Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#288174
TurboTorben skrev:faktisk så ser denne Samsung 65" Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT som der bliver linket til. QLED er vel samsungs svar op OLED?
Nej, det er stadig et LCD-TV, som har fået et lidt søgt navn klistret på. Q-serien er blot Samsungs modeller med lidt bredere farverum og mere knald på lyset. At de har lanceret modeller i både 6, 7, 8 og 9-serien udvander "premium"-delen en smule, da der naturligvis er forskel på en Q6 og en Q9, men begge skal se ud som om de er "highend". Du skal nok betragte Q6, som en mid-end LCD-model med lidt mere lysoverskud og et marginalt bredere farverum i HDR.
Af Supergris
#288241
Også hvis HDR-gengivelsen har noget at sige?

Begge rigtig meget TV for pengene, med Samsung med en mere lækker brugerflade og betjening...
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#288243
Selvom jeg ikke er ekspert, så vil jeg også pege på Q6'eren.

Forresten så skrev Elgiganten d. 29. november i en annonce på Facebook en pris på kr 7.999 og samtidig blev nævnt "SPAR 9000", som om førprisen var 16.999? Det har den sikkert været da tv'et kom på markedet og længe før priskrigen på OLED der rasede før Black Friday.

Var meget tæt på, at hoppe på en 65" Q9 FN som under BF kom ned i 16.999, men valgte at beholde mit 55" Panasonic plasma lidt endnu....tror at prisen inden maj 2019 kommer ned i 12-13.000 og gerne lavere endnu
Af TurboTorben
#288303
hmm kan se de skriver at den er "Forventet på lager online: 15-01-19" det kan jeg ikke vente på. Skal gerne have en inden jul.
Ved sgu ikke lige med den Philips UHD TV 65" 65PUS8102..
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#288313
Prismatch gives vist kun på varer der er på lager og klar til levering.
Er ikke helt sikker på, at Elgiganten har prismatch? At de gør i individuelle sager er op til dem....
Af henrik.yde
#288334
Velbekomme, og lad os høre lidt om TVet når du får det stillet an og sat op.