Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288572
Sony har startet udrulning af Android Oreo (version 8.0) til udvalgte modeller i USA. Så den europæiske udrulning må også starte inden længe. Oreo kommer som bekendt med en helt ny brugerflade på hjemmeskærmen.

De første modeller, som får Oreo bliver tilsyneladende dem baseret på den såkaldte ATV2-platform. Det er efterårs 2016 og forårs 2017 modeller. Se listen nedenfor (flyt sidst bogstav til placeringen efter 'X' for at få det europæiske modelnavn).

100Z9D
43X800D
49X700D
49X800D
55X700D
65X750D
65Z9D
75Z9D
43X800E
49X800E
49X900E
55A1
55X800E
55X806E
55X900E
55X930E
65A1
65X850E
65X900E
65X930E
75X850E
75X900E
75X940E
77A1
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288573
Jeg ved ikke om følgende løser den fejl, som Torben længe har pointeret i anmeldelser af Sony Android TV. Altså fejlen, hvor harddisken løbende vækkes fra standby.

"Resolves a condition where the TV switches from Standby to Semi Standby periodically and switches on any connected AV Receiver via HDMI CEC without reason"

Mere info om den amerikanske opdatering til Android Oreo her: https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00015669
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288575
Desværre får C-modellerne tilsyneladende ikke Oreo, så jeg kan ikke tjekke om mit eget vil holde op med at vågne i tide og utide. Det er dog relativt sjældent, at fejlen med CEC opleves under test. Det var noget, som pludselig begyndte tilbage i 2015, men som jeg nok i gennemsnit oplever i hver anden test af Sonys modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288578
Nej, der er ikke noget definitivt meldt ud, så det er stadig en mulighed. Jeg var godt med på, hvilken bug du hentydede til - det var blot et supplement til, at den fejl de reelt mener de retter ikke er oplevet så ofte, så hvis de to er relaterede, så har de valgt at skjule det i en anden fejlrettelse. Men det ville altså være lækkert at få lukket den sag.
Af Beckham
#288580
Spændende....tak for updaten! Så må vi se om de når igennem denne gang eller om de igen må trække stikket undervejs som ved nogle af deres tidligere roll outs. Egentlig glad nok for at de starter i US..:-)
Senest rettet af Beckham 11. dec 2018, 12:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288680
Beckham skrev:Spændende....tak for updaten! Så må vi se om de når igennem denne gang eller om de igen må trække stikket undervejs som ved nogle af deres tidligere roll outs. Egentlig glad nok for at de starter i US..:-)
Indtil videre ser det ud til at køre. De har været i gang i ca. en uge. Der nævnes nogle tekniske problemer, men ikke af den kritiske slags, der før har fået Sony til at sætte udrulningen på pause.
Brugeravatar
Af Pataya
#288769
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved ikke om følgende løser den fejl, som Torben længe har pointeret i anmeldelser af Sony Android TV. Altså fejlen, hvor harddisken løbende vækkes fra standby.

"Resolves a condition where the TV switches from Standby to Semi Standby periodically and switches on any connected AV Receiver via HDMI CEC without reason"

Mere info om den amerikanske opdatering til Android Oreo her: https://www.sony.com/electronics/suppor ... s/00015669
Det er vildt irriterende. Er blevet nødsaget til at hive harddisken fra når jeg ikke bruger den, da den konstant spinner op og ned. Overvejede for en stund at købe en ssd i stedet så jeg slap for larmen, men hvis det her kan fikse det - meget bedre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288995
Hvis I vil vide mere om udrulningen af Android Oreo i USA, så se eventuelt artiklen på engelske FlatpanelsHD: https://www.flatpanelshd.com/news.php?s ... 1544767223

Sony Europe vil ikke kommentere på planerne for Europa, så jeg regner med, at vi først får et konkret svar, når udrulningen rent faktisk starter. Jeg vil gætte på, at der kan gå alt fra et par uger til et par måneder før det sker.
Brugeravatar
Af bbplayer
#289019
Desværre ikke.

Når man ser artikel detaljer og relevante tv skærme, så nævnes kun ZF9 og AF9 serien.

Relevante Produkte
Fernseher und Projektoren
LCD-Fernseher (Android)
lcd-tvs-android-z9f_zf9-series
OLED-Fernseher (Android)
oled-tvs-android-a9f_af9-series
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15