Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290132
Samsung lider stadig af random stutter fra tid til anden. Det har været et issue lige så længe jeg kan huske.

Det fremkommer typisk i forbindelse med sceneakift, hvor billedet lige pauser i et splitsekund (1 frame), men om du vil spotte det eller ej er svært at sige. Jeg ser det.
Af MadsW
#290139
Torben - først og fremmest tak for dine inputs og for dette site. En kæmpe indsats du her gør!

Vil jeg billedemæssigt så få et bedre tv med Sony Xf90? I min bog er det bare mere outdated end oled og QLED teknologien, hvilket i sig selv jo er lige meget hvis billedet er tilsvarende / bedre.
Hd10 (kun Amazon, som jeg ikke har) eller Dolby vision - er det værd at vælge ud fra?
#290152
Hvorfor er de øvrige LCD mere outdated end QLED? Det er samme teknologi, som Samsung har markedsført på kreativ vis - det har tilsyneladende virket.

Jeg synes ikke nødvendigvis at XF90 er bedre end Q8DN. De to svarer ret godt overens, men Samsungs styresystem kører bedre på Q8 end Android gør på XF90. Dog har XF90 Dolby Vision, hvilket er en fordel ift det HDR-materiale der er tilgængeligt i dag.
#290155
Har lige snakket med hi-fi klubben jeg modtager mit Q9FN 65” på torsdag så håber jeg bare der ikke er for mange problemer og at det bliver det hele værd.

Spiller feks på Xbox one x og ps4 Pro så håber det lever op til at være flagskib modellen.
#290166
Synes at prisen i Power på kr 21.990 for et 75" Q8DN inkl Samsung HW-N560 soundbar virker attraktiv.

Svært at lade være med at kaste den i indkøbskurven.....men holder stand endnu. Var prisen 15000 uden soundbar var den købt - kald mig bare urealistisk eller alt for krævende O_O
#290171
peter.madsen1 skrev:Har lige snakket med hi-fi klubben jeg modtager mit Q9FN 65” på torsdag så håber jeg bare der ikke er for mange problemer og at det bliver det hele værd.

Spiller feks på Xbox one x og ps4 Pro så håber det lever op til at være flagskib modellen.
Peter tro mig. du blive ik skuffet jeg har selv 75 tommer q9 fantastisk billede
jeg har bestilt Thomas fra www.tv-kalibrering.dk :)
#290173
Hader ordet QLED...

Shame om you, TLC.

Lad os bare kalde det LCD tv, nøjagtig som Philips, Sony, LG og Panasonic gør.

Skal vi sætte det på spidsen, så bliver det lidt langt..

QLCD-LED tv.


Når SUHD reklamerne ikke fungerede, så prøver vi igen.
#290180
PeterD skrev:Hader ordet QLED...
Shame om you, TLC.
Lad os bare kalde det LCD tv, nøjagtig som Philips, Sony, LG og Panasonic gør.
Skal vi sætte det på spidsen, så bliver det lidt langt..
QLCD-LED tv.
Når SUHD reklamerne ikke fungerede, så prøver vi igen.
Fordi vi alle har vores individuelle præferencer behøver vi ikke hade alt det, som vi ikke prioriterer.
Synes det ligner sure opstød over noget du personligt ikke ikke kunne finde på at købe....i stedet for bare at styre udenom og være glad og tilfreds med, at du ikke har brugt dine penge på QLED og at ingen forsøger, at påtvinge dig køb af et QLED tv.

Godt nytår :)
Af MadsW
#290191
Har besluttet mig for at ryge i et 65 Q8DN.
Fordi:
Det er allerede over mit oprindelige budget - derfor ikke Q9FN
Er lidt bekymret for burn-in med OLED, med en 4 mdr gammel baby, som ikke kommer til at tænke over den slags
Fra Power med Samsung soundbar, fordi Sonos er for dyrt - den sub, slap af!
Ikke Sony XF90, da den fjernbetjening ikke har meget kvinde-tække ;)

Tak for jeres inputs og god dialog :)
#290193
polski12 skrev:
peter.madsen1 skrev:Har lige snakket med hi-fi klubben jeg modtager mit Q9FN 65” på torsdag så håber jeg bare der ikke er for mange problemer og at det bliver det hele værd.

Spiller feks på Xbox one x og ps4 Pro så håber det lever op til at være flagskib modellen.
Peter tro mig. du blive ik skuffet jeg har selv 75 tommer q9 fantastisk billede
jeg har bestilt Thomas fra http://www.tv-kalibrering.dk :)

Fedt nok! Starter godt nok med ikke at have det kalibreret, så håber at det også er godt out of the box. Men skal helt skkkert have det kalibreret senere hen.
#290195
MadsW skrev:Har besluttet mig for at ryge i et 65 Q8DN.
Fordi:
Det er allerede over mit oprindelige budget - derfor ikke Q9FN
Er lidt bekymret for burn-in med OLED, med en 4 mdr gammel baby, som ikke kommer til at tænke over den slags
Fra Power med Samsung soundbar, fordi Sonos er for dyrt - den sub, slap af!
Ikke Sony XF90, da den fjernbetjening ikke har meget kvinde-tække ;)

Tak for jeres inputs og god dialog :)
Ingen tvivl om at der er et fornuftigt valg og du bliver med sikkerhed begejstret for det.
Tillykke med købet ;)
Husk at melde tilbage når det sat op og taget i brug.

Godt nytår
#290818
Så fik jeg sat mit nyt TV op. Det blev til Samsung QLED Q8DN 65" og en Heos Homecimema H2 soundbar (inkl. sub).
Grunden til valget faldt på Heos var: design, diverse læste tests, ønske om lydsystem til hjemmet med højtalere i flere rum

Det ser fedt ud, og jeg er mega glad for at én lækker fjernbetjening styrer både tv og lyd.
Billedet har jeg ikke fået tweaket helt godt nok endnu. Findes der en guide til netop denne skærm? Jeg synes jeg ser lidt sløret billede ved bevægelse - men det er vel den klassiske med nyere skærme og smoothing?