Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#281720
Hej Honda,
da du jo mener et 5.1-setup, er du jo også nødt til at have noget, der kan håntere dette.
Du nævner jo også selv ‘en receiver med pre-out’.
BL14.5-vejledningen beskriver jo også sådan et setup.

Mig bekendt findes der ingen andre tv, hvor du får denne funktion med i prisen, end B&O’s....
....og så lige visse Loewe-tv.

Du får aldrig får en så integreret oplevelse af multikanal-lyd som ved et B&O-tv.
Kan du leve med det, er der mange muligheder.
Peter Pan kan sikkert linke til nogle af hans setup-forslag.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#281736
Hej Honda.

Almando Multiplay Surround Decoder for BeoLab.

Billede

Billede

Denne Almando MultiPlay konverter gør det muligt at tilslutte et komplet 5.1
aktivt højttalersystem fra B&O til et TV af andet mærke via HDMI (ARC).
Almando Multiplay Surround decoder er Dolby og DTS certificeret og kommer
med indbygget bluetooth, hvilket har to funktioner:
1. Der kan sendes musik trådløst fra smartphone/tablet til Almando MultiPlay
surround decoder.
2. Med en app til en smartphone kan man justere højttalernes afstand, volume,
lipsync samt andre nyttige indstillings muligheder.

Læs mere her, hvor du også kan få svar på evt. spørgsmål. -
https://www.av-connection.dk/?PGr=9359
Af Granly
#281742
Hej Honda

Jeg har haft en Almando decoder i 6 uger nu, og vi sige at jeg er yderst tilfreds både med brugervenligheden og performance. Det er koblet til et LG tv og jeg har beolab 8002 som front og beolab 7-1 som center højtaler. Mangler en de sidste højtalere, men de er på vej ?
Dernæst bruger jeg en core til streaming, således jeg har multiirum, med øvrige B&O produkter. Kig eventuelt i brugervejledningen på den tyske hjemmeside for Almando. De svarer også på specifikke spørgsmål i deres kundeservice.
VH Granly
Brugeravatar
Af Millemis
#281757
Lydstyrke fra tv burde vel ikke være noget problem, eftersom der er support for CEC.
SONOS’en (på billedet) har vel sin egen volumenkontrol.
Og BS9000, ved vi jo, har en.
Men hvordan lyden fra pladespilleren reguleres, er mig ikke klart?
Med mindre....
....’SPDIF
If possible, use only devices with a volume-controllable optical output, such as Apple Airport Express, Google Chromecast Audio, Sonos Connect, etc.

RCA
Any devices that have a stereo RCA output (if possible adjustable by volume), e.g. Raumfeld Connector, Sonos Connect’
- som der står i vejledningen.

Bortset fra at volumenregulering i det digitale domæne (som tommelfingerregel) ikke kan anbefales - og, at der skal bruges ekstra grej, kan det vel lykkes.

En rigtig dyr løsning - og en mærkelig en, når man er vandt til den nemme betjening i et komplet B&O-setup.
Men hvis det er det, der skal til for - af den ene eller anden grund - at skulle/ville undvære et B&O-tv, så fred med mig ;)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#281764
Så er det jo heller ikke så kompliceret et setup.
Tv’et via dets remote og BS Core via Bang & Olufsen-app’en.

Hvordan ved Almando-dimsen, hvilke højtalere, der skal bruges, når der afspilles lyd fra en stereo-kilde/tokanalslyd på tv’et?
Som det umiddelbart ser ud, vil dimsen så sende det ud som 5.1 (hvis ellers HDMI-indgangen er konfigureret til 5.1 generelt).
Tv-programmer og f.eks Youtube-indhold, der sendes som tokanals-lyd vil vel altid opmixes til 5.1, så?

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#281769
Granly skrev:Hej Honda
Jeg har haft en Almando decoder i 6 uger nu, og vil sige at jeg er yderst tilfreds både med brugervenligheden og performance. Det er koblet til et LG tv og jeg har beolab 8002 som front og beolab 7-1 som center højtaler. Mangler en de sidste højtalere, men de er på vej Dernæst bruger jeg en core til streaming, således jeg har multiirum, med øvrige B&O produkter. Kig eventuelt i brugervejledningen på den tyske hjemmeside for Almando. De svarer også på
specifikke spørgsmål i deres kundeservice.
VH Granly
Hej Granly

Tak for dit indlæg.
Det er fedt med alternativer, når det så også virker, er det en god løsning.
Man får jo ingen 5.1 Surround decoder fra Bang & Olufsen for 7.289 Kr. ;)
Af Granly
#281770
Nej og hvad bedre var, så var det en returvare fra av-connection, så prisen var endnu gunstigere.

Til MM, opmix kan slås fra og til pr input, så du kan få det som du vil alt efter dine præferencer.
Brugeravatar
Af Millemis
#281812
Granly skrev: Til MM, opmix kan slås fra og til pr input, så du kan få det som du vil alt efter dine præferencer.
Ja, så meget kan jeg også læse mig til - hvilket jeg jo også skrev.
Men....tv’et (formodentlig via HDMI/ARC) er et input - og fra tv’et (app’s etc) kommer jo ofte forskellige lydsignaler, nogle i 2-kanal, andre i multikanal.
De vil jo alle blive behandlet ens (da fra samme input).
Personligt ville dette ikke tilgodese mine præferencer.
Øjensynlig har du ingen problemer med dette.....jeg ville bare vide, om jeg har ret dér.

MM
Af Granly
#281813
Nu var det vel ret beset Hondas behov for en løsning som fungerer i hverdagen, som var issuet ?

Verden ville være et trist sted, hvis vi alle have samme preferencer. ??
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 326