Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289725
Hej

Nu ser vi de forholdsvis dyre OLED skærme fra LG og Sony komme ned prisniveau hvor de fleste kan være med.?

Jeg har haft kig på både AF8 og C8, men er også tilbøjelig til at gå lidt ned til B8 da jeg har hørt at det ikke er den store forskel på dem i sidste ende (og så sparer jeg også lidt, som jeg kan bruge på apple 4K tv?)

Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger til en casual gamer og film/serie nørd.?
#289726
Det kommer helt op til dig og dine preferencer. B8 HFR som er der hvor B8 og C8 adskiller sig er nok ikke der du skal sætte dine penge. HFR fungere kun via indbygget player og der er ikke rigtig noget materiale til rådighed.

Jeg har stadig mit B6 65" og jeg tror der går en del tid endnu, synes ikke jeg har oplevet noget jeg mangler eller en billedekvalitet som er milevit foran B6 som nu er 2 år gammelt, det synes jeg er interessant. Jeg bruger kun mit B6 via Apple TV 4k. Streamer TV, film osv. Så hvis du i dag sidder på en LCD skærm, så synes jeg du skal slå til, fra nu og ca. 2 måneder frem finder ud de bedste priser før lagerne er tomme og de nye modeller ankommer til april.
#289731
Ja, jeg tænker også at de ekstra $$ man betaler for processoren i fx C8, for et skarpere billede og højere lysstyrke, i praksis ikke kommer til sin ret i ens “normale” TV forbrug. Endvidere er jeg også ret lun på tanken om apple 4K TV, primært pga. udbuddet af film i ægte 4K.

Jeg kommer fra et 8 år gammelt 32” Samsung LCD, det fejler intet, men vil gerne have større og bedre??
#289734
Det som LG selv skriver og som rtings sammenligner, er at forskellen er lille til ubetydelig.
Er forskellen så stor at det retfærdiggør de ekstra 2k det koster? Vil det på sigt have en betydning i forhold til HFR?
#289735
Det kommer an på hvor meget HFR der kommer og som kan streames, da HDMI indgangen ikke understøtter HDMI 2.1 standarden som åbner op for rigtig HFR over 60 billeder pr sek. og det eneste HFR jeg kender til er Hobbitten som er skudt ved 48fps. Så jeg vil mene det aldrig bliver relevant med B8/C8, der kommer til at gå lang tid før vi ser HFR for alvor slår igennem, desværre. Hvis HFR er det man går efter, så vil jeg mene B9/C9? til april med stor sandsynlighed vil have HDMI 2.1 og sikkert stadig understøtte HFR. Men eftersom du er på udkig efter et godt tilbud, så vil jeg mene at B8/C8 er gode tilbud, djævlen ligger i detaljen og decimalerne når man kigger efter.
#289738
Apple tv 4k er en selvstændig enhed som sender et hdmi signal og de burde alle kunne udnytte sig alet til fulde. Dog skal af8 have nyeste opdatering fra maj for at håndtere dolby vision.
#289749
Er med på en lytter her, da jeg også gerne kunne tænke mig at høre de kloge herinde om det er værd at smide 2000kr mere efter et Sony AF8 end et LG B8.

Som jeg kan læse mig til opdaterer Sony sit OS, mens LG ikke gør.
Derudover har Sony en indbygget Chromecast

Andre ting?
#289760
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen der havde sammenlignet B8 og C8 med forskelligt kildemateriale, ved forskellige scenarier (fx lys stue, mørk stue) som kunne udtale sig om der reelt er en forskel.