Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281583
Nej, det virker som en fejl/forglemmelse, at den version vi har ikke har ikke er blevet opdateret.
Af aalb1970
#281589
Rasmus Larsen skrev:Men alle andre film end Matrix har vel også fået gratis opgradering med ekstramateriale? Jeg tror ikke, at det spiller en rolle for om billede/lyd opgraderes eller ej.

Det jeg mener er, at jeg ikke tror, at ekstramateriale skal bruges som indikator for om film opgraderes eller ej. Det er normalt med i "opgraderingspakken".
Har vi nogen eksempler på, at dette har fundet sted? Det vil kunne øge sandsynligheden for, at Apple gider at gøre noget ved problemet.

Edit:

Jeg fandt selv et:
A Space Odyssey 2001

Den er netop blevet opgraderet til 4K+Dolby Vision og har fået tilføjet ekstramateriale og det originale lydspor gratis.

Altså har Apple et forklaringsproblem ift. Matrix Trilogien.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281650
aalb1970 skrev:Har vi nogen eksempler på, at dette har fundet sted? Det vil kunne øge sandsynligheden for, at Apple gider at gøre noget ved problemet.
Jeg bruger ikke selv så meget tid på ekstramaterialet, men min opfattelse er klart, at ekstramateriale generelt altid tilføjes gratis (med mindre der udgives Extended, Remastered eller lign. udgaver).

Jeg kiggede lige i arkivet og iTunes Extras kom til Danmark i juli 2014. Ved lancering tilføjede de uden beregning ekstramateriale på 22 titler. I juni 2017havde de opgraderet over 800 titler med ekstramateriale.

Men alt dette er før 4K HDR og Atmos. Jeg kan dog ikke forestille mig, at det skulle ændre på sagen.

Jeg hælder til, at denne sag med The Matrix er en fejl. Om iTunes support så vil anerkende det, er naturligvis spørgsmålet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281660
Jeg tror ikke man får svar på en feedback-henvendelse? Så hvis der skal følges op på noget skal man nok kontakte dem selv.
Af aalb1970
#281663
Jeg ringer til Apple en gang i næste uge, hvis ikke der sker noget i sagen.
Af arsenio3d
#285440
Nogen der har snakket med Apple?

Jeg kan se at den nye trilogi pakke i 4K Atmos er sat til 129kr nu, samme pris som jeg gav for den 'gamle'.
Af Wood
#285503
BLACK MIRROR - THE APPLE MATRIX WAY.....

Jeg købte også tidligere i år den ældre udgave "The Ultimate Matrix Collection" og undredes som mange andre også over, at min tre film ikke automatisk er blevet opdateret til den seneste version (alle tre film med navnet "Matrix Trilogy") med "... en bedre 4K-, HDR-, Dolby Vision- eller Dolby Atmos-version på en kompatibel enhed", som Apple så pænt skriver på deres iTunes support hjemmeside.

Jeg brugte så en times tid søndag aften og mandag til at tale med Apple support i Danmark, hvorfor dette endnu ikke var sket. Det kunne de ikke lige svare mig på, og syntes også det virkede underligt. Men efter en 20-30 min. tid kom den venlige supporter med assistance frem til, at det nok skyldtes, at der var tale om forskellige film i de to bundter, hvorfor det ikke var sket en opgradering.

Jeg fremførte, at så vidt jeg kunne se så er den eneste ændring, at de tre film er blevet opgraderet på billede og lyd siden til hhv Dolby Vision og Dolby Atmos. Samme længde på film, samme skuespiller, samme cover.... der var heller ikke tale om extended version eller Directors cut el lign.... Og når der opgraderes til bedre billede og lyd så skulle dette vel automatisk resultere i en opdatering af mine film jf. Apple egen ord på hjemmesiden.... Efter en 30 min tid blev jeg tilbudt at tale med den ansvarlige "iTunes klage over film mand" i Irland. Vi talte så i 10 min og har skrevet et par mails sammen siden.

Hans argument for ikke at opgradere AV kvaliteten af de ældre Matrix film er, at der er tale om en ny "release"... jeg har både spurgt og skrevet ind til hvori det nye består i denne "release" ud over opgradering af billede og lyd og fået det svar, at der er tale om en ny release, hvorfor jeg ikke er berettiget til en opgradering af AV kvaliteten i mit tidligere køb. :s

Det kræver altså iflg ham, at det var de originale film, der blev opgraderet førend man er berettiget til en bedre kvalitet. :s :( !:(

Men de originale film er jo netop blevet opdateret på billede og lydsiden, så WTF er problemet? Ekstra materialet er jo ikke ligefrem en del af filmen...

Apple folkene i Danmark og Irland mente også, at der var tale om to forskellige filmpakker... jeg var enig i, at navnet på filmpakkerne var forskelligt, men ellers var den eneste forskel på filmene opdatering af billede og lyd. Jeg forstår så ved at læse her, at der også er forskel på ekstra indholdet - igen, det er sgu svært at definere som en del af den enkelte film!

Men den irske supporter har bestemt, at sådan er det, uanset hvad Apple support måtte mene i Danmark. :(

Det er åbenbart uhyggelige små sko Apple går med i denne sag, og det virker helt Kafkask at drøfte det med og Apple support i DK havde i denne sag ingen beslutningskompetence, kun pause- og ekspeditionskontor.

Det virker stadig, som et dårligt afsnit i "Black Mirror", hvor man i bedste Kafka stil taler mod fornuft, rimelighed og anstændighed... O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285504
Utroligt, at de vil vedholde, at man skal købe lortet igen! Man tør jo ikke lave denne finte igen, da der ingen garanti er for, at det så er den “rigtige” version man får når der engang opgraderes på lyd/billede.
Af arsenio3d
#285506
Burde være en ting som div. aviser og medier kunne bringe som artikel...

Jeg er generelt ret glad for Apples produkter og services, men det her lugter af løgn/bondefangeri, mindst af alt dårlig kundeservice.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285592
Jeg har før prøvet få kommentarer fra Apple vedr. nogle af de film, der er blevet nedgraderet eller er blevet væk i folks kataloger. "Heldigvis" har der jo i de sager været tale om noget midlertidigt. Men det er samme oplevelse hos os. Det er lidt som at tale til en dør.

Jeg håber, at der kommer en løsning. Hvis der er andre, som har talt med Apple iTUnes om The Matrix, så meld jer endelig på banen. Vi holder øje med udviklingen i sagen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#285593
At læse kommentarerne om The Matrix gav mig også anledning til lige at få opdateret iTunes-listen.

Nu i 4K HDR:
X-Men: First Class
Rocky (1976)
Superman: The Movie (1978)
Hereditary
Fast and Furious Tokyo Drift
Sherlock Holmes (2011)
Sherlock Holmes: A Game of Shadows
Smallfoot
The Predator (2018)
Goosebumps 2
Justice League: Throne Of Atlantis
Bad Times At The El Royale
It's A Wonderful Life (1946)

Nu i Dolby Atmos:
Mission Impossible: Fallout


Liste: Film i 4K HDR & Dolby Atmos på iTunes
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285894
Det må man nok hellere smide en tusse efter. Vi har alligevel købt 60 film i år kan jeg se...
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 69