Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#282060
Hej folkens.
Jeg er igang med at finde min nye tv skærm til hjemmet i 65 tommer.
Efter at have undersøgt og læst en del omkring fladskærme og specifikationer er jeg dog stadig i tvivl.
Mit forbrug er dagligt tv, Netflix/Play og lidt spil på PS4. Jeg vil gerne have en skærm hvor jeg får et flot og klart billede, jeg kan være tilfreds med i lang tid.

En bonus funktion kunne helt klar være, at genskær fra lys og lamper er så minimalt som muligt.
Mit prisleje 7-15.000 kr


Jeg er selv kommet frem til 3 skærme efter at have snakket med sælgere og kigget på nettet.

Samsung UE65NU7475
prisen er ok og synes umiddelbart billede kvaliteten er flot, er dog lidt bekymret for om de 60 Hz er for lidt til sport og en smugle PS4 ?

Samsung QE65Q7FNAT
Pris er personligt i den høje ende, men skulle være en top og bedre skærm, med QLED teknologien, samt one kable solutions?

LG 65SK8500
også i den dyre ende 14.999, dog var det et af de bedste tv ift prisen ifølge sælgeren, jeg ved dog ikke selv om det her tv virkelig er så godt??

Håber i dygtige folk der ude kan hjælpe mig tættere på at finde det rigtige tv, så jeg snart kan nyde et flot tv fremfor at tænke på det hele tiden :s
#282062
Ingen genskin, så er det OLED du skal se på.

De andre slår ikke OLED skærme, så den sælger har rådgivet dig forkert, hvis du har et max på 15.000,- så kan du finde flere OLED skærme, dog! ikke i 65" til den pris , men vil du have super godt billede, så får du en fin OLED skærm, nu helt nede i 8888,- og LG C8 hvis du vil hente i holbæk imorgen.
Ellers er der stadig gode OLED skærme derude og du kan da også få 65", du får dem så bare ikke for 15.000
#282067
Og iøvrigt...glem det med "QLED teknologien". Det er rent marketing....er basalt set bare en LCD\LED skærm. Dermed ikke sagt at du ikke skal købe sådan en skærm....men tro ikke at det er ny teknologi..:-)
#282072
Det er en fin skærm., Den er ofte på tilbud, hvor man får meget tv for pengene.. Det er en midrange tv vil jeg kalde den.. Der er både bedre og dårligere skærme end den.. Jeg har set mange der har været glad ved den..

Panelet er det samme som NU7005 og flere andre i NU7 serien..