Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#282084
Min mors TV er et Phillips 28' tv og vi vil gerne udskifte det inden det står af, så vi har tiden til at undersøge markedet og købe det rigtige.
Hun er en ældre dame på 82 år og bruger det en del, modtager signal fra antenneforening, og har koblet en kombi DVD/VHS på.

Jeg havde forestillet mig et 32'

Det skal meget gerne være brugervenligt
Hun har idag et Philips, men hvis der findes et der er mere brugervenligt, så ville det være dejligt med input.

Prismæssigt er jeg jeg i tvivl, tænker at brugervenligheden er vigtige end prisen, dog skal det ikke kunne alt muligt fancy, så derfor tænker jeg heller ikke at prisen bør være skyhøj. :)

Nogle gode råd eller ideer? Hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker (især omkring brugervenlighed)?

I må meget gerne være konkrete, hvis der er et godt tilbud derude (gerne med links).

På forhånd tak.
#282087
Nu er jeg ikke 82 år og ved ikke hvad din mors afstand er til tv'et men når man er lidt oppe i alderen er det så ikke meget rart med et stort tv man kan se hvis ens syn er lidt forringet. Tænker 32 ville være lidt småt i den sammenhæng. Bare lige en tanke om du skulle op i en 43 eller 49 evt? (:

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
#282101
Selv hvis hun har et 32" ligenu og ikke beklager sig over størrelsen ift at læse tekster, så vil jeg næsten vædde med at hvis hun fik et noget større tv ville hun blive glad for det

Hvis det ikke skal være for stort så kunne et 43" da være en mulighed hvor det bliver en del større uden at fylde for meget. Eller gå op i en 49" hvis der er plads til det

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
#282110
Tak Torben for link, og priserne er da helt fine. Du foreslår altså Samsung som et godt budt på brugervenligt TV?
Måske et dumt spørgsmål, men er det vigtigt for valg af TV, at min mor ikke har internet?
#282116
Man kan sige, at Samsungs TV er godt gearet til internetbrug på smart-delen, så hvis man ikke har dét og måske primært ser TV, så vil man måske savne nogle knapper at trykke på. Der er ikke rigtig nogen tal-taster at bruge.

Hvis man skal have en mere klassisk fjernbetjening med, så er Panasonic og Sony nok at foretrække.
#282125
Du kan tilkøbe den klassiske fjernbetjening for forholdsvis små penge.. Det kender jeg flere der har gjort
Af BrianH
#282127
Panasonic er bedst.
Dels er det hurtigere i opstart, og dels er fjernbetjeningen nem med store knapper. Man skal heller ikke pege ultrapræcist på tv'et for at det reagere.
Det har jeg jagt mærke til kan være et problem. Når ældre tager fjernbetjening op for at finde knapperne, peger de den tit op i loftet fordi de skal kigge på knappen, mens de trykker.

Det med hurtig opstart, er mere et irritationsmoment, men jeg har set familie med et Sony, hvor de trykker forgæves på 20 taster de første 30 sekunder, hvor tv'et starter op.
Af jng
#282139
Grandahl skrev:Du kan tilkøbe den klassiske fjernbetjening for forholdsvis små penge.. Det kender jeg flere der har gjort
Min Samsung-smartphoneapp indeholder alle tasterne fra den almindelige fysiske fjernbetjening. Den kører hverken BT eller WiFi og reagerer lynhurtigt :-)