Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#286850
Ja, da.....hvis man skubber til det :(

De skriver ‘næsten svævende gulvstand’.
Jeg ser kun den klods - den kan man vist ikke undgå at fokusere på :((

MM
#286993
Millemis skrev:Mere til AP2 og B&O

https://gallery.mailchimp.com/f0cffc96d ... v1.0.2.pdf
og
https://youtu.be/omMLHf2hIOQ

MM
Jeg er glad for at se, at B&O også sætter spot på mulighederne med Airplay 2 og Apple TV. Det er der ikke mange andre producenter, der nævner med et ord. Hos de fleste andre omtales Airplay 2 som et rendyrket musik-system selvom det jo basalt set er en trådløst platform til lyd.

Når det er sagt, så er jeg dog ærgerlig over, at B&O fremhæver musikafspilning fra Apple TV, når den interessante (og mere unikke) mulighed jo netop er, at man kan sende tv-lyden trådløst til B&O-højttalere.
Brugeravatar
Af Millemis
#287005
Rasmus Larsen skrev: Når det er sagt, så er jeg dog ærgerlig over, at B&O fremhæver musikafspilning fra Apple TV, når den interessante (og mere unikke) mulighed jo netop er, at man kan sende tv-lyden trådløst til B&O-højttalere.
Er det det her, du mener?

Billede

Det forstår jeg i hvert fald som ‘at man kan sende tv-lyden trådløst til B&O-højttalere.

MM
Vedhæftede filer
92B6832C-8DFF-46F6-9F8B-1AFBCA869217.jpeg
92B6832C-8DFF-46F6-9F8B-1AFBCA869217.jpeg (365.56 KiB) Vist 2326 gange
Af cklitdk
#287009
Rasmus Larsen skrev:YouTube og Apple Music er da ikke tv-lyd? :) Det er de to eksempler, som de bruger i både tekst og grafik :)

Hvorfor ikke indvi brugerne i, at funktionen netop tillader, at man sender tv-lyd fra f.eks. DR, Netflix, HBO eller fjerde?
Hej Rasmus,

Det er mig der har lavet dokumentet. Du har fuldstændig ret mht. distribuering af f.eks. Netflix-lyd - måske er video-lyds distribuering bare ikke det helt store scoop hos B&O, for det har vi da gjort i omkring 20 år? ;)

Spøg til side, jeg tog egentlig bare Apple Music som eksempel, fordi den er generisk og du finder den på alle Apple TV's. Og da jeg så også skrev YouTube "forventede" jeg at det var indforstået at kilder med video-indhold også kunne deles med andre højttalere - og der er jeg så ikke nået helt i mål :)
Brugeravatar
Af Millemis
#287015
cklitdk skrev: Hej Rasmus,

Det er mig der har lavet dokumentet. Du har fuldstændig ret mht. distribuering af f.eks. Netflix-lyd - måske er video-lyds distribuering bare ikke det helt store scoop hos B&O, for det har vi da gjort i omkring 20 år? ;)

Spøg til side, jeg tog egentlig bare Apple Music som eksempel, fordi den er generisk og du finder den på alle Apple TV's. Og da jeg så også skrev YouTube "forventede" jeg at det var indforstået at kilder med video-indhold også kunne deles med andre højttalere - og der er jeg så ikke nået helt i mål :)
Netop, og det var vel også grunden til, at jeg undrede mig over Rasmus’ bemærkning.
Herudover er distribuering af lyd fra ‘en video-kilde’/f.eks Netflix fra ATV barnemad for os, der har nyere BV’er - det er bare at joine på det ønskede produkt hhv at udvide i Bang & Olufsen-app’en.
Det ‘nye’ her er at AP2 også uden et B&O-tv nu også giver denne mulighed til B&O-produkterne (og så til andre AP2-kompatible) som multiroom.
Meeeen....man skal jo så være indstillet på at fifle lidt med ‘sound-delay’!

Christian må så nok hellere lige rette teksten lidt til.....version 1.0.3 O_O
Brugeravatar
Af Peter Pan
#287030
Millemis skrev:De skriver ‘næsten svævende gulvstand’.
Jeg ser kun den klods - den kan man vist ikke undgå at fokusere på :((

MM


Sådan Millemis, det er da lige til.
Sådan lancerer B&O nok Eclipse i 2019, hvis de har flere 2016 panel tilbage.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#287037
Vis bagsiden, tak!
Jeg vil se, hvordan den stand er monteret på den tynde OLED-skærm.

P.S. Den unge dame er ikke blevet meget ældre, siden dengang hun kiggede på BV8-40’eren :p

MM
#287138
cklitdk skrev:Det er mig der har lavet dokumentet. Du har fuldstændig ret mht. distribuering af f.eks. Netflix-lyd - måske er video-lyds distribuering bare ikke det helt store scoop hos B&O, for det har vi da gjort i omkring 20 år? ;)

Spøg til side, jeg tog egentlig bare Apple Music som eksempel, fordi den er generisk og du finder den på alle Apple TV's. Og da jeg så også skrev YouTube "forventede" jeg at det var indforstået at kilder med video-indhold også kunne deles med andre højttalere - og der er jeg så ikke nået helt i mål :)
Hej Christian.

Det er en rigtig god guide. Ingen tvivl om det. Jeg synes bare, at når resten nu handler om musik, så er det oplagt at snakke tv-lyd, når integrationen med en tv-afspiller, Apple TV, omtales.

Det har andre TV nu også kunnet, men det nye her består vel i, at det sker trådløst? Noget lignende har B&O i form af WiSA, men med Airplay 2 får kunderne jo muligheden på mere tilgængelige B&O-produkter.

iTunes er et godt generisk eksempel ;)
Brugeravatar
Af Millemis
#287401
Lidt mærkeligt at se P6’eren iblandt musik-systemerne og med tydelig indikation af AirPlay 2 (i Peter Pan’s opstilling).
P6 er en ren bluetooth-højtaler!

At den vedføjede prisopstilling skulle være en officiel en fra B&O undrer mig.
Ved Play-produkterne skelnes ellers helt tydeligt mellem ‘connectede’/netværksbaserede og derfor NL-kompatible musiksystemer (eksempelvis en M3) og de små højtalere, der understøtter bluetooth (eksempelvis en A1).

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#287404
Jeg er rimeligt sikker på, at den prisliste ikke kommer fra B&O - de må jo ikke foreskrive priserne.
Mon ikke det er noget forhandlerne sammenstykker?
Ville være fint at få klarhed på.

Noget rod er det da.
Men - bare til information - en P6 understøtter ikke AP2....
.....ellers tror jeg da at jeg må se at få købt mig en O_O

MM
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 326