Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TurboTorben
#287705
Hej alle.

Vi skal have et nyt TV til stuen, og i den forbindelse ville jeg gerne høre jeres ideér til, hvilket TV jeg skal købe.

Men sagen er at jeg vil bruge ca 6-8000 kr på et nyt TV, ved godt at det ikke er det helt store.

Er der nogle gode Tv'er på Tilbud i øjeblikket, som kunne være interesante for mig?

TV'et skal bruges bl.a til Film, Netflx, alt indefor sport, chromecast, nyhederne, ramasjang;)

Mvh.Turbo
Brugeravatar
Af bbplayer
#287707
Se tilbudsjagten på denne side, og så måske se på Sony skærme, når du nævner chromecast + meget sport. Det er vist gode argumenter for Sony skærme, selvom andre også kan være med.

Det er i hvert fald et udgangspunkt om skærme på tilbud, da der jo er mange modeller.
Af PeterD
#287710
65" og det skal være godt og så 6-8000 kr...

Det er nok lige at stramme skruen lidt for hårdt, hvis det også skal være en hvis kvalitet i skærmen.

Ved godt at 65" er dejligt, men når du nævner sport, Chromecast, så

Og når du nævner "Film, Netflx, alt indefor sport, indbygget Chromecast (ved godt at den ikke altid er 100%), nyhederne, ramasjang;)" så ville jeg se på OLED eller Sony.

Et 55" XF9005 koster 8500 kr i Power og Elgiganten. Det er nok i det prisleje du skal kigge efter..

Dette skriver anmeldelserne og de er ofte ikke helt ved siden af..

"På billedbehandlingen er Sony stadig med helt fremme og leverer skarpe kontrastfyldte billeder i både SD, HD og UHD og ved både SDR og HDR. Tilføjelsen af Sonys Xmotion til MotionFlow-systemet har cementeret deres position, som kongen af bevægelseshåndtering, (Sport og bold) og vi må igen i år konstatere, at Sonys LCD-modeller ligger helt fremme i feltet på dette område."

https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1519274484

"Overall in terms of picture quality the XF90 is one of the best LCD TVs out there at the moment for this price point"

"What are the alternatives?
There is no question that if you don’t need the bright room capabilities of the Sony, the obvious TV to go for at this price point and size is the LG C7/B7 OLED TV."

"In terms of a competing LCD TV at this price point we are struggling to really suggest a current 2018 model and the obvious suggestion then would be last years Sony XE90

https://www.avforums.com/review/sony-kd ... view.14564
Af Grandahl
#287898
PeterD stop nu dig selv, hvorfor bliver du ved med at gøre dig klog på hvad folk skal bruge af størrelse, i flere tråde taler du om 55” når der ønskes 65”.. Det er uklædeligt, hjælp dem med deres ønsker eller lad tråden være!!

Turbo, da du ønsker cromecast i dit tv, er det kun Phillips og Sony der er valget, de har IPS panel i deres budget tv, hvilket måske kan være udemærket. Fornemmer i er flere i husstanden der ser tv, og måske samles i ofte om det.. IPS paneler giver bredere betragtningsvinkler , men hvor det samtiddig går ud over billedkvaliteten.. VA paneler giver et bedre sortniveau/kontrast og dermed bedre billedoplevelse, men har dårligere betragtningsvinkler..

Evt se efter tilbud på de to mærker på Pricerunner eller tilbudsjagten her på siden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#287901
Mht. Chromecast, så kunne det også tolkes som en ekstern HDMI-stick og så er markedet mere åbent. Jeg synes Samsung NU8045 kunne være et bud. Den er lige lidt over budgettet, men hvis du har tid til at vente, så kunne den måske falde til dit niveau. Q6FN kunne også være et bud - den er på tilbud lige nu.
Af Supergris
#287941
Jeg opfatter det nu heller ikke som et krav, at TVét skal være født med Chromecast.
Det er heller ikke korrekt, at det udelukkende er Philips og Sony, der har den indbygget; det har alle TV, der kører Android, hvor TCL også er at finde.

Alle tre mærker tilbyder også andet end IPS-paneler i deres budget-modeller.
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes Samsung NU8045 kunne være et bud. Den er lige lidt over budgettet, men hvis du har tid til at vente, så kunne den måske falde til dit niveau. Q6FN kunne også være et bud - den er på tilbud lige nu.
Sjovt, Q6FN dukker ikke op, hvis jeg bruger pricerunner, uanset hvad jeg søger på, men her er den:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... qe65q6fnat

Jeg kender ikke Samsung NU8045, men vil du ikke se Q6eren som en generelt bedre skærm end NU8045?

Hvis det er tilfældet og prisen også er bedre, er det jo ren win win, med mindre Sonyen eller et andet TV er bedre? :(
Af jojonn
#288056
Stemmer også på Philips 65pus8102, har det selv stående derhjemme :)
Godt nok en 2017 model, men zonestyret bagbelyst med ganske hæderligt sortniveau.
Og indbygget Chromecast :)
Af TurboTorben
#288094
beklager det sene svar.
dejligt med alle de svar, og det er noget jeg vil tage med mig, håber stadig flere vil byde ind i tråden med deres input, det er ikke hver dag jeg køber nyt TV. Sidste gang jeg købte et Tv var i 1991 ( jeg var 9 år gammel, havde selv sparet 2000kr sammen - Tv'et blev smidt ud for 2 år siden selvom det stadig virket).

Jeg har selv et chromecast, den nye med 4k - så der behøves ikke være indbygget chromecast.
jeg kigger lige alle forslagene igennem en gang til. Hold jer ikke tilbage med flere gode bud.

Mvh TT
Af Supergris
#288099
Ja, det er deres bud, men det har intet med OLED at gøre!

Du er et eksempel på, at Samsungs forsøg på at vildlede potentielle købere af en ny skærm er lykkedes, da navngivningen af deres LCD-skærme med quantum dots ligner OLED til forveksling.

Hvis du vil have noget, der kan sammenlignes med OLED i ydelse, skal du op i Q8 eller helst Q9, men de koster væsentligt mere og er stadig "kun" gammel vin på nye flasker...
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#288102
Supergris skrev:Ja, det er deres bud, men det har intet med OLED at gøre!

Du er et eksempel på, at Samsungs forsøg på at vildlede potentielle købere af en ny skærm er lykkedes, da navngivningen af deres LCD-skærme med quantum dots ligner OLED til forveksling.

Hvis du vil have noget, der kan sammenlignes med OLED i ydelse, skal du op i Q8 eller helst Q9, men de koster væsentligt mere og er stadig "kun" gammel vin på nye flasker...
Tag den med ro og skru ned for offensiven med de barske anklager.

Til prisen er det 65" Samsung et udemærket tv set i lyset af af Q8DN og Q9FN koster henholdsvis ca 17000 og 23000. Så 8000 er en fair pris, før Black Friday stod det til ca 12-13000.
Man får stadig et hæderligt billede med fremragende farver..også sammenlignet med optioner fra LG, Sony og Phillips.

Jeg ville uden at tøve hoppe på det 2018 QLED Q6FN i Elgiganten, hvis jeg skulle købe et 65" til max 8000 i morgen.

Har ladet mig fortælle at der kommer en priskrig begyndende lige efter jul, hvor Q8DN, som er modellen lige under Q9FN komner ned i 11-13000.
Men dette Q6FN er allerede nedsat pænt......
Af Supergris
#288103
Hvilke anklager snakker du om, og hvad er det, du opfatter som barskt?

Mener du, det er en tilfældighed, at Samsung har valgt "QLED" som betegnelse, for deres bedste model-serie?

Jeg kan i øvrigt tilføje, jeg er ganske rolig...

Philipsen er jeg nu også overbevist om, er et rigtigt godt bud. Den har alle de specifikationer, der danner grundlag for et godt billede og har bagbelysning samt zonestyring modsat Samsungen, endda til en tusse mindre...

Her lidt brugererfaringer fra nogle herinde:
viewtopic.php?f=2&t=40404