Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lagat
#289994
Grandahl skrev:Men undrende at du bruger en del tid på at høre efter råd her hos os, også vælger du alligevel anderledes.. Og bagefter vil du så igen høre os efter resultatet af dit valg.. Besynderligt ?
Ja. Jeg var også meget overbevist omkring samsunget. Men da jeg kørte ud her til aften og fik en lang snak med sælgeren, mente han den har stærkere processor, det med diode lys i skærm, bedre styresystem og mere smart fjernbetjening.

Jeg var godt og grundigt forvirret. Og valgte at tage det med da jeg har 30 dages fuld returret. Det kan godt være jeg er en lidt for nem kunde?. Men han lød meget overbevisende.
Af henrik.yde
#290016
Ja, det er nemt at blive forvirret med alle de fagudtryk og lign. Philips PUS8303 er IKKE bagbelyst, men derimod kantbelyst. De dioder han taler om må være dem til Ambilight, en elsket/hadet gimmick som ikke gør nogen forskel på den rå billedkvalitet. Bortset fra det vil sælgeren altid forsøge at sælge det produkt der giver mest profit. Her er iøvrigt et link der kan belyse forskellen på div. Philips TV 2018.

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1527059074
Af Lagat
#290038
henrik.yde skrev:Ja, det er nemt at blive forvirret med alle de fagudtryk og lign. Philips PUS8303 er IKKE bagbelyst, men derimod kantbelyst. De dioder han taler om må være dem til Ambilight, en elsket/hadet gimmick som ikke gør nogen forskel på den rå billedkvalitet. Bortset fra det vil sælgeren altid forsøge at sælge det produkt der giver mest profit. Her er iøvrigt et link der kan belyse forskellen på div. Philips TV 2018.

https://www.flatpanels.dk/artikel.php?s ... 1527059074
Sælger var meget udtrykkelig i den ikke var kantbelyst, men det kan jeg se på dit link ikke er rigtigt. Den første sælger jeg snakkede med torsdag sagde også det var 200hz reel, men det fandt jeg hurtig ud af ikke var rigtigt.
Er blevet lidt overrasket over hvor lidt de faktisk ved.
Vi har fået sat det op og prøver det lige af, har heldigvis 30 til at få pengene tilbage hvis ikke vi er tilfredse.
Men umilbart synes vi med vores ringe viden at fjernsynet fungerer rigtig fint.
Af henrik.yde
#290039
Det er bestemt heller ikke noget dårligt TV, og prisen er jo fin, ikke mindst når der følger en Google Home Mini med. Husk bare at sætte billedprofilen til ISF dag , eller ISF nat, da standard-indstillingerne nærmest er horrible. Og mange er glade for den fine fjernbetjening + Ambilight, men det er selvfølgelig smag og behag.
Af Grandahl
#290043
De sælgere er lige så pålidelige som efterårsvejret.. Dit tv er kantbelyst, ips panel der ikke gør så meget godt for billedoplevelsen. Styresystemet er helt sikkert langsommere. Om man kan lide Android vil altid være en smagssag.. Smartere fjernbetjening? Det er vel også i dividuel..

Men her er specs på dit tv, og der står som sagt at det er EdgeLed, hvilket er kantbelyst

https://www.displayspecifications.com/en/model/492e10af

Men du kan vel ligeså godt falde til ro i dit valg, hvis du er tilfreds er det vel det vigtigste. Processen håber jeg dog duhar lært noget af, og ikke lade dig vælte rundt en anden gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290047
Men hvis du nu får tjekket oplevelsen i dæmpet belysning, hvor sortniveauet bedst kan evalueres, så slipper vi potentielt for, at du vender tilbage med en klagesang om manglende sort og plamager af lys i mørke scener.
Af theklavej
#292591
Jeg hopper lige ind i tråden.
Hvordan får jeg kalibreret min 65pus8303 til ISF billedprofil dadg (og nat) - kan den egentlig skifte selv, udfra tidspunkt eller belysning i rummet ?

Måske et dumt spørgsmål, men.. bær over, jeg syntes mine ISF profiler er "låst" i menuen :)

ps. undskyld - dette indlæg skulle være i "kalibrering"
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292606
Den skifter ikke selv profil. Du skulle gerne have adgang til ISF-profilerne fra den avancerede menu.