Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#288830
Torben Rasmussen skrev:Og du har indstillet profilen på HDMI-porten til den samme som når du streamer?
Har lige kigget det hele igennem for de 2 sammenligninger og kunne se af xtended dynamic range var slået til på den port til atv. Den er slået fra igen og har nu dæmpet den hvide farve betragteligt

Det er fordi jeg i mangel af hdmi porte har taget min ps4 Pro ud af port 2, for at sætte atv i denne. Min plan er egentligt bare at skifte hdmi stikket når jeg skal bruge min ps4 pro. Så ved ikke om det er pga nogle gaming indstillinger at jeg har haft den stillet til at xtended dynamic range var slået til

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Af Don Johnson
#288831
Jeg har installeret Plex på mit apple tv 4k men når jeg forsøger at afspille film i 4K som ligger på min NAS så bliver billedet helt grønt. Hvis jeg vælger at konverter filen til 1080p er der ingen problemer.
Apple tv er koblet via HDMI til en Marantz 6009 som er en ældre model men den bør kun sende signalet videre til tv'et formoder jeg efter hvad jeg har læst eller er det årsagen?
Vedhæftede filer
IMG_1467 kopi.jpg
IMG_1467 kopi.jpg (948.4 KiB) Vist 2533 gange
Brugeravatar
Af Pede8000
#288835
Det lader til at HDCP 2.2 ikke er understøttet af din 6009, det er kopibeskyttelse for 4K.
Det vil sige at du er nødt til at køre ATV direkte i TV og bruge ARC til lyd fra din Marantz.
Af Don Johnson
#288838
Ja, det skulle jeg nok have gjort inden jeg begyndte at plage.
Der er ingen problemer når apple tv er tilsluttet direkte til tv'et.
Ifølge manualen understøtter receiveren 4k pass through men det er så nok pga. HDCP 2.2 som den slet ikke understøtter.
Af Don Johnson
#288845
Pede8000 skrev:Det lader til at HDCP 2.2 ikke er understøttet af din 6009, det er kopibeskyttelse for 4K.
Det vil sige at du er nødt til at køre ATV direkte i TV og bruge ARC til lyd fra din Marantz.
Tjo, men så er der ikke plads til min søn's PS4 pro, da der kun er 2 fuld 4K HDMI port i mit tv. Jeg har lige købt det nye "COD Black ops 4" til ham som han får i julegave. Spillet er i 4K hdr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#288934
Don Johnson skrev:Ja, det skulle jeg nok have gjort inden jeg begyndte at plage.
Der er ingen problemer når apple tv er tilsluttet direkte til tv'et.
Ifølge manualen understøtter receiveren 4k pass through men det er så nok pga. HDCP 2.2 som den slet ikke understøtter.
Der er desværre mange eksempler på dette. Ligeledes at receivere har passtrough af 4K og HDCP 2.2, men så mangler af HDR10 (HDMI 2.0a), HLG (HDMI 2.0b) eller Dolby Vision.
Af Bond
#288938
Nogen der har en løsning på at købte film ikke ses på apple tv, ved at søge efter en film som er købt afspilles den/ de fint men ses bare ikke under "købt" intet"? Til gengæld ses de fint på alle andre enheder uden undtagelse, alle filmene er enda købt via apple tv og alle selvfølgelig på samme apple id.

Alt det der med at logge ind og ud, genstarte etc. gav mig ingen løsning. Men jeg kan lægge dem ind under ønskeliste og finde dem på denne måde, men det holde jo ikke i længden. BTW de er ikke skjult og man kan ikke hos mig i hvertfald ikke mere i iTunes skjule dem, funktionen er der ganske enkel ikke mere inden under Tunes i skyen, tidligere kunne man "manage" sine køb

Takker på forhånd
Af Don Johnson
#289038
Pede8000 skrev:Det lader til at HDCP 2.2 ikke er understøttet af din 6009, det er kopibeskyttelse for 4K.
Det vil sige at du er nødt til at køre ATV direkte i TV og bruge ARC til lyd fra din Marantz.
Jeg har forsøgt at gøre som du siger med ATV i HDMI 2 på TV og HDMI 3/ARC på TV til HDMI out/arc på Marantz'en men der kommer kun lyd og kun i stereo når Marantz'en bruger TV Audio input.
Overser jeg noget?
Af Don Johnson
#289350
Rasmus Larsen skrev:Don Johnson: Hvilket TV? Nogle tv-modeller har begrænsninger (f.eks. max. stereo) på ARC-udgangen.
Havde ikke set du havde svaret. Det er et sony af8.
Af Don Johnson
#289361
Jeg kunne ikke forstå hvorfor der kom surround lyd når jeg så tv men ikke fra ATV. Men efter et par timer fandt jeg så endelig ud af det. Under menuen “Lydformat” på ATV, skulle jeg skifte indstilling fra “Auto” til “Dolby Digital 5.1” og vupti så kom det. Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor “Auto” ikke fungerer når ATV burde så finde det bedste tilgængelig format men sådan er det. Nu kan jeg i hvertfald vente lidt med at opgradere min receiver.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 103