Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289042
Hej folkens,

Har d.d. være ude for at anskaffe mig et SONY 55' XF9005.
Har forsøgt at komme til en konlusion selv, dog uden held.

Spørgsmålet er følgende:
Er Chromecasten som er indbygget i TV'et den samme man får hvis man køber en Chromecast ULTRA?
Grunden til jeg spørg er da Jeg streamer alt mit indhold fra YOUSEE APP, HBO og NETFLiX - og vil gerne sikre mig det "bedste" billede.

pft.
#289048
Der er 4K via den eksterne ChromeCast funktion og det virker grundlæggende på samme måde (altså betjeningsmæssigt) sålænge der [i hvertfald hvad angår nogle apps] ikke er installeret en til tjenesten tilhørende app på smart-tv platformen. Hvis f.eks en app som TV2 Play er installeret på TV'et, så skal denne til tider afinstalleres fra TV'et, da forsøg på casting fra telefonen ellers blot åbner appen på TV'et (som så tæller som endnu en enhed hos streamingtjenesten !:( ) i stedet for at caste med telefonen - udelukkende med telefonen tællende med som enhed <B

Men mere væsentligt: YouSee og HBO apps skal optimalt have 50 Hz output. Og de 50 Hz til YouSee og HBO kan du kun få fra en ekstern ChromeCast (eller anden streamingenhed) indstillet til 50 Hz. På smart-tv'et arbejder hele smart-tv platformen, inklusivt den indbyggede ChromeCast funktion nemlig internt i 60 Hz uden mulighed for at ændre på dette :(

Sagt med andre ord: Er du vant til at have din eksterne ChromeCast stående i default 60 Hz, så vil du ikke opleve nogen kvalitets-forskel. Er du vant til at have din eksterne ChromeCast stående i 50 Hz vil du opleve mere judder på DRTV, YouSee og HBO via brug af den interne Chromcast funktion (Da denne opererer med 60 Hz)
#289063
Spørgsmålet er nok mere, hvad vil du med Chromecast Ultra, som dit tv ikke allerede kan?

Du starter Netflix som 4K HDR app på dit tv, når du caster fra telefonen
Du får Youtube i 4K HDR, når du caster fra telefonen. og app på tv startes (dog ikke samme som Play app mere)

Ud fra din liste af app's, så er Netflix nativ til dit tv, og samme med youtube , chromecast youtube dog bedre her på mit XF8596, da intern youtube app på tv ikke klarer 4K HDR.

Jeg ville vurdere om det er lyden du søger, eller streaming features som desktop/fan deling fra pc, eller hvad du håber at opnå, billede har du allerede med de apps tv/indbygget chromecast udnytter.

Selvfølgelig er 50/60hz problematikken seriøst, når man oplever billede ikke kører "smooth".
#289102
bbplayer skrev:Ud fra din liste af app's, så er Netflix nativ til dit tv, og samme med youtube , chromecast youtube dog bedre her på mit XF8596, da intern youtube app på tv ikke klarer 4K HDR.
Sært! Troede at Sony benyttede fuldstændigt den samme smart-tv platform på tværs af deres TV. Hos mig klarer soveværelsets KD-65AF8 interne YouTube app snildt 4K - Så er du sikker? Det er mig bekendt kun ATV 4K der ikke klarer VP9 codec, men det burde Sony's X1 processor da vel sagtens kunne klare? - Eller er det andre X1 versioner end 'Ultimate' og 'Extreme' som ikke vil være med til dét eller hvad kan forklaringen være hvis det virkeligt er tilfældet?