Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#288990
Så var der lige en opdatering til mit Philips POS901F OLED TV. Det "kører" nu på Android 8.0 OREO. TVet fandt selv opdateringen, som iøvrigt endnu ikke er tilgængelig på Philips supportside. Opdateringerne er også klar til flere andre Philips TV fra 2014, 2015, 2016 og 2017, iflg. den tyske side:
https://toengel.net/philipsblog/
#289011
Hej Rasmus, indtil videre ingen problemer, brugerfladen er opdateret, der er kommet (lidt) flere og nye Apps, som ikke var tilgængelige med 7.1 Nougat. Hastighed uændret. Så ikke noget kæmpe paradigmeskift. Den største nyhed er vel Google Assistent. De næste dage må så vise lidt om hvordan stabiliteten er. Bortset fra det, er jeg imponeret over at selv ældre TV fra 2014 får samme tur. Det var der flere TV- producenter der kunne lære noget af.
#289013
Google Assistant - den taler ikke dansk på din tv-skærm endnu, vel?

Vi har i dag publiceret en artikel om Android Oreo på Philips TV: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1544782400

Jeg bliver i den forbindelse lige nødt til at understrege, at 2014 og 2015 Philips TV altså ikke får Android Oreo. Full HD-modellerne får heller ikke. I 2014 kørte Philips TV på mobil-Android. 2015 er på den første hardware-platform.

Desværre skaber det en del forvirring, at Toengel inkluderer modeller fra 2014 og 2015 på sin liste. Der er dog her tale om et hardware upgrade-kit, som - så vidt jeg er orienteret - aldrig kom til Danmark. Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt det overhovedet kom på markedet i nogle regioner i Europa. Det var annonceret og længe ventet, men herhjemme endte det med, at Philips måtte give en Nvidia Shield ud i stedet.
#289015
Ja ok, det var ellers noget af en misinformation fra Toengel. Jeg blev ellers lige så glad på ejerne af ældre Philips TVs vegne. Men mon ikke det næste stykke tid vil vise hvad der er op og ned i denne sag. De starter ihvertfald udrulningen af Oreo med de ældste modeller først. Jo, det ser ud til at Google assistenten virker på dansk, har søgt på julekalender, fisketur, flæskesvær, og det gav gevinst.
#289027
henrik.yde skrev:Jo, det ser ud til at Google assistenten virker på dansk, har søgt på julekalender, fisketur, flæskesvær, og det gav gevinst.
Det må siges at være en ret klokkeklar test i dens danskkundskaber.
Du mangler lige rødgrød med fløde og så har den fortjent et statsborgerskab.
#293512
hunden skrev:Jeg fik mit 8602 opgraderet d. 6 december til andriod 8.0.
Der har hbbtv virker siden
Hej Hunden hvordan fik du det opgraderet ?
Kan ikke se den er frigivet endnu hverken i tv eller på Philips side ?
Har evt det gamle 8601 og ikke 8602??