Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#286524
@Peter Pan (og gerne andre)
Hvor mange - unge som ældre - tror du vil trække de MasterLink-kabler, der ville være nødvendige til et ‘ældre B&O-setup’?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#286567
Millemis skrev:@Peter Pan (og gerne andre)
Hvor mange - unge som ældre - tror du vil trække de MasterLink-
kabler, der ville være nødvendige til et ‘ældre B&O-setup’?
@Millemis
Mit BeoLink system er stadig er stadig MCL (Master Control Link) Relay boks og
Tranciver panel, hvor den ca. 80 Watt forstærker i Beocenter 9300 trækker et sæt
passive højttaler. Master Control Panel styres manuelt eller med Beo4 i køkken-alrum.

Skulle jeg den dag Beocenter 9300 går i stykker, være nødt til at trække et Master
Link kabel, altså overgå til ML systemet, vil jeg gøre mig nogle overvejelser.

1) Min MasterLink højttaler er BeoLab 3500. Spiller den godt nok til formålet, med
tanken om der skal trækkes ca. 20 meter MasterLink kabel.

2) Alternativet er 2 stk. aktive trådløse Xeo 3 højttaler som kun skal tilsluttes 230V.

Her må jeg sige at udviklingen også har fået min opmærksomhed. Så når MCL
systemet ikke virker mere, har jeg allerede indkøbt endnu et sæt Xeo 3 med hub,
grundet lydkvaliteten. Fantastisk lyd fra så små stereo højttaler.

Altså mit valg er ikke at trække MasterLink kabel, af ovenstående grunde.

Jeg vil også gerne høre andres tanker om emnet.
Af Granly
#286578
@millemis.

Til dit spørgsmål, så tænker jeg så godt som ingen vil gøre det. Og generelt tænker jeg også at et B&O må/har acceptere(t), at et hus fyldt med deres grej vil være yderst sjældent.

Savner at B&O kommunikerer, mulighederne med deres aktive højtalere, sammen med deres Core, eller produkter af andre fabrikater. Tror stadig mange synes deres højtalere er smukke og de er jo som skabt til et moderne hjem. Nedenstående burde der slås voldsomt på tromme for. Prisen og kommunikationsstrategien kan altid diskuteres.

https://www.bang-olufsen.com/en/stories/beosound-core

Har nu selv 2 af dem tilsluttet "ældre" B&O højtalere og de har da fået et helt nyt liv. Det kunne jo for den sags skyld og have været andre produkter, men essensen er at det har øget fleksibiliteten.
Brugeravatar
Af Millemis
#286582
Granly skrev: Har nu selv 2 af dem tilsluttet "ældre" B&O højtalere og de har da fået et helt nyt liv. Det kunne jo for den sags skyld og have været andre produkter, men essensen er at det har øget fleksibiliteten.
Det er jo også dér, jeg ville være....hvis.
Men pt gør mit setup det, som jeg har brug for, så jeg ændrer nok ikke meget ved det lige med det første.
I hvert fald ville det også være min anbefaling til folk, der ønsker B&O og starter nogenlunde fra bunden.
Og.....fleksibiliteten er nu efter den nyeste update blevet endnu større.
Nu kan en Core kontrolleres af BeoRemote One/bt.

Det må da siges at være moderne magi - et helt multiroom-‘stereoanlæg’, der er usynligt og giver ejeren muligheden for - efter behov - at bruge en masse af nutidens teknologier/online-tjenester og lokalt lagret indhold......og B&O’s egen NetworkLink.

MM
Senest rettet af Millemis 27. nov 2018, 10:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Millemis
#286583
Peter Pan skrev: Altså mit valg er ikke at trække MasterLink kabel, af ovenstående grunde.
I dit tilfælde er der jo heller ikke nogen grund til at trække ML-kabel.
Der er masser af BeoMastere fra den generation, som kan købes til en billig penge - hvis din 9300 skulle stige af.
Med mindre altså at det skulle bruges som undskyldning for at få gang i reserve-Xeo’erne.....
......og bevæge dig et stykke nærmere ‘ikke engang 10% B&O’ O-O

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#286586
Billede

Software-opdateringen, der giver mulighed for AirPlay 2 på ‘all connected devices’ skulle være ude nu.
Det er da en god nyhed for de, de bruger det nyere B&O-grej sammen med andre AirPlay 2-dimser.....
.....hov, hvad er det så lige for nogle lige nu?

MM
Vedhæftede filer
CF9B7684-45A3-4DD0-A8AC-D32F2E95C239.png
CF9B7684-45A3-4DD0-A8AC-D32F2E95C239.png (260.55 KiB) Vist 1992 gange
Af Granly
#286593
@ Millemis

I mit køkken/alrum har jeg lidt udfordringer med akustikken, så lurer lidt på en Shape løsning, samt nogle akustikplader og billeder. Her må jeg tage hatten af for deres innovation (og lukke øjnene for prisen). At man så gnidningsfrit kan tilføje sådan et produkt til sit multirum setup - er da fantastisk. Hvorvidt lyden er ægte stereo kan man diskutere og man kan helt sikkert få mere velspilende systemer til samme pris, men kombinationen af lyddæmpning, design, funktionalitet synes jeg er enestående. Og ikke mindste mulighederne for opgradering og ændring af udseende tiltaler mig også.
Brugeravatar
Af Millemis
#286595
Hvorvidt lyden er ægte stereo kan man diskutere

Ja, men jeg går ud fra at du/i ikke tænker at skulle sidde i det sweetspot, som er nødvendigt for en ‘stereo-oplevelse’ i køkkenet.
Mon ikke det er mere vigtigt med en homogen lytteoplevelse dér - ret uafhængigt af, hvor du/i befinder jer i forhold til Shape.
Det er jo netop det, som er konceptet dag Shape (med det passende antal højtalere).

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#286681
Råd fra BANG & OLUFSEN I Airplay 2 handout v1.0.2.pdf

TV INTEGRATION MED APPLE TV
Hvis du er mere interesseret i den "GAB" AirPlay 2-oplevelse, og vil have dit tv til
at være en del af det, der er en meget let løsning på dette; AppleTV 4 og 4K kan
også være en del af AirPlay 2 multiroom. Så mange kunder har allerede et Apple
TV tilsluttet deres Bang & Olufsen TV, det gør det meget nemt for kunden at både
spille lyd og video til Apple TV, men også at distribuere lyd fra Apple TV.

AIRPLAY TIL APPLE TV
At afspille musik til Apple TV er lige så nemt som til højttalere - vælg blot dit Apple
TV, enten enkeltstående eller som en del af en gruppe. Når du spiller både fra og til
et Apple TV sammen med andre højttalere, kan du opleve et lille ekko i lyd.

Dette skyldes den tid det tager at behandle billedet i TV - og denne ekstra forsinkelse
varierer mellem tv-modeller. På visse modeller det er meget nemt at høre, og på andre
er det næppe mærkbar. En løsning kan være at indstille billedet mode til 'Game' eller
'Monitor' - dette vil reducere billedbehandlingstid i tv'et - men på bekostning af billed-
kvalitet. I nogle tilfælde anbefales det ikke at spille til / fra en Apple TV sammen med
andre AirPlay 2 højttalere i samme værelse.

Billede
Brugeravatar
Af Peter Pan
#286828
Billede
Spændende om systemet bliver implanteret for individuel skærm tilslutning,
i et nyt BeoSound Center i 2019. Hvis så designet også er klassisk B&O, bliver
jeg beofan igen. Prisen ? - Den har jeg altid betalt, når produktet har tiltalt mig.
Brugeravatar
Af Millemis
#286839
Peter Pan skrev:Råd fra BANG & OLUFSEN I Airplay 2 handout v1.0.2.pdf

TV INTEGRATION MED APPLE TV
Hvis du er mere interesseret i den "GAB" AirPlay 2-oplevelse,

Dette skyldes den tid det tager at behandle billedet i TV - og denne ekstra forsinkelse
varierer mellem tv-modeller. På visse modeller det er meget nemt at høre, og på andre
er det næppe mærkbar. En løsning kan være at indstille billedet mode til 'Game' eller
'Monitor' - dette vil reducere billedbehandlingstid i tv'et - men på bekostning af billed-
kvalitet. I nogle tilfælde anbefales det ikke at spille til / fra en Apple TV sammen med
andre AirPlay 2 højttalere i samme værelse.
N.B. ‘native’ betyder ikke ‘GAB’, men ‘oprindelige/originale’.

Der står ‘hvis’ kunderne er interesserede.....
......så skal de være opmærksom på, at...
B&O er i det mindste så ærlige, at de fortæller folk om dette problem.

Nu er det altså ikke så nemt at undgå, at der er et vist delay i et moderne tv.
Så der skal bruges ‘workarounds’ dér.

Man kunne jo også bare gøre som mig - undlade at bruge AP2 med et ATV.

MM
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 326