Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lagat
#289900
Jeg søger et billigt smart tv mellem 49-55 tommer. Jeg har 3 små unger, og har før fået ødelagt en tv, så søger et til omkring de 4000kr.
Jeg var i elgiganten i dag hvor de anbefalede Philips 55pus8303/12. Det er på bud til 4444kr.
Er det et godt bud på et billigt fornuftigt fjernsyn?
Vi ser tv, netflex og viaplay.
Af Supergris
#289922
Det er med IPS-panel, hvilket i praksis vil betyde, det ikke har den samme kontrast/sortniveau, som et TV med VA-panel.
Dette vil der mest lægges mærke til, når der ses TV om aftenen i dæmpet belysning, til gengæld giver det bedre betragtningsvinkler, så alle i familien kan nyde det samme gode billede.
Hvis det indbyggede Ambilight benyttes, vil det sikkert ikke bemærkes.

Det er et TV i den øvre mellemklasse, så ingen tvivl om, det er et RIGTIGT godt TV til prisen, nu hvor der er tilbud!
Af Lagat
#289927
Tak for indputtet supergris.

Henrik.yde har selv set det. Vil du vælge samsunget frem for Philips? Og hvorfor?
Af Grandahl
#289942
NU7 er med VA panel der giver bedre kontrast/ sortniveau og dermed bedre billede, Phillipsen er med IPS panel. Phillips er i budgetmodellerne langsomme i menu, smart tv, kanalskift..
NU7 er billigere.

Der er en test her.

https://lydogbillede.dk/arets-bedste/aa ... 2018-2019/
Af Grandahl
#289943
Husk at få indstillet dit tv ordentligt, ellers kan det være ligemeget.
Af Lagat
#289946
Grandahl skrev:Husk at få indstillet dit tv ordentligt, ellers kan det være ligemeget.
Når du skriver, husk at få det indstillet, er det noget jeg selv kan gøre, eller mener du kalibrering fra forhandler side?
Af henrik.yde
#289956
Jeg ville vælge Samsung 7105 pga af billedkvaliteten, Grandahl har allerede beskrevet hvorfor. Medmindre at du har brug for den brede betragtningsvinkel som PHILIPsen har. Med hensyn til hastighed kan Philips 8303 dog godt følge med, da den jo har P5 processor, og iøvrigt snart bliver opdateret til OREO 8.0. Ligeledes vil Philips TVet løbende blive opdateret med ny Android og lign. Samsung opdaterer (desværre) ikke styresystemet fra år til år. Og nej, det LG du linker til ville jeg holde mig fra.
Af Lagat
#289979
Tak for indputtet. Jeg tog ud til elgiganten og snakkede med en sælger. Jeg blev overtalt til at tage Philips da han fortalte at det var baggrundsbelyst med dioder og samsunget var nogle store flader der ville påvirke hvis der kun var lys på noget fra et lille område. Ved ikke om det er rigtigt, men han lød meget overbevisende.
Af Grandahl
#289984
Hvilken model er det du siger du købte?

Sælgere i kæderne haft ofte den dagsorden at de helst vil sælge det produkt de får mest avance på. Det sker ofte.
Af Grandahl
#289985
Men undrende at du bruger en del tid på at høre efter råd her hos os, også vælger du alligevel anderledes.. Og bagefter vil du så igen høre os efter resultatet af dit valg.. Besynderligt ?