Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Tul
#285433
Hej alle,

Jeg er blevet seriøst træt af min Onkyo TX-NR636. Langsom opstart, manglende HDR support, ARC problemer, 4k problemer fra min Xbox one S, etc...

Jeg har set på Marantz SR5012, Sony STR-DN 1080, de ser jo fine ud... Men når man kun skal bruge 5.1, kan jeg så ikke fint nøjes med fx. en Denon AVR-X1500H eller Marantz NR1509 ? Tænker ikke at jeg behøver 100W per kanal, eller pre-amp outputs... Jeg har en stor aktiv sub.

Gode inputs modtages med glæde!
Brugeravatar
Af TBC
#285439
Sony tilbudet er bestemt et godt bud. Men alternativt kan du, hvis du vil spare endnu flere penge, puste 4K kompatibelt liv i din nuværende reviever. Det har jeg selv har valgt at gøre det med min Denon AVR-4308 som ellers ville blive ret dyr at opgradere til noget tilsvarende ydende inkl pre-out, på et ret skidt-timet tidspunkt her før HDMI 2.1 bliver standard de kommende år - Jeg vil i hvertfald ikke ud og købe en dyr HDMI 2.0 reciever på nuværende tidspunkt, nu her lige før HDMI 2.1

http://www.smartooo.com/html/ProductCen ... 06/18.html
https://www.amazon.de/gp/product/B07H25 ... UTF8&psc=1

Produktet der er ret nyt (lanceret denne måned) og det eneste af sin slags jeg har haft held til at finde, skulle fraset fjernbetjeningen være fint, men heldigvis skulle den autoswitche til seneste aktiverede indgang. Jeg har endnu ikke modtaget min egen, da den blev bestilt her i weekenden.
Senest rettet af TBC 20. nov 2018, 01:14, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#285449
Jeg vil nu ikke mene, den er i samme klasse som Sonyen, som jeg synes er en rigtig lækker og ret kraftig sag, som er svær at slå til prisen, når den er på tilbud...
Af Tul
#285487
Wow, mange gode tanker - Tak for dem!

Umiddelbart tror jeg godt jeg kan klare mig uden HDMI 2.1 et stykke tid, selvom der er mange nye features dér... Og Yamaha'en ser ikke ud til at have rum-korrektion, hvilket jeg synes er et stort plus. Så jeg hælder imod Sony'en, det er et bedre tilbud end jeg lige havde set. Men venter selvfølgelig til på fredag :-)
Af Supergris
#285499
Når den sælges til priser mellem 2.999 kr. og 3.499 kr., som den ret ofte er på tilbud til, så er den svær at slå, så slå du bare til, det bliver ikke billigere eller bedre til prisen (Hvis det gør, kan du benytte dig af returretten).
Yamahaen er også kun en 5.1 forstærker, så der er ikke mulighed for Atmos, DTS:X mm., selvom du ikke har behov for det lige nu...