Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#281979
Rasmus Larsen skrev:Jeg fik også lige skrevet nedenstående i en anden tråd, men det kan være, at der er held herinde.

Apple TV 4K fremgår nu på Viaplays supportside som understøttet: https://kundeservice.viaplay.dk/ultra-hd/

Er der nogen som kan tjekke om det virker i aften? Juventus – Manchester United skulle blive sendt i 4K. Dortmund - Bayern München sendes den 10. november.

PS: Kunne også være interessant at tjekke bitrate med Xcode, hvis der er hul igennem :)

Hvis jeg burde kunne med den alm viaplay sport, så kan jeg tjekke i aften.
Af ekelund
#281980
Er så heldig jeg har begge enheder så kan prøve at sammenligne Chromecast Ultra med Apple Tv4K om jeg kan se forskel , har desværre ikke mulighed for at bruge Xcode
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281982
bromberg skrev: Hvis jeg burde kunne med den alm viaplay sport, så kan jeg tjekke i aften.
Det burde virke. Dem med Chromecast kan i hvert fald streame 4K uden at betale ekstra.

Husk at kig efter den version af kampen, som sendes i 4K. Tidligere var der i hvert fald to versioner af kampen - ved ikke om det er ændret.

Krydser fingre for at det virker hos jer begge. Ser frem til feedback senere :)
Af bromberg
#281989
Altså, jeg ved ikke om det er fordi jeg har en viaplay kode via waoo abonnement, men det har endnu ikke lykkedes mig at finde et 4k streaming symbol.
Ej heller på Juventus - Manchester United kampen.
Der står hd
Af kamikazedk
#281990
Er det ikke mærkeligt at de skriver, at til at se 4K kan man bl.a. bruge AppleTV 4K, men nederst ift. det materiale der er tilgængeligt i 4K (Hassel, Arrival) står der at det ikke fungerer på AppleTV 4K?

Underligt hvis det kun er fodboldkampene der er tilgængeligt i 4K.
Af bromberg
#282007
Njae, som jeg forstår det via viaplay kundeservice er det test de kører pt med uhd på udvalgte kampe, samt f1 på søndag.

De har sikkert ikke rettighederne til 4k på de titler på atv. Jeg ved det ikke
Af bromberg
#282009
Skal du også ind under “vis hele oversigten” - “alt sport” før du kan se uhd kampen?

Vælger jeg eks fodbold kommer den ikke frem herinde under.
Af Beckham
#282013
bromberg skrev:Njae, som jeg forstår det via viaplay kundeservice er det test de kører pt med uhd på udvalgte kampe, samt f1 på søndag.

De har sikkert ikke rettighederne til 4k på de titler på atv. Jeg ved det ikke
Har platformen noget med det at gøre? De har jo allerede rettighederne, også i 4k, så de må vel sende det ud på hvilke platforme de har lyst?
Af bromberg
#282017
Noget kunne tyde på der er forskel på platforme. Jeg havde en rigtig god dialog med deres kundeservice pg vi oplevede forskellige brugerflader afhængigt af browser, styresystem og ja selv på ens Apple tv (4k).
Det er en testfase de er i, så det er ikke noget de har slået stort op heller.
Det er rodet, for den eneste måde jeg kan få uhd kampen frem på er via søgning eller via “vis hele oversigten” - “alt sport”.
Jeg kan eks ikke finde den inde under bare fodbold pg det er sgu knoklet.
Men uanset så søg på de platforme du nu har.
Jeg kan lige tjekke om jeg på safari og macOS kan finde Arrival i 4k
Af katbird
#282020
Må indrømme jeg har meget svært ved at forstå at det skulle være specielt rodet at UHD kampe vises i oversigten ,under “alt sport”.
Af bromberg
#282022
katbird skrev:Må indrømme jeg har meget svært ved at forstå at det skulle være specielt rodet at UHD kampe vises i oversigten ,under “alt sport”.
Det er det heller ikke - hvis man ved det.
Jeg syntes ikke det gir mening at jeg ikke kan gå ind og kig på oversigten over fodbold “idag” og finde en - fodboldkamp, men at jeg skal gå ind under “alt sport” førend den kan findes.
Ikke noget problem nu hvor jeg ved det.
På søndag når jeg skal se f1, ville jeg også vælge det under f1 og ikke alt sport