Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af H_Boeg
#281871
Torben Rasmussen skrev:
H_Boeg skrev:På trods af marginal forskel på billedkvaliteten så forstår jeg ikke, at den ikke får reference-awarden. I min optik bør den gives til det tv med bedst billedkvalitet, også selvom den kun er rykket et halvt point.
Efter den grove justering, så er billedet ikke bedre end AF8 - tjek evt. AF8-anmeldelsen og kig på graferne. Du har bedre mulighed for at justere via autocal og CMS, men det er ikke dét der er kriteriet her. Vi tager udgangspunkt i det, som du som bruger til nød selv ville kunne opnå og der er AF9 og AF8 ikke forskellige at se på.
Det er modtaget. Så læste jeg anmeldelsen for positivt. Ærgerligt de ikke har formået at rykke mere på billedsiden med den nye processor :o
#281874
Det er vel også en positiv anmeldelse? AF9 er AF8 overlegen i stort set alle aspekter, men jeg synes ikke, at man får noget væsentlig anderledes på billedsiden - for at overlevere awarden, så må der godt være sket bare en smule mere og AF9 havde jo faktisk lidt værre banding end AF8 (yes yes, det er et lotteri, men det faldt så uheldigt ud for AF9).

Det er kendetegnene for OLED i almindelighed, at under-liggeren er meget høj. Billedkvaliteten hos de producenter, som går op i billedet er formidabel over hele skalaen. Ser du på billedscore på OLED, så er det enkeltpoint der adskiller LG, Panasonic, Philips og Sony.
Af H_Boeg
#281877
Torben Rasmussen skrev:Det er vel også en positiv anmeldelse? AF9 er AF8 overlegen i stort set alle aspekter, men jeg synes ikke, at man får noget væsentlig anderledes på billedsiden - for at overlevere awarden, så må der godt være sket bare en smule mere og AF9 havde jo faktisk lidt værre banding end AF8 (yes yes, det er et lotteri, men det faldt så uheldigt ud for AF9).

Det er kendetegnene for OLED i almindelighed, at under-liggeren er meget høj. Billedkvaliteten hos de producenter, som går op i billedet er formidabel over hele skalaen. Ser du på billedscore på OLED, så er det enkeltpoint der adskiller LG, Panasonic, Philips og Sony.
Jeg må være dårlig til at formulere mig O-O Det er bestemt en positiv anmeldelse! :D
#281879
Dejligt at høre at UI er en helt anden oplevelse at bevæge sig rundt i på AF9. Bliver interessant at finde ud af hvor stor en del der skyldes Android TV 8.0 og hvor stor en del, der skyldes den nye processor - men det får vi jo svar på lige så snart Sony opdaterer A1 og AF8.
Torben Rasmussen skrev:
tgotzsch skrev:Den fjernbetjening er bare no-go. Om det så var det bedste tv på markedet gad jeg ikke have det pga fjernbetjeningen.
Man kan jo bare købe en anden. Jeg bruger en B&O med mit Sony TV...
Vent, kan man bare mikse og matche som man har lyst? Havde forventet compatability issues.
#281882
Nej, det kan man ikke, men der findes løsninger, som giver dig en langt bedre oplevelse end Sonys. Jeg har en løsning, hvor jeg bruger en remote fra B&O.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#282034
"at få implementeret autocal på de øvrige modeller (ifølge SpectraCal)."

Mener du dermed at Sony pønser på at implementere AutoCal i AF8 også, eller?
Brugeravatar
Af GPOSCH
#282044
Fedt, så kunne det godt være man snart skulle have fornyet sin Calman licens . :)

Mon man kunne forestille sig, at de så åbner op for CMS på AF8 i en kommende firmware?
#282046
Svært at sige. Det var Tyler hos SpectraCal, der hintede, at CalMan ville understøtte ældre modeller, hvilket jo må betyde, at autocal kommer til TV'ene. Jeg ved ikke om det så også betyder, at man kan få CMS-justering eller om det skal være forbeholdt Master Series.
#291063
Jeg har observeret nogle uhensigtsmæssige “pops” i billedet, som fremkommer på visse skift mellem helt mørkegrå toner. Det har været svært lige at pinpointe hvad problemet er, men her på CES fik vi snakket med de øvrige anmeldere og andre har spottet det samme på LGs 2018-modeller og Vincent fra HDTV har lavet en video om det.
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... html?amp=1

Det er åbentbart et problem i selve chipsættet fra LG problemet ligger, så selv hvis LG fikser deres model, så skal Sony ud og opdatere særskilt. Både AF8 og AF9 vil være påvirket.