Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#281618
Men vildt at Oled skærme er så skrøbelige /følsomme , det er ikke godt. Nok!!
Jeg håber du får hjælp der hvor du har købt. Skærmen, og Evt ombytning / reparation

Mvh Michael
Af Aldin
#281619
Ja jeg syntes også at det er træls og har send en mail til LG og så ser jeg havd det siger til det. ?
Af Turbo
#281624
bentpetersson skrev:Turbo. Du skrev om min advarsel om Burn-in på oled følgende:

Bent, formålet med din tråd har KUN et formål, at skræmme folk der ikke ved hvad der er rigtig og forkert.
Og det mener jeg stadig!
Brugeravatar
Af Pede8000
#281625
Turbo skrev:
bentpetersson skrev:Turbo. Du skrev om min advarsel om Burn-in på oled følgende:

Bent, formålet med din tråd har KUN et formål, at skræmme folk der ikke ved hvad der er rigtig og forkert.
Og det mener jeg stadig!
Nemlig, der er vist ingen der har påstået at "burn in" er umuligt, blot at det kun forekommer ved uhensigtsmæssig brug af apparatet.

En lodret streg kommer ikke ved almindeligt tv-brug. Det er en menu eller andet statisk der har stået for længe.
Af Turbo
#281626
Aldin skrev:Ja jeg syntes også at det er træls og har send en mail til LG og så ser jeg havd det siger til det. ?
Hvorfor til LG?
Du skal tage kontakt til der hvor du har købt det - det er dem der har garanti forpligtelsen overfor dig, ikke LG.
Om du får garantien til at æde den, ved jeg ikke - men det er et forsøg værd, og derfor jeg skrev at du skal klage din nød på en pæn måde.
Af Turbo
#281627
Thumbs up Pede ;)

Det har Bent meget svært ved at forstå. Jeg gider ikke diskutere det med ham igen, derfor fik Bent bare den korte besked.
Brugeravatar
Af Pede8000
#281628
Et godt råd, er at man ikke skal tage strømmen helt fra apparatet, men lade det stå i "stand by mode". Således har det mulighed for at køre sit skærm-beskyttelses program efter brug.

Man forebygger på den måde, og det er bedre, da helbredelse stort set er umuligt. :)
Af bentpetersson
#281630
De mange indlæg i både Danmark og i udlandet fik mig til at undersøge, hvorfor oled ifølge et overvældende antal indlæg fra netop oledbrugere synes at være flere end indlæg på tilsvarende LCD skærme. Også når der tages i betragtning at oledskærme er utroligt få i sammenligning med producerede antal LCD skærme.

At der kan forekomme burn-in på begge typer er derimod almindeligt kendt.
Min undersøgelse gik mere på, hvorfor der forholdsvis findes flere burn-in problemer på oled end på lcdskærme.

Test og seriøse artikler om emnet skriver nu det samme. Oledskærme er mere tilbøjelige til at få Burn-in end LCD.

Jeg påstår ikke, at LCD skærme derfor bør købes. Min interesse ligger kun i ren nysgerrighed for at opklare et eksisterende problem, der viser sig forskelligt på nu benyttede skærme.

Ud over ovennævnte er det fastslået, at LG fabrikken har haft problemer med 2017 produktionen, hvilket hævdes at have medført mere burn-in end der normalt senere forekommer.
Selve brugen af apparatet er af denne grund ikke altid årsag til burn-in, men at indbrændingen sker kan være grundlagt allerede i produktionen.
Da der ikke tilbydes burn-in garanti på oleddisplays, men at man alligevel tilbyder nye apparater til nogle kan skyldes at disse skærme er produceret i 2017.
Af samme årsag bør man reklamere til sælger, hvis man har et oled der ikke behøver at være fra 2017, men som kan være produceret i nævnte år.

Også lysets indvirkning på oledskærme skrives der om, når burn-in er på tale.

Det nyeste er testkonklusioner om at oleddisplays er mere tilbøjelige til at få burn-in i sammenligning med LCD og noget andet : at nedbrydning af oledskærmen sker betydeligt hurtigere end LG forventede..

LG OLED tv-test viser indbrænding efter kun 4.000 timer, nævner en artikel med samme engelske overskrift.

Oversat citat:
De seks enheder blev tændt i fem timer og derefter slukket i 1 time, på en cyklus fire gange om dagen. I løbet af de seks måneder, der har været testet hidtil, har hvert tv kørt i 4.000 timer. Tidligere har LG udtalt, at dets tv kan køre i 30.000 timer (svarende til 10 års brug med 8 timers visning pr. Dag), inden der indtræffer et billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281633
Stop korstoget. Jeg vil ikke have, at denne tråd også kører i hegnet.
Af bentpetersson
#281638
Aldin skrev:Hej jeg har en LG B6 Oled som er 1.5 år gammel og har fået burn in og det forsvinde ikke, skærmeskift er slået til og jeg har kørt Fjern panelstøj 3 gange uden held. Er det noget der måske er dækket af garanti.?
Af mit seneste indlæg fremgår det at jeg anbefaler dig og andre at reklamere til sælger for derefter at se om dit TV kan ombyttes til nyt. Også selv om garantien ikke dækker.
Brugeravatar
Af bbplayer
#281641
Pede8000 skrev:Jeg har svært ved at se hvordan en lodret steg skulle kunne komme ved almindeligt TV brug, hvis det ikke er et statisk element.
Der er selvfølgelig den mulighed at det intet har med burn-in at gøre omkring den skrå stribe. men derimod en flytning af skærmen, hvor man har løftet mere i en side end den anden, og panel på bagsiden flækker lidt, det er sket her, har jeg fået at vide og måske ser sådan flække sådan ud? Det er jo lidt svært at vurdere, måske hvis den også ses når skærm er slukket?
Af Aldin
#281652
Jeg skrev herinde bar for at høre om der er andre som har oplevet samme problemer på deres tv!! jeg har hverken flyttet tv’et forkert eller andet, den er blevet brugt til Netflix og youtube og den har ikke stået på pause eller fået sollys!!! Det her burn in er kommet alene ved almindelig tv brug.!
Brugeravatar
Af bbplayer
#281656
Du må da være enig i at dine lange skrå stribe ser besynderlig ud, og du må vel også spørge fordi du erfarer problemet, og for at sikre fejlen virkelig er burn-in og ikke skyldes andet.

Så prøv forretningen, se om de ikke kan få den igennem service, uden omkostning for dig, desværre kan de kræve du betaler hvis fejlen ses som burn-in, som de måske også mener er selvforskyldt, desværre.
Men prøv! Du har jo forklaret flere gange, dit forbrugsmønster ikke skulle kunne skabe det, så ned til forretning og klag.

Klart er jo, vi andre med OLED er nysgerrige og ser spøgelser, for vi har ikke set det på vores, og så undrer man sig over du har fejlen og ikke kan se hvordan det skulle sket, som vores forventning er, med ivrig brug af en form for stillbilleder som kunne skabe det.

Panelet kan jo bare være defekt , og det sker jo, der er kvalitets check og nogle kommer måske igennem uden at opdages.
Af Aldin
#281726
Opfølgning LG servicetekniker kommer og henter mit tv Mandag så må jeg se hvad det finder ud af.. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11