Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#288369
Gromit skrev:Undskyld, mig lige en gang d'herrer...

Hvis en skærm har et "buk" et "hak" eller deslige skader i nogen henseender i materialet, der omkranser selve panelet, så er det med garanti IKKE er en fabriksny fladskærm - men derimod en brugt fladskærm, som forhandleren "forsøger" at sælge som ny... det er jo indlysende for enhver!

En fabriksny skærm har INGEN skader som ovenstående, da det ville være synligt både på den originale emballage og den indvendige originale flamingo.
Du må læse forum lidt oftere, der er andre som har lagt billeder op af skæve paneler på Sony og andre skærme her, og det var uåbnet kasser, så det er det mindste af det hele.
Og nej, jeg gider ikke søge efter referencer, det må du selv spilde tid på , hvis du ikke vidste det.

Og nu var den kalibreret, så åbnet, joda.
men du har ret, det er begyndt at blive det nye in, at de kalibrerer brugte skærme.
Af Gromit
#288375
Kære, Bbplayer

Træd varsomt før du udtaler dig.

Din retoriske tone og kommentar er dybt amatørdigt, og bevidner om din mindrebemidlet indsigt og viden om andre medlemmers daglige og årelange læsning, samt indgående kendskab i diverse tråde.

Ingen fabriksny fladskærm har buler eller hakker, som ikke kan dokumenters via beskadiget original emballage og tilhørende original flamingo - medmindre de er blevet snydt af en forhandler...!

Alt andet, er 2. sortering, hvor fejlbehæftet fladskærme er forsøgt gensolgt som "nye" til Hr. og Fru Jensen - i forhåbningen om, at de intet bemærker. Tro mig, sådan er virkligheden.

Har du noget dokumenteret bevisførelse og billeddokumentation for dit udsagn og påstand, udover nogle løse og tvivlsomme forum indlæg, så kom venligst med det...!

Dette forum skulle nødigt ende som det underlødige og usaglige Recordere.dk :(
Senest rettet af Gromit 8. dec 2018, 22:33, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288376
Gromit skrev:Kære, Bbplayer

Træd varsomt før du udtaler dig.
Hov jeg glemte helt at Torben også mente det ikke var nyt? Skal han nu også forklare sin påstand der, og hvordan står han som forum brugere og de tvivlsomme argumenter brugere skriver? Du er altså ude på tynd is der.

Kom igen.
Senest rettet af bbplayer 8. dec 2018, 22:43, rettet i alt 1 gang.
Af Gromit
#288377
Kære, Bbplayer

Hvor er din dokumentation på din tvivlsomme påstand, at fabriksnye fladskærme har kramme og buler...?

Det er jo kontinuerligt og gentagelig velkendt, at 2. sortering som er sendt retur, og forsøges sælges som 1. sortering af forhandleren, hvor nummer 2 forbruger bliver snydt - i forhåbningen om, at kunden ikke opdager, at skærmen har krammer, buler, og hakker

Hvorledes, kan du overhovedet finde overensstemmelse med ovenstående?
Senest rettet af Gromit 8. dec 2018, 23:13, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288378
Gromit skrev:Kære, Bbplayer

Hvor er din dokumentation på din påstand?
Torben?

Uddybet: Torben havde også observeret flere skærme, måske skal du bare fortsætte den med ham, det vil være fint, når du er for sløv til at søge på indlæg og kalder indlæg tvivlsomme.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288379
Gromit skrev:En fabriksny skærm har INGEN skader som ovenstående, da det ville være synligt både på den originale emballage og den indvendige originale flamingo.
Torben Rasmussen skrev:Vi har nu altså set flere OLED-TV med et let buk på, så det er ikke et enestående eksempel.
Torben , måske skal du uddybe dette, så Kære Gromit, kan lære lidt på en søndag, for personen har vist ikke styr på sine informationer og antager en hulens masse for at have ret.
Af dktipe
#288381
Hej vil også gene høre om erfaringer med et let buet panel. Mit nye Sony AF8 har det også, er i tvivl om jeg skal returnere pga det eller leve med det.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288382
dktipe skrev:Hej vil også gene høre om erfaringer med et let buet panel. Mit nye Sony AF8 har det også, er i tvivl om jeg skal returnere pga det eller leve med det.
Følger du Gromit's antagelser, så har du fået en brugt skærm, og den skal bare retur, fordi har fået en retur vare.
Af dktipe
#288384
bbplayer skrev:
dktipe skrev:Hej vil også gene høre om erfaringer med et let buet panel. Mit nye Sony AF8 har det også, er i tvivl om jeg skal returnere pga det eller leve med det.
Følger du Gromit's antagelser, så har du fået en brugt skærm, og den skal bare retur, fordi har fået en retur vare.
Ja det kan jeg se. Er dog 99 % sikker på at min var helt ny at dømme ud fra indpakning osv. Men kunne da godt tænke mig at høre om det er “normalt” OLED paneler i 65 tommer kan være let buede pga produktions teknikken. Eller jeg har været meget uheldig.
Af Gromit
#288385
Kære, Bbplayer

Hvor er din dokumentation på din tvivlsomme påstand, at fabriksnye fladskærme skulle have skrammer og buler, hvis forsvarligt leveret...?

Det er jo kontinuerligt og gentagelig velkendt, at 2. sortering, som er sendt retur, og forsøges sælges som 1. sortering af forhandleren, hvor nummer 2 forbruger bliver snydt - i forhåbningen om, at kunden ikke opdager, at skærmen har skrammer, buler, og hakker

Hvorledes, kan du overhovedet finde overensstemmelse med ovenstående?
Senest rettet af Gromit 8. dec 2018, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288386
Gromit skrev:Kære, Bbplayer

Hvor er din dokumentation på din tvivlsomme påstand, at fabriksnye fladskærme skulle have skrammer og buler, hvis forsvarligt leveret...?

Det er jo kontinuerligt og gentagelig velkendt, at 2. sortering, som er sendt retur, og forsøges sælges som 1. sortering af forhandleren, hvor nummer 2 forbruger bliver snydt - i forhåbningen om, at kunden ikke opdager, at skærmen har krammer, buler, og hakker

Hvorledes, kan du overhovedet finde overensstemmelse med ovenstående?
Foreviget, dog uden kommentar :)
Af Gromit
#288390
Får du en forsendelse fra en ansvarlig leverandør - som ved 1. sortering - (uden buler og hakker i den originale emballage, samt den indvendige originale flamingo er intakt, så er du godt på vej til en glad berigelse.

Er, det omvendte tilfældet, så kan det blive en lang juridisk kamp, hvor dokumentation skal være knivskarp!

PS.

Dette forum og dens medlemmer er til for, at hjælpe hinanden på bedste vis, rådgive hinanden og i enhver henseende oplyse om de bedste køb, samt de forbrugermæssigef rettigheder, hvis produktet ikke stemmer overens med det fra producentens annoncerede fakta sheet.
Senest rettet af Gromit 9. dec 2018, 00:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#288392
Synes alle lige skal tage en dyb indånding eller to.
Dette forum er normalt altid et hyggeligt sted at være hvor man deler ud af gode og dårlige erfaringer, råd, hints, vejledninger osv. Så det er vigtigt at lade det fortsætte med at være sådan.

Der er ingen grund til at skærpe tonen til en personlig tone eller at fremstå som bedrevidende, hvor der tales ned til de "grønne" brugere. Der skal være plads til alle og ingen ser sig som en fejlfri guru eller fører sig frem med arrogance eller med ondt i tolerancen.

Måske er det på tide, at en admin træder ind....?

Glædelig jul til jer alle :)
Senest rettet af IT-Bruger 9. dec 2018, 00:06, rettet i alt 1 gang.