Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsW
#289970
Hejsa,
Efter at have kigget op tv i El gigantos i dag, tænker jeg tvkøbet bliver et SAMSUNG QE65Q8DNATXXC til 16990.

Power giver en Samsung HW-N560 med i prisen.
Hi fi klubben giver kr 4000 til valgfri enhed med.

Nu er jeg sgu i tvivl. Tage N560 med eller ryge i Hi-fi klubben og begynde udskiftningen af det aldrende B&O soundsystem ud. I så fald starte med EB sonos playbar. Der står bare det ikke er “ægte” surround.
Nogle gode anbefalinger?
#290004
Et komplet setup i Sonos er ret pebret taget i betragtning af, at det ikke er Atmos. Men husk også på, at CES er lige om hjørnet og alle de nye dimser inden for TV-lyd vil også blive fremvist på det tidspunkt.
#290026
Til din orientering kan oplyses at toppen af 4K QLED fra Samsung Q9FN koster eksakt det samme.
Så den i dag i Power og mener at Elgiganten sælger til samme pris. En Q8DN har vist kun 40 zoner til styring af lys, hvor Q9FN har over 400 zoner.

Hvorfor så gå udenom en Q9FN? ;;)
Af MadsW
#290035
Jeg så det godt. Forskellen er jo en soundbar eller kr. 4000 med i hatten for DN.
Hvor meget vil jeg kunne se forskel på 40 til 400 er det glorier og andet?
Kommer fra et 11 år gammelt plasma - så alt er en kæmpe forbedring.
#290042
Har godt set tilbuddet i Hifi Klubben med 4000 kroners tilbehør ved køb af Q8DN, hvor en soundbar er oplagt, men forstår ikke lige at du skriver "eller kr 4000 med i hatten" ? Hvis der er tale om cash-back på 4000 så er Q8DN mere tiltalende.

Har bestemt at vi ser tiden an i håb om, at 75" Q8DN/Q9FN kommer meget længere ned i pris og må evt holde ud til foråret....eller at 2019 modeller får et drastisk prisfald ifht 2018 modeller.

Skulle jeg vælge mellem et Q9FN og Q8DN+soundbar til 3-4K, så ville jeg nok vælge en Q9FN. Designet er jo mere attraktivt, lyden er tæt på dobbelt så kraftig, næsten 10xflere zoner, mere lysstærkt panel og så har Q9FN en mere avanceret/praktisk One Connect Cable løsning. Ville nok ærgre mig lidt efterfølgende, hvis ikke jeg valgte flagskibet.
Af MadsW
#290109
Nu har jeg lige læst testen af Q8DN igen. Som jeg læser det, så vil jeg til primært streaming af film/serier stadig opleve lidt “hakkeri” uanset Q8DN eller Q9FN?

Er jeg trods alt bedre tjent med et Sony Xf90 til 12999 og så købe lyd ved siden af?

Er det forskel på QLED og Sony’s LED?
#290120
MadsW skrev:Nu har jeg lige læst testen af Q8DN igen. Som jeg læser det, så vil jeg til primært streaming af film/serier stadig opleve lidt “hakkeri” uanset Q8DN eller Q9FN?
Tvivler stærkt på at de to fineste 4K QLED tv fra Samsung skulle have denne alvorlige bug. Kan du supplere med nogle troværdige kilder?
Af MadsW
#290129
IT-Bruger skrev: Tvivler stærkt på at de to fineste 4K QLED tv fra Samsung skulle have denne alvorlige bug. Kan du supplere med nogle troværdige kilder?
Det er fra Q8DN anmeldelsen her på siden. Men det kan være jeg ligger for meget i ordvalget?
Ser vi på håndteringen af bevægelse, så er vi stadig ikke sluppet af med den tilfældige stutter, som Samsung traditionelt lider af, og pga. den lave responstid på LCD-panelet, så vil materiale i lav billedfrekvens (såsom Blu-ray og film i almindelighed) vil have tendens til at se ud som om det hakker.
Er det noget jeg, som ikke hi-fi entusiast, vil ligge mærke til?