Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#281703
Rasmus Larsen skrev: Det er selvfølgelig en god pointe. Har du lavet krydstjek med samme film/afsnit?
Klart nok, der. Det er de samme ting jeg ser, som holder op med at virke, der så kommer til at virke igen. Det var selvfølgelig alt indhold på Hulu, der lige gik ud af sync for et par uger siden, og så virkede det igen med den efterfølgende opdatering.
Af Linny
#281809
Er det bare mig, men på min LG E6 OLED er filmen Heat (1995) meget meget mørk? Jeg har virkelig brug for at justere lysstyrken for at kunne se tingene tydeligt. Det ser fint ud på min iPad, men ikke på ATV 4K.
#281811
Den vises ikke i HDR på iPad med mindre det er en Pro og selv da er displayet på Pro jo ikke OLED, men IPS, hvor sortniveau hæves betragteligt ved HDR.

Det kan tænkes at filmen bare ikke er gradet ordentlig til HDR. Det er ikke uset.
Brugeravatar
Af Naiera
#281846
Den indeholdte ikke et fix af 24Hz på iTunes, i hvert fald :p
Brugeravatar
Af Naiera
#281905
Måske har du haft noget normalisering slået til på din skiveafspiller?

Det er helt sikkert helt normalt, at film har vidt forskellige lydniveauer på Blu-ray.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281968
Makaus skrev:Man kan nu starte Ultra HD streams i ViaPlay appen, det er dog kun 1080p på Apple TV, men det er noget bedre kvalitet og større båndbredde end deres normale 720p streams.
Apple TV 4K fremgår nu på Viaplays supportside som understøttet: https://kundeservice.viaplay.dk/ultra-hd/

Er der nogen som kan tjekke om det virker i aften? Juventus – Manchester United skulle blive sendt i 4K. Dortmund - Bayern München sendes den 10. november.

PS: Kunne også være interessant at tjekke bitrate med Xcode, hvis der er hul igennem :)
Af digitalt.tv
#281997
Hej Rasmus,

Kan bekræfte at der er Viaplay UHD sport i UHD opløsning på Apple TV 4K. Xcode sige bitrate på omkring 16 Mbps. Tjekket på UHD Champions League kampen fra i går i deres arkiv.
Af bromberg
#282006
Altså jeg får snart pip. Jeg kan simpelthen IKKE få UHD frem på nogen måde.

Når jeg går ind via webbrowser kan jeg fint finde UHD og følger jeg det link fra viaplay (viaplay bekræfter at Juventus - Manchester United vises i UHD på apple tv 4k) så kan jeg også fra mobilen finde kampen i uhd og i det hele taget en uhd oversigt. Det sker bare ikke på apple tv?
Nogen ideer?
Jeg har tvOS 12.1 installeret

Viaplay kundeservice har hjulpet mig så langt nu, at hvis jeg søger på kampen, så kan jeg fint finde et uhd stream af kampen.
Jeg har aldrig kunne finde f1 eller noget som helst i uhd tidligere heller.
Af digitalt.tv
#282011
Lyder mærkeligt. Kan fint finde det her fra dagsoversigten. Aftenens kamp ligger sidst i kl. 20:00 rækken hos mig
Vedhæftede filer
Apple Viaplay screenshot.jpg
Apple Viaplay screenshot.jpg (121.18 KiB) Vist 1788 gange
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 103