Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TV-tossen
#270790
Hey

Jeg har lige skiftet mit forældede LG lcd skærm ud med et nyt Samsung 40" 4K/UHD led tv, er mere end tilfreds med det, forskellen på kvaliteten kan virkelig mærkes i forhold til mit gamle. :)

MEN, har købt den nye PS4 i samme omgang og vil helst ikke gå på kompromis med kvaliteten når det kommer til kablerne når nu det kan smadre hele kvaliteten af lyd og billede..

Nogle bud på hvad jeg skal gå efter af HDMI kabler? har hørt at guld/ guldbelægning skulle være det bedste?

Jeg ser gerne også at prisen ikke er tårnhøj!

Glade hilsner
TV-tossen 8-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270795
PS4 kommer med et HDMI-kabel, som burde virke fint. Enten virker signalet eller også gør det ikke, så der er ikke noget med, at kvaliteten kan blive gradvist ringere - det forsvinder helt!

Vent med at bruge penge indtil du ved om der er et reelt problem. HVis det er en PS4 Pro, så sætter du den blot til 4K og sætter TV'et til at køre med enhanced color på den pågældende HDMI-port.
Af TV-tossen
#270798
Tak for svar. problemet er bare at jeg ikke fik kabler eller controller med, da jeg købte over dba for billige penge uden udstyr ::l

Jeg fandt det her hdmi kabel her som skriver det er "guldflashet" hvad end det er :D men hvis du mener at det er enten/eller hvorvidt det virker, så køber jeg det her https://www.billigvvs.dk/El-artikler-Ka ... 15369.html

det er lidt en anden prisklasse end det du linkede til Henrik, og måske også ringere kvalitet.. jeg giver det et skud og vender tilbage hvis det ikke virker :)
Af Supergris
#270803
At det er guldbelagt betyder blot, det er bedre beskyttet mod korrosion, så forbindelsen ikke bliver dårligere med tiden.

Det ser ud til, det kabel du linker til, kun overholder standarden for HDMI 1.4, hvilket vil sige, det ikke er godkendt til fuld båndbredde, som er den væsentligste forskel i forhold til et kabel, der overholder standarden for HDMI 2.0.

Jeg plejer at handle hos Harald Skrald, hvor deres billigste kabler plejer at virke fint, men køber gerne deres pro-kabler (ser ud til, de har skiftet mærke), som stadig ikke koster alverden, og det altid er rart, at vide, kvaliteten er i orden, og de er lidt ekstra lækkert udført...

https://www.harald-nyborg.dk/p13620/pro ... abel-2-m-1

Det samme kabel koster omkring det dobbelte i Føtex eller Bilka.
Senest rettet af Supergris 18. apr 2018, 19:31, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270806
Jeg siger ikke, at alle kabler kan gå an. Det bør kunne håndtere båndbredden, hvilket det medleverede kan.

Jeg plejer også at købe fra AV Cables, men billigere kan gøre det
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hi ... 5-m-2.html

De har adskillige billige kabler, som er spec’et til at kunne håndtere 4K HDR i 60 Hz, men så kommer der også lige lidt fragt oveni.
Af -Henrik-
#270818
Deres fragt er til gengæld billig, for de sender som alm. post, hvis det du køber, har en størrelse, der tillader det. Det er vist 29 kr, i porto så.
Af Decipher
#270819
Enig i tidligere indlæg, så vil bare tilføje, lad være med at falde for at dyrere skulle være bedre. Der kan godt være lidt med samlekvaliteten, men det kan man sgu også risikere på mellemdyre kabler. Og i værste fald får man jo bare byttet det.

Ethvert der opfylder specs, og så bare det billigste.
Af -Henrik-
#270821
Men er der ikke noget med, at hvis et HDMI-kabel ligger op og ned af f.eks. et strømkabel, så kan det give støj? Eller er det noget, jeg har drømt :)
Af Mogens (TV-Manden)
#290029
Personlig vil jeg købe et 4 K HDMIkabel, hvis et af apparaterne understøtter 4K signal, og det kan jeg læse, at gør dit.
4K HDMI kabler er bedre, en de klassiske HDMI, der ikke understøtter 4 K signaler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#290032
Der er ikke noget der hedder “4K kabler”, men mon ikke trådstarter har fundet et kabel her 8 mdr senere? Som allerede nævnt af flere i tråden, så er understøttelse af båndbredden nødvendig til 4K endvidere ikke nok. 4K HDR i 60 Hz kræver mere end hvad 4K alene gør.