Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Irma_N1
#288633
Hej alle
Jeg har investeret i en Samsung hw-n850 soundbar. Har en LG Oled, apple tv 4 og Samsung Blu-ray. Så vidt jeg kan læse mig frem så har jeg tilkoblet det således:
Direkte hdmi fra apple tv og Blu-ray til soundbar
Hdmi arc out fra soudnbar til hdmi arc in i tv.

Udfordringen er at lyden fra apple tv falder fra engang imellem. Der er situationer hvor der ikke kan høres lyd når jeg bladrer i menuen men når jeg starter en film så er der lyd. En anden situation er at der er lyd på menuen men hvis jeg går ind i plex og starter en video så er der ingen lyd. Hvis jeg så tager hdmi ud af soudnbar og sætter ind igen så virker det....

Forstår ikke helt hvad jeg måske har gjort forkert? Er der nogen indstillinger der skal laves om på apple tv? Skal jeg være OB’s på nogen indstillinger på Blu-ray. Og hvad er forskellen mellem almindelig hdmi stik i tv frem for hdmi arc ? Hvad giver arc delen mig? Og burde jeg måske tilkoble soundbar tll tv til normal hdmi stik i stedet for arc ?

På forhånd tak
Af Small
#288727
Det der med at "klik" lydene på apple tv forsvinder har mit alle dage gjort. Både mit Apple TV 4 og nu mit Apple Tv 4K.
Oplevede også at min lyd faldt ud. Jeg skiftede alle min "gamle" HDMI kabler ud og flyttet en switch jeg har liggende ved siden af også holdt problemet op (Tror denne laver støj). Skiftede til nogle Lindy Professionelt HDMI 2.0 HDR.

Fra mit Apple TV går jeg op i skærmen og fra ARC HDMI stikket går jeg så tilbage til soundbar.
Af Kimbo82
#288807
Sjovt, jeg købte et Apple tv 4k i går og jeg havde samme problem flere gange da jeg testede det.
Lyden går lige pludseligt på netflix appen... Weird.

Jeg har også kørt HDMI fra ATV direkte ned i Soundbaren, og så HDMI fra soundbarens ARC kanal op i TV'ets arc.
Hvad er bedst, ATV direkte i TV eller direkte i soundbar, folk gør åbenbart noget forskelligt ?