Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af briankdk
#288244
Nå....

startede denne tråd op til black friday:

viewtopic.php?f=2&t=45346

Endte med at købe LG65E8, pris 16.666 i power - ja tak !

Den bliver hentet, installeret, lækkert billede, lyden til soundbar driller lidt, når jeg afspiller film fra min Nvidia shield, så syntes jeg at jeg bemærker lidt ryk i billeder der går fra side til side (panorering) - men det er meget sjældent, et par gange i hver film / tv afsnit - har ikke problemet når jeg ser TV eller streamer fra TV'ets egne app (Viasat, osv), tænker problemet er i opsætningen af Nvidia afspilleren.

Min Nvidia shield driller, den har valgt 1080p op til tvet, hvilket betyder at muse cursoren ikke trykker det sted den rent faktisk er, men 5-6 cm længere oppe - wierd..... jeg prøver at vælge 720 p, så virker musen ordentligt, men billedet når jeg bevæger mig rundt i menuen lagger.

Nå....der går et par dage, så popper meddelsen op "der er en opdatering til dit tv, ønsker du at opdatere?" ja tak, naturligvis........
Det falder så tilfældigvis sammen med at jeg skal se min første film i 4K kvalitet - "The Martian" - den ligger ud med at viser et landskab hvor der panoreres fra venstre mod højre i ca 20 sekunder, og der hakker billedet HELT vildt, hvert 2-5 sekund kommer der lige et øjeblik hvor billedet fryser i noget der ligner 0,5 sekund - jeg tænker stadig at det har noget med nvidia afspilleren at gøre, og efter at have rodet i flere timer med settings vælger jeg at resette afspilleren og geninstallere Kodi !

Det hjalp INTET.......

Får en god kammerat på besøg som er ok til alt det med tv, vi skifter kabler ud til helt nye 4k kabler, skifter netkabler, osv, osv - samme resultat det hakker derud af

Ups...nu kommer det til at lyde som om det kun er i 4K film det sker..... det sker i alt jeg afspiller, the walking dead i 1080p, osv osv....

Nå, jeg tager i Power (idag), taler med sælgeren som siger at "når jeg har købt en af LGs store modeller, så har man service i hjemmet", jeg skal bare ringe til dem - mig ud af butikken, ringer til LG, får fat i en sød dame som med det samme da jeg fortæller om symptomerne siger "det er et defekt bundkort, skal jeg sende en mand ud og skifte det ?" - "øhh, nej tak, mit 15 dage gamle tv skal ikke repareres, men ombyttes tak", den søde dame siger det skal jeg tale med Power om.... tak og farvel - og mig afsted til power!

Jeg ender med at få TV'et byttet...... kommer hjem og pakker det ud (Power har haft det pakket ud og kalibreret det)- dt første jeg ser er at skærmen er lettere bøjet i det ene hjørne, ikke meget men nok til at det kan ses.... suk
Sætter det til, alt virker tilsyneladende...... nu skal det stå sin test, er der hakkerier ?

På med The Martian, 1 hak 3-4 sekunder inde i klippe sekvensen i starten, og ellers ingen hak !!! (det med hak kommer vi tilbage til efter dette afsnit:)

Tvet har....... en funktion som det selv slår til "Ultra deep colours", på det TV jeg har sendt retur, der når funktionen blev aktiveret ved 4K film, så gik billedet fra "meget hvidt og skarpt" til "meget dæmpet og fint/klart agtigt" jeg er mest til den sidste og min ven syntes den første er bedst - det er umuligt at få TV'et til at ikke skifte til "ultra deep colour", skifter man tilbage så slår den det til igen....... NU kommer det "sjove" så....... det nye tv jeg lige har hentet....... det gør det STIK modsatte, når den afspiller film, så er det "meget dæmpet og fint/klart agtigt", og når den så tvinger "ultra deep colour ved starten af filmen, så bliver det "meget hvidt og skarpt", altså.....hvordan er det muligt ? enten så er "ultra deep colour" det ene eller også det andet !, det kan ikke være det ene på det ene tv og det andet på et andet....... og hvilken af de 2 TV'er vælger den rigtige "Ultra deep Colour" ?

Nå...tilbage til hakkeriet..... når nu tvet tilsyneladende fucker det med "Ultra deep colour "helt op, så tænker jeg "hey ! der var sgu da en ny opdatering til TV'et !!!!" måske den fikser problemet ?????

Ind og hente, tager cirka 10-12 minutter...... så skal der ses film..... The Martian på i 4 K...... og hvad sker der nu ? DET HAKKER HELT VILDT, LIGE SOM DET GJORDE PÅ DET TV JEG LIGE HAR SENDT RETUR !!!!


Kan det virklig være rigtigt at LG har udgivet en opdatering der får billedet til at hakke ? (retorisk spørgsmål....)

Jeg har iøvrigt tilsluttet en bærbar= samme resultat (det hakker) - jeg har tilsluttet min søns PS4 PRO = samme resultat (det hakker)

Det ENESTE som ikke hakker er der hvor signalet ikke kommer ind via HDMI portene.....


Nogen der har samme problem ? eller gode råd ? eller bare kommentarer ?

Overvejer seriøst at skifte over til Sony AF8.....
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#288246
Det tyder kraftigt på at den opdatering er synderen.
Du har tre muligheder:
1. lev med det og håb på en ny opdatering løser problemet.
2. få det ombyttet igen - dels pga den fysiske defekt og dels pga bug i opdateringen. Undgå at opdatere igen før du har en officiel bekræftelse på fejlen og lovning om snarlig rettelse.
3. Sony AF8 er hvad du vil have og du må overtale Power til at give dig en ombytter
Brugeravatar
Af bbplayer
#288299
Dine 1080p op til TV har intet med mus ikke reagerer optimalt, du skal ændre HZ før det virker uafhængigt af opløsningen. Her er det samme problem på en tv skærm til pc, når jeg kører 24/30hz , så bare få sat den korrekt på nvidia så er problemet væk. Og nej, hvis du gør det pga film, så er det vel fordi din afspiller ikke kan "match hz" som ATV og andre Android enheder som har den funktion i kodi.

Hvis dette ikke er fra en UHD afspiller eller afspillet fra APP på tv, så burde du allerede kende synderen, og dit mus problem afslører lidt :)

Det er rigtig synd at give tv skylden for din opsætning af enheder på tv, som din Nvidia der ikke er tilsluttet korrekt, så kom igang med at sætte den op, og find en app på nvidia som virker, og ikke noget som får billede til at hakke og te sig, det er klart dine apps er ikke det rigtige du skal bruge.
Af Basto
#288300
Endnu engang utroligt at power vil være sig selv bekendt, de propper bevist en skadet skærm i kassen og krydser fingre for at gamle Hr Hansen (eller uvidende unge Torben) intet opdager (eller ikke orker at tage kampen med en totalt uvidende studine i telefonen som i reglen kunne sige vælg et tilfældigt nummer i tlf bogen at ringe til... Du ender til sidst med at få mig i røret igen, elgiganten gør det samme det er bare trist og tager glæden væk
Få den byttet i en fart

Mvh Michael

PS jeg omtaler kun skaden på skærmen
Senest rettet af Basto 8. dec 2018, 11:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288301
Basto skrev:Endnu engang utroligt at power vil være sig selv bekendt,
Jeg ville være endnu mere flov hvis jeg gik ned med en skærm og problemet var mit eget, så at give power skylden for en kunde som bare ikke kan sætte enheder korrekt til tv, det er vist lige at gå over grænsen med at svine firmaer til. Det sker altså at kunden tager fejl, og her har brugeren jo også præsenteret et problem med en mus, som er et symptom der intet har med dårlig skærm at gøre men at de antal frames som refresh kører med gør musen ikke kører som billede opdateres, især når man kun har 24/30 hz sat op.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288324
@Basto
Skade? Du mener nok mere Fejl 40 der, og så er power skadesfri.

Man får ikke 2 skærme sat op og har samme fejl, og når man ikke har fejl på sine streams(apps) eller på almindelig tv. Så burde noget virkelig ringe, og fortælle ind at ens enheder tilsluttet er årsagen og ikke tv, bare fordi..
Brugeravatar
Af Pede8000
#288344
bbplayer skrev:@Basto
Skade? Du mener nok mere Fejl 40 der, og så er power skadesfri.

Man får ikke 2 skærme sat op og har samme fejl, og når man ikke har fejl på sine streams(apps) eller på almindelig tv. Så burde noget virkelig ringe, og fortælle ind at ens enheder tilsluttet er årsagen og ikke tv, bare fordi..
Enig, det lyder meget som en opsætningsfejl. Prøv som udgangspunkt at indstille dit apparat som beskrevet her på FP. (incl true motion eller hvad det hedder?)

Dit streaming device ved jeg ikke noget om, men jeg har indstillet mit ATV 4K til match content, således rammer den indholdets framerate uden at det skal indstilles hver gang, og man dermed undgår "hakker" som du beskriver. Ved ikke om du har den mulighed.

Har du problemer ved alm TV kiggeri? :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#288347
Basto skrev:Jeg læser det som at skærmen er lettere bøjet i den ene side altså en fysisk skade.
Men alt kan læses forskelligt

GO weekend
Det er korrekt at skærm nr.2 var lettere bøjet når det åbnes men at læse forskelligt, så at du overser dette for den første skærm??? Men at du ikke bemærker personen nævner hakkeri mere en 30.000 gange i sit første indlæg for både skærm 1 og 2, må så være at læse forskelligt , nok mere selektivt og det kan være et problem når man skal vejlede folk :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#288349
briankdk skrev:Jeg ender med at få TV'et byttet...... kommer hjem og pakker det ud (Power har haft det pakket ud og kalibreret det)-
Det ville være spændende at høre hvordan transporten er foregået her? Bil/tog, lastbil, stående, liggende og underlag hvor den har stået.

Skævheder kan hurtigt komme af et bagsæde i en bil. Så er det godt formodningsreglen dækker men problemet kunne lige så godt være din der. Hvis den ikke har stået op og plan under kørsel hvis det altså var i bil.

Andre bærer skærmen i et tog og bus fra A til B, det er sket før, men du nævner det ikke her.
Brugeravatar
Af bbplayer
#288357
Så hvis man skal holde sig til dagens bedste råd,

Så få styr på din Nvidia, lad ikke tv tage skylden for en dårlig opsætning eller dårlig profil valgt på tv .
Især hvis du kører 2160p/30 eller 1080p/30 så går det altså galt for pege delen, og i film vil du derimod få problemer med 2160p/60 eller 1080p/60 , hvis materiale ikke kan ramme 24fps.

Det er altså op til din afspiller (kodi?) at kunne håndtere dette, og på Nvidia er der vist et andet produkt som var kodi men hedder noget andet og håndterer dette korrekt? Kender den ikke, mere end at der findes løsninger, eller så må der være folk på forum som ikke læser når du taler LG TV og ikke en overskrift som nævner Nvidia shield som problemet.
Af Gromit
#288367
Undskyld, mig lige en gang d'herrer...

Hvis en skærm har et "buk" et "hak" eller deslige skader i nogen henseender i materialet, der omkranser selve panelet, så er det med garanti IKKE er en fabriksny fladskærm - men derimod en brugt fladskærm, som forhandleren "forsøger" at sælge som ny... det er jo indlysende for enhver!

En fabriksny skærm har INGEN skader som ovenstående, da det ville være synligt både på den originale emballage og den indvendige originale flamingo.