Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#282001
Rasmus Larsen skrev: - med mindre B&O naturligvis helt dropper Airplay 2 efter de mange forsinkelser...
Det er der vist ikke nogen fare for.
Første omgang af deres ‘dimser’ (bl. a BS Core) fik AirPlay 2-opdateringen i går,
hvilken jeg da også skrev på forregående side.

Billede

Min Essence må vente lidt endnu...
....men det gør ikke så meget - jeg har jo længe haft multiroom på mine NL-dimser/tv.

P.S. Det er et alt for stort marked at droppe.
Tænk bare på, at de da gerne sælger en AirPlay 2-supporteret dims til folk, som har non-B&O-dimser - så kan de bruges til multirum uden andet B&O.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#282002
Peter Pan skrev:Almando multiplay 5.1 surround decoder.

Billede
Man mærker begejstringens sus.
Nu er der vel intet, der kan holde Peter Pan tilbage mere med at få udskiftet den gamle 40” skærm.
Et moderne SmartTV skal der til - en 65” er vel passende på den plads....så man kan se noget fra lænestolene.
Hvad mon fruen siger til det :p

Så er der fuld valuta på trådens nye motto ‘Er du til B&O - men ikke 100%’

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#282036
millemis vi to, samt mange andre kommer til at stå i det samme dilemma, hvis vi fortsat ønsker
en 5.1/ 7.1 surround løsning med så enkelt tilslutning / styre / PUC muligheder som vi er forvent
med. Er der andet at gøre, end at se på hvad markedet uden for B&O's-regi har at byde på.

Dette er hvad jeg søger efter, og det jeg finder deler jeg på tråden, f.eks Almandos produkter.
Så kan millemis nægte at tro på at vores Bang & Olufsen eventyr stopper her, med de BeoVision
TV versioner han og jeg benytter idag, eller medvirke med andre på tråden, til at søge alternativ.

Jeg håber da det ender med et 'Beo Sound Center', der kan udfylde det hul der opstår med den
endelige lukning af Bang & Oufsens TV-division. Set i lyset af vores BV. TV kan gå i stykker idag
/ imorgen, har jeg næsten ikke tolmodighed til at vente på en udmelding fra Bang & Olufsen om
et evt. kommende 'Beo Sound Center'.

Hvorfor så ikke Eclipse. Nej for jeg vil selv kunne vælge mit kommende TV panel. Den tekniske
udvikkling går rasende hurtigt, og priserne på tv paneler uden for B&O's-regi er tiltrækkende.
Brugeravatar
Af Millemis
#282171
Var henne og se og høre vidunderet i dag.
BS Edge lever absolut op til forventningerne/mine.....
....selv om jeg tænker mig, at den kommer bedre til sin ret i det rigtige (lidt større) rum og en mere optimal placering deri.
Smart at man også kan vælge, hvilken side, ‘der spiller’ - dog er den bedst, når begge er i brug.
Den er faktisk optisk mindre end en A9 - så de, der kan finde plads til denne, vil også kunne det med The Edge.
Selvom A9’erens lyd er imponerende, kommer den ikke på højde med Edgen.
Er spændt på at høre den sammenlignet med den kommende MK3-udgave af A9’eren.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#283746
Billede

Hvordan skal den tegning forstås?

Man kan ikke gå fra PL direkte til ML. - det ville da ellers være smart :s

Man kan ikke gå fra NL (i Core’n) og til MasterLink UDEN en NL/ML Converter!

RJ45 er en stik-betegnelse - det siger intet om den protokol, der bliver transporteret i kablet.

MM
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 326