dine film, hvis det er hvad man vil opnå ved at brokke sig og ringe til support :)
#290240
bbplayer skrev: Et er sikkert, du har ikke rettigheder til dine film, hvis det er hvad man vil opnå ved at brokke sig og ringe til support :)
Du får det stadig til at lyde som pirateri. Det er det IKKE. Ingen er i tvivl om, at man omgår Apples regler, men, som nævnt, så har det ikke noget med lovbrud at gøre.
#290245
Som Torben rettede på, så er vi nok ikke overi i pirateri som sådan, da du ikke videre bringer medier, udover at misbruge retten til afspilning. Du bryder stadig med loven omkring dokumentfalsk, den holder også i Danmark, skulle de gå videre med dit falske ID, som nok aldrig sker. Præcis som pirateri ikke længere er mere udsat end ænder som går over en vej, de får næsten hjælp til formålet nu.