Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Johnson
#289367
Rasmus Larsen skrev:Godt at du fik det løst. Ja indstillingsmuligheder på diverse tv-platforme er sjældent særligt gennemskuelige :)
Det har du ret i. Jeg var alle menuerne igennem både på tv og ATV. :)
Men det var altså blot den omtalte indstilling på ATV der skulle ændres.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289369
Jeg bøvlede med det samme problem, da jeg skulle have surround ud af min Playbar. Man mistænker ikke just den feature, som burde smide maksimal kvalitet ud, som synderen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#292109
Følgende grafik fremgår på Apples side for Airplay: https://www.apple.com/airplay/

Billede

Nogle af tv-producenterne, som får Airplay 2, omtalte også denne mulighed på CES. Det er dog lidt uklart om det kræver HomeKit (så f.eks. Samsung TV ikke kan).

iOS 12.2 og tvOS 12.2 beta er ude, så jeg har prøvet lidt frem og tilbage. Der er både godt og dårligt nyt. Det fungerer, hvis jeg benytter min amerikanske iTunes-konto på begge enheder (iPhone og Apple TV). Umiddelbart ser det ud til, at funktionaliteten er bundet op på TV-app'en. Siger jeg f.eks. "Play House of Cards on the TV" til Siri, så åbner den TV app'ens splash-screen for House of Cards og så beder Siri mig om at fortsætte på tv-skærmen. Det fungerer nogenlunde, men er lidt upoleret. Det kan naturligvis nå at ændre sig i de kommende betaer. Beder man i stedet Siri om en film, som man har i sit iTunes-katalog, så starter afspilning direkte (uden mellemliggende skærmbillede).

Den dårlige nyhed er, at det ikke virker med min danske iTunes-konto. Vi begynder altså som danskere seriøst at mangle den TV app, da så meget funktionalitet i tvOS er opbygget omkring den. Omvendt kommer det jo tilsyneladende også til at virke på tv-skærme med indbygget Airplay 2, så det er lidt uklart, hvad vi danskere får og ikke får. Der går rygter om en redesignet TV app her i foråret 2019, så vi må håbe, at den bliver udvidet til flere regioner i samme omgang.
Af Bjur
#292134
Det ville også være dejligt, hvis de fjernede begrænsningen, så man kan bitstreame HD lyd og åbnede op for andre apps kunne understøtte Atmos end kun streaming tjenesterne.
Af MortenRa
#293314
Jeg har fået et problem med at min fjernbetjening ikke taler med mit Apple TV - jeg har forsøgt at lade den op men det hjælper ikke. Når jeg trækker stikket ud af apple TV'et og tænder TV kan jeg godt få billede igennem til boksen, men fjernbetjeningen virker ikke.......

Er det min fjernbetjening der er gået sig en tur? PÅ forhånd tak!
Brugeravatar
Af karuso
#293576
er inde i video og lyd menuen og ville afprøve afspilning af hdr test, det kunne den ikke, men
nu kan jeg ikke komme ind i hovedmnuen, den bliver ved med at søge efter opløsninger, what to do, den skulle ellers selv finde tilbage efter testen
Brugeravatar
Af Pede8000
#293592
karuso skrev:er inde i video og lyd menuen og ville afprøve afspilning af hdr test, det kunne den ikke, men
nu kan jeg ikke komme ind i hovedmnuen, den bliver ved med at søge efter opløsninger, what to do, den skulle ellers selv finde tilbage efter testen
Tag strømmen og sæt det til igen.
Plejer at virke, når den går i selvsving!

:)
Brugeravatar
Af karuso
#293609
har jeg prøvet, men løsningen var at gå ind i generelle indst. ændre i uhd, den står til 4.2.0 men ved uhd afspilning ændres den til 4.4.4/4.2.2, det kommer der en meddelelse om, men når jeg går ud af filmen, ved hjælp af menuknappen, så begynder skærmen at søge, så skal jeg selv gå ind i gennerelle indstillinger og manuel sætte den til 4.2.0, det skete før automatisk, og så kører det.Men det var nu bedst det kørte pr.automatik. Men måske kommer det af sig selv, altså elektronik.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#293787
Jeg har prøvet at presse F1 TV til at give en estimeret dato på lanceringen af tv-apps, herunder app'en til Apple TV. Det eneste, som de på nuværende tidspunkt vil bekræfte er, at app'en er "under heavy development" og at den forventes klar i løbet af 2019.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 103