Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#289862
Peter Pan skrev: For nogle år siden opgav Bang & Olufsen så TV produktion, da konkurrencen blevet
for stor, og B&O indlede et samarbejde med LG Display.

Dette samarbejde betød dog IKKE at de LG C7 fjernsyn B&O modtog, havde PowerLink
7.1 surround udgange, men som stort set alle andre TV kun en optisk lyd udgang, og en
stort set ubrugelig hovedtelefon udgang. Ubrugelig fordi der benyttes for billig elektronik.
Det betyder at støj vil blive forstærker når aktive højttaler bliver tilsluttet. Ellers havde det
været nemt at opnå stereo signal til et sæt fronthøjtaler, hvor lydstyrken kunne reguleres
med TV fjernbetjeningen. Konverteres via D/A konverter risikerer vi lip sync.
I det tilfælde er der hverken brug for en optisk udgang eller en hovedtelefonudgang!
De er uden betydning her!
Produktet, som B&O lavede sammen med LG Electronics, indeholder et Sound Center, der får lyden fra tv-delen via HDMI.
Dette Sound Center understøtter Multichannel audio og indeholder:
Surround processor + Three-channel amplifier with 150 watts per channel OR
Audio-Video Receiver (AVR) with 150 watts per channel
19 discrete audio output channels
1- to 16.5- up/down mixing, dynamic with signal
User-configurable dynamic output routing
Intelligent Bass Management

Hvor meget mere Plug’n’Play kan man ønske sig?
Problemerne - med fiksfakserier og alskens kryptiske tegninger - opstår først, når folk som Peter Pan forsøger at omgå B&O’s løsninger og ønsker at bruge ‘alternative’ setups.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#289863
Martin Sjøstrand skrev:Nu har jeg ikke selv B&O, så jeg sætter mig ikke så meget ind i det, men når jeg fra tid til anden lige nysgerrigt skimmer den her tråd, så tænker jeg da også at det skal jeg heller aldrig have.

Det er måske fordi jeg ikke følger fast med i tråden at jeg ikke forstår det, men når jeg ser de her debatter og skemaer over hvordan tingene skal/kan forbindes så tænker jeg “hold nu kæft en gang uoverskueligt juks”

Det ligner og lyder jo fandme som om at man skal have en elektronik-ingeniøruddannelse, med en Ph.D-overbygning for at få de her systemer til at spille sammen, og sammenkoblinger, ukkorante kabler, samlinger og fiksfakserier for bare at se et billede og få noget lyd ud, som alle andre systemer klarer dejligt plug’n’play.

Igen, jeg kan måske bare ikke overskue jeres skriverier... måske er det simpelt nok? ;;)
Er dette simpelt nok?

Billede

MM
Vedhæftede filer
1eclipse.png
1eclipse.png (109.82 KiB) Vist 1548 gange
Af Grandahl
#289866
Nu er der over 700 svar i denne tråd, jeg har så langt fra læst dem alle, det meste af det jeg har læst er kun skimmet, dog virker det til det er the Never ending story.. Hvad er formålet egentlig med jeres parløb og denne tråd?

Nu ved jeg det selvfølgelig ikke, men for mig virker det til at i har dannet parløb på andre hjemmesider også, og måske endda gør det sideløbende med denne.

Er det sådan en hyggetråd i har jer to?
Brugeravatar
Af Millemis
#289868
Grandahl skrev:Nu er der over 700 svar i denne tråd, jeg har så langt fra læst dem alle, det meste af det jeg har læst er kun skimmet, dog virker det til det er the Never ending story.. Hvad er formålet egentlig med jeres parløb og denne tråd?

Nu ved jeg det selvfølgelig ikke, men for mig virker det til at i har dannet parløb på andre hjemmesider også, og måske endda gør det sideløbende med denne.

Er det sådan en hyggetråd i har jer to?
Formålet er vel egentlig bare at inspirere folk.....hvis de så ellers holder ved/holder ud.
Da Peter Pan og jeg har ret forskellige tilgange til ‘det der B&O’, vil det helt sikkert synes noget kontroversielt.
Beskæftiger man sig med B&O, vil det altid være en ‘never ending story’!

Og ja, vi hygger os også.....men det er der vel ikke noget galt i.
Så vidt jeg kan bedømme det, forsøger vi begge at at svare på eventuelle andre indlæg/spørgsmål - så godt vi kan (oven i købet ret hurtigt).
Og tråden er jo åben for alle!

Det med det de ret enslydende indlæg på flere forskellige tråde, er ikke noget jeg personligt er glad for!

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#289869
Martin Sjøstrand skrev:Ja kører den ikke også bare lidt i selvsving på Recordere? :D
Vil du have noget, der er lidt mere differencieret og med flere deltagere/brugere, må du nok over på Beoworlds forum....såfremt engelsk ikke er noget problem for dig.
MM
Af Grandahl
#289875
Umiddelbart ser det ikke ud til at ret mange blander sig i jeres tråd, men i har garanteret tegninger, samlevejledninger mm. Liggende i metervis til at smide på tråden.. Så i render nok ikke tør foreløbig ?

Men hyg i bare videre, det er helt fint, go fornøjelse og godt Nytår til jer ???
Brugeravatar
Af Millemis
#289881
Grandahl skrev:Umiddelbart ser det ikke ud til at ret mange blander sig i jeres tråd, men i har garanteret tegninger, samlevejledninger mm. Liggende i metervis til at smide på tråden.. Så i render nok ikke tør foreløbig ?

Men hyg i bare videre, det er helt fint, go fornøjelse og godt Nytår til jer ???
‘Tegninger m.m. liggende i metervis’- det er vist en Peter Pan-ting (som mange er glade for).
Ikke noget jeg gør i - jeg laver dem hellere til lejligheden ind i mellem.

Også godt nytår til dig....og kig ind ind i mellem - så er der da i det mindste én, ‘der blander sig’ :) ?
P.S. Peter Pan ville nok sige, at der er rigtigt mange, der blot læser - og det er vel også ok.

MM
#289886
Jeg synes, at det er ganske fint med lidt inspiration til hvordan man får list dansk design flettet ind i stuesetup’et - også selvom debatten måske ligner mere en dialog.
Af Grandahl
#289890
Haha Peter Pan, rigtig godt nytår til dig også ???
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 326