Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af magtfuld
#280621
Hej,

Vi skal bruge et TV til soveværelse. Det skal være 40-43" og koste max 3500 kr.

Det er vigtigt for os, at der indbygget chromecast, at det er forholdvist smalt så det hænger tæt på væggen og at lyden er rimelig, så man kan høre stemmerne i DR's serier ;)

Vi er som udgangspunkt glade for SONY, Samsung, Philips, Panasonic (og måske LG).

Hvilket TV skal jeg kigge efter for at opnå ovenstående? Det haster ikke med at købe lige nu og vi kan godt vente evt. til Black Friday.

Men er der modeller jeg bør holde øje med?
Af Grandahl
#280629
Hvis i skal have indbygget cromecast er det kun Phillips og Sony i skal kigge efter.. i din prisklasse har jeg ikke rigtig fået set nogle af dem selv, men de 2 slags bruger kun IPS paneler der giver bedre betragtningsvinkler, hvilket kan være udemærket hvis i flere der er samlet rundt om skærmen.. Det går dog ud over billedkvaliteten.
Af magtfuld
#280631
Grandahl skrev:Hvis i skal have indbygget cromecast er det kun Phillips og Sony i skal kigge efter.. i din prisklasse har jeg ikke rigtig fået set nogle af dem selv, men de 2 slags bruger kun IPS paneler der giver bedre betragtningsvinkler, hvilket kan være udemærket hvis i flere der er samlet rundt om skærmen.. Det går dog ud over billedkvaliteten.
Tak for svar.
Ærgerligt at de andre producenter ikke understøtter det. Jeg kan leve med, at placere en Chromecase bag skærmen, men ville da helst at den var indbygget.

Yderligere er det ærgerligt at disse skærme har IPS og ikke VA panel, da fjernsynet skal være for endnu af sengen monteret på en væg og vi ligger lige for. Men vi kan godt leve med et IPS panel, såfremt skærmen opfylder de andre ting.

Jeg er klar over, at man ikke kan "vælge på alle hylder", men et max. budget på 3500 kr.
Af magtfuld
#280651
Har fundet frem til denne model: https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... lsrc=aw.ds

Prismæssigt og designmæssigt er den rigtig fin... Og selvom den ikke har Chromecast indbygget, så kan jeg se at den har Netflix indbygget, hvilket egentlig er det vi skal bruge Chromecasten-delen til.

Desuden kan jeg se at det er et VA panel....

Findes der bedre alternativer eller har bedre alternativer været på bud før?
#282122
Er du glad for den model? Leder efter et 43" tv til en bekendt der godt kan lide sport..

Er det fint til hurtigere bevægelser?

43" er på bud til 3333 i denne weekend nemlig
Af magtfuld
#282124
Ja, jeg er faktisk blevet rigtig glad for skærmen og dens features. Noget af det som jeg er specielt glad for er, at lyden faktisk er overraskende god ift. andre skærme i denne størrelse.. Har en ældre model Samsung i køkkenet hvor lyden er skrammel! Desuden virker den indbyggede Netflix og rigtig godt...

Så som soveværelses TV til 3000 kr., så synes jeg TV'et er enormt tilfredsstillende. Eneste minus (hvor man nok ikke kan forvente mere i den prisklasse), er sortniveauet, som godt kunne være en anelse bedre. Men igen, til mit formål som blot er Netflix, Champions League og Robinson Ekspeditionen i soveværelset lever det helt op til forventningerne - endda overstiger, pris taget i betragtning!
#282163
Super fedt :)

Lyden var egentligt også et krav, så super lækkert at høre :)

Og til sport er det også fint, her tænker jeg panorering af billedet og bolde der flyver over billedet? :)