Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af cromwell
#286823
Hej.
Jeg har lige købt LG65C8 og har allerede en sonosplaybar med resten af deres setup. Så det skal ikke byttes ud :)

Men jeg har lyd, men kan ikke bruge min fjernbetjening til at skrue op og ned. Jeg har forsøgt følgende.

https://support.sonos.com/s/article/3479?language=da

Udfra dette indlæg kan man se at de ikke går sammen :(

Jeg har forsøgt, som der stod, men kommer til at trykke på mute i sonos appen i guiden. Kan ikke bare trykke videre da den ikke registrer mine tryk. Den tager op og ned på i appen. Så ligner at den næsten går igennem.

Er der andre der har prøvet noget andet?
Af cromwell
#287547
Dette virkede for mig.

Part 1:
1) click the home button on your magic remote and scroll along the bottom (where Netflix, etc is) until you get to a purple icon "device connector"
2) select soundbar and pick the Phillips brand and select remote type 4
3) Select done

Part 2:
1) Open the Sonos app on your iPad or phone
2) select the gear icon "settings"
3) select the room your system is in
4) select TV setup and control
5) select remote control set up and follow the prompts using your "Phillips" magic remote
Af mikamort
#287568
Hej

Jeg har netop også haft købt et LG OLED, dog var det et B8.
Det måtte jeg sende retur da min Sonos Playbar heller ikke kunne parees med LGs fjernbetjening.
Det er fordi at de nye 2018 LG fjernbetjeninger er med bluetooth og ikke IR.

Måske er det derfor at #2 ikke har nogle problemer?

Her er en test. :)
- Tænd for kameraet på din telefon og peg ned på fronten af din fjernbetjening (der hvor IR-sensoren er) som om du vil tage et billede af den.
- Tryk på vol+ på din fjernbetjening samtidig med at du kigge på din telefon.
Hvis din fjernbetjening har IR signal kan du se IR-sensoren blinke på skærmen af din telefon.
Håber I forstår hvad jeg prøver at sige :)
Ellers søg på "test IR on remote youtube"

Mvh.
Ham der skal ud at finde et Samsung TV.
Af MontørThomas
#287684
Jeg har før haft succes med soundbaren med denne opsætning, men ved ærlig talt ikke om den stadig duer:

1) Press the "Home" button seen on your Magic remote, Top right corner / see input, choose Component, then universal remote, youll see "Device Connector"

2) Choose Soundbar with the input being Optical.

3) Click "Universal Control" and add the brand "Phillips", the use "type 3". Once selected, exit the setup.

5) Launch the Sonos controller, "Settings", "Room settings", select the room you have the playbar in.

6) Choose "Remote control setup" and choose "Replace Remote"

7) Follow the on-screen instructions and complete the configuration
Af bromberg
#287700
Lg har ihvertfald været Bluetooth tilbage til 6 serien.
Jeg har fået flere x6 modeller til at virke alligevel.
Alle sammen ved at indstille tv’et til at køre en Philips soundbar, så udsender magic remoten ir signal som Sonos så kan fange.
Man skal dog lige huske at gå i indstillinger i Sonos appen og sætte det op også.
Lykken er ikke gjort ved bare at indstille på tv’et.