Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bentpetersson
#281727
Mon ikke at du får leveret et nyt efter undersøgelsen. Det tror og håber jeg.
Af KBW
#281733
Jeg har fået byttet 65b6 til 65b7 pga burn-in. Der er skrevet herom i tidligere tråde.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#281762
Har du nogen gener ved egentlig brug?
for det er jo ikke verdens undergang hvis det kun er ved testslides.. kan erindre markant mere omfattende burn in som netop var synlig ved gul eller lilla test-farvepalet men hvor det ved egentlig brug hverken gjorde fra eller til.
men derfor er det da stadig ikke fedt og det ville ridde mig som en mare.. også derfor jeg ikke tjekker mit B7V med alverdens testslides 24/7 efter devisen hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af. :D :p og dog hvis jeg ikke sanser det ved egentlig brug så kunne jeg nok overkomme problemet.

-men det springende punkt er om det er en gene i egentlig brug, bemærker du det ved reelt brug?,
Har som nævnt også et OLED fra nov. 2017 og næste gang jeg skal havde fjernsyn så er der ikke noget at rafle om, så bliver det i den grad igen et OLED hvis ikke MicroLED eller andre panel tech med sortkontrol på pixelniveau har gjort sin entre og spiller op til min pengepung og OLED vil jo også udvikle sig løbende, men bliver da interessant at se hvordan de stiller sig til det og ja det ligner permanent retention / burn-in og hermed uens ældning i en grad som panelet ikke selv kan notere eller kompensere for.
Brugeravatar
Af Pede8000
#281772
Jeskpet skrev:Jeg vurderer desværre Burn-in til at være et kæmpe problem for OLED skærme - og anbefaler alle at se vedhæftede test som bekræfter dette;

http://test.rtings.com/tv/learn/real-li ... rn-in-test
Stop dig selv. Det har været oppe adskillige gange. :s
Ja! Man kan fremprovokere burn in, ved at stress-teste. Intet nyt her.

Hvad er din mission?
Brugeravatar
Af MigSelv
#281773
Jeskpet skrev:Jeg vurderer desværre Burn-in til at være et kæmpe problem for OLED skærme - og anbefaler alle at se vedhæftede test som bekræfter dette;

http://test.rtings.com/tv/learn/real-li ... rn-in-test
Den viser lige nøjagtig hvad der kan ske, hvis man har et atypisk brug af sin skærm. Ved et normalt brug, og med et kalibreret panel ( eller som minimum fabrikkens filmprofiler ), er risikoen forsvindende lille.
Brugeravatar
Af Pede8000
#281774
Jeskpet skrev:Jeg vurderer desværre Burn-in til at være et kæmpe problem for OLED skærme - og anbefaler alle at se vedhæftede test som bekræfter dette;

http://test.rtings.com/tv/learn/real-li ... rn-in-test
Du er ude på et korstog, og skriver KUN i OLED burn in tråde, kan jeg se i din historik.

Har du skjulte motiver? :)
Af Jeskpet
#281775
På ingen måde! Men da jeg er den "heldige" ejer af et OLED med Burn-in, så giver det vel også meget god mening at det er de tråde jeg kommenterer på? Men selvfølgelig er jeg meget skuffet over at et tv til 20.000 efter 2 år viser tydelige bjælker brændt in i alle billeder. Så mit motiv må være at advare alle, og evt. tage de forholdsregler man kan... Altså holde sig langt væk fra billeder der står stille på skærmen længe (tekst-Tv, Youtube og Netbrowsere). Som testen desværre også bekræfter med al tydelighed.
Brugeravatar
Af Pede8000
#281776
Du skriver også i en tidligere tråd at du er klar over at tekst-tv er dårligt for en TV skræm, ved brug over længere uafbrudte perioder.....

Hvorfor bliver du så ved med at advare mod OLED, som ved almindeligt brug ikke er i fare for at få burn in?

Når du skriver kæmpe problem, mener du så ustandselig brug af tekst-tv? Eller 24/7 på CNN med breaking news banner kørende i bunden?

VED NORMALT BRUG ER OLED IKKE I FARE FOR AT FÅ BURN IN!
Af Jeskpet
#281778
Pede8000, det er der vist delte meninger om... hvis man googler lidt, så kan man se pænt mange eksempler hvor ejere f.eks. har fået brændt TV selskabets logo permanent ind i billedet... Hvordan man lige skulle kunne undgå dette har jeg svært ved at se... Andre brugere har som jeg bjælker fra tekst-tv, TV2 news eller Youtube brændt permanent fast. Problematikken med dette indikerer testen jeg refererede til også med al tydelighed. Det kan simpelt hend ikke være rigtigt at man skal tage alle mulige hensyn til sit TV, og ikke kan bruge det som man vil anno 2018

JEG HAVDE PERSONLIGT ALDRIG KØBT OLED, HVIS JEG HAVDE VIDST HVAD JEG VED I DAG!
Brugeravatar
Af Pede8000
#281779
Jeg giver op, gider faktisk ikke tage den en gang til...

Jeg er ovenud tilfreds med mit OLED, og jeg er ikke bange. Hørte det samme om plasma, som jeg også var 100% tilfreds med.

:)

God fornøjelse med at debattere det for 10.000 gang!
Af bentpetersson
#281780
@Jeskpet.
Fakta og fik erfaring er jo vigtigere end meninger.

Har du haft et unormalt brug, siden du har fået burn-in?
Af bentpetersson
#281781
bentpetersson skrev:@Jeskpet.
Fakta og erfaring er jo vigtigere end meninger.

Har du haft et unormalt brug, siden du har fået burn-in?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11