Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HPC
#284724
Jeg har selvfølgelig Googlet: Airplay Android - og der dukker da også et utal af forslag op!
Det jeg gerne vil høre, var om der var nogen der har erfaring med en App?
Jeg har en Apple TV box - men jeg vil gerne prøve uden den.
Har i forvejen undgået YouSee boksen - men har nu YouSee appen på mit Sony TV.
Så mit mål er ingen bokse og kun én fjernbetjening. :)
#284725
Jeg har desværre ikke gode erfaringer med tredjeparts Airplay-løsninger. Jeg er nok selv landet der, at jeg har opgivet at bruge mere tid på det.

Hvis du vil satse på Google, er det så ikke mere oplagt at satse på Chromecast? Der er indbygget Chromecast i dit TV. Google har en supportside om billeder via cast her: https://support.google.com/photos/answe ... roid&hl=en
Af HPC
#284740
Tak for response.

Jeg bruger allerede Chromecast til at streame fra Ipad/Iphone. Men her er det jo den aktuelle app. der understøtter Chromecast.

Jeg vil gerne undgå, at der skal installeres en ny app. på I.os enheden - således at venner/familie der kommer forbi - umiddelbart kan vise deres nyeste billeder/videos af lille Verner der lige har lært at gå :p
#284744
Nu kender jeg naturligvis ikke alle dine behov, men hvis Airplay er en ofte anvendt funktion, vil det så ikke give bedre mening at opbygge jeres tv-oplevelse om Apple TV i stedet? Hvis I ikke allerede har opsat det, så kan den både slukke/tænde og lydregulere tv'et, så I kan nøjes med Apples fjernbetjening. Boksen kan gemmes på bagsiden af tv'et, da den kører bluetooth. Der er YouSee app til Apple TV.
Af HPC
#284855
Min Apple TV box er en ældre sag (gen.2 eller 3) med en minimal fjernbetjening. Og da jeg normalt ikke bruger bruger Airplay - vil jeg ikke have boxen i spil.
Så tilbage til det oprindelige spørgsmål:

Er der nogen der har erfaring/kendskab til en billig/gratis app. til Android TV (Sony) der kan understøtte Airplay. Således at man hurtigt og nemt kan se billeder/video's fra Iphone/Ipad på TV'et.
#284856
HPC skrev:Jeg har selvfølgelig Googlet: Airplay Android - og der dukker da også et utal af forslag op!
Det jeg gerne vil høre, var om der var nogen der har erfaring med en App?
Tror desværre du må igang med en trial&error afprøvning, og lege med de apps du kan finde på play. Og du finder nok ikke mange som er tilgængelig på AndroidTV, så du skal nok installere flere værktøjer for at installere den, 1: sideloade app og så 2: en app til at få ikonet i menu på AndroidTV. Det har jeg prøvet med et par programmer og spil.

Der er jo flere apps som fungerer, hvis du har mus på tv, og de forventer touch kliks. Ellers er udbud til AndroidTV nok meget lille.
Af HPC
#290790
Hej.

Jeg fandt en app: AirScreen, som jeg installerede (gratis) på TV'et.

Og nu kan jeg spejle Iphonen (vise billeder) på mit Sony Android TV, via Airplay.

Enkelt og gratis
#294977
Jeg låner lige tråden.
Jeg vil rigtigt gerne have min Iphone og Ipad op på mit LG TV.
Jeg har prøvet at installere VideoX og iWebTV men de dukker ikke op i telefonens kontrol panel og fjernsynet står bare og tilbyder Miracast, med IP adresse og kodeord, men intet når hen til fjernsynet.
Jeg kan i det hele taget ikke finde nogen Air Play app på telefonen eller App Store.
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe en non-tech nørd.
Jeg har dual band wifi og telefon og tv er forbundet til samme netværk.
Tak!
#294985
Du taler om LG TV, og tråden handler om Sony AndroidTV, det får du ikke meget ud af, når LG ikke supporterer det du søger, så måske overvej en ny telefon :)