Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aldin
#281588
Forældet indlæg Forældet indlæg Forældet indlæg Forældet indlæg Forældet indlæg Forældet indlæg Forældet indlæg
Senest rettet af Aldin 9. nov 2019, 22:56, rettet i alt 1 gang.
Af ThomasG
#281590
Følger lige med her.

Må jeg spørge dig hvad du har set ? Kører dit TV på max mht til lys eller har du energy save og alt det der på? Hvad er tv´et blevet brugt til siden at du har fået Burn in?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg selv er blevet OLED TV ejer , så vil jo helst ikke ud i det samme som dig hvilket jeg jo finder ekstremt sørgeligt :(
Af Aldin
#281591
Hej jeg bruger tv’et til at se youtube og Netflix og ikke andet mit lysstyrke ligge på 65 Der ser ud som om det er underteksterne der har brænd sig fast.
Af ThomasG
#281592
Og det er ikke fordi du pauser dine film/serier over en længere periode? Er der screensaver på dit OLED? ( Bare nysgerrig )

Men kunne jo være rart at høre fra experterne herinde :)
Af Aldin
#281593
Nej det syntes jeg ikke at jeg har, man hvis jeg har sat på pause så er screensaver valgt til så det kan ikke være der for.
Af ThomasG
#281594
Anyways er det mega ØV :( .

Jeg læser lige med i håb om at der er andre kan der kommentere herinde.
Af Turbo
#281595
Det er meget ærgerligt, ingen tvivl der.

Mit OLED er 3 år (EF950V) - det køre gerne 12 timer eller mere hver dag. Der er tekster på det meste der køre på TVet (for det meste er det DR2, Netflix og 4k BD). Jeg har ikke skyggen af noget som helst.

Pause på Netflix, dæmper det lyset efter ca. 30 sek - efter ca. 1½ min kommer der en sort skærm med 2 bobler hvor der står Netflix som flytter sig rundt hele tiden. Noget i samme stil sker ved min 4k BD.

Hvad du har lavet ved det, ved du selv bedst. Det ville være rart at vide?
Af Aldin
#281597
Hej jeg bar brugt tv’et til youtube og Netflix på samme måde som du beskriver og det er ikke brugt til konsolspil.
Af Turbo
#281598
Hmm, umiddelbart tænker jeg så YT tekster - men det hjælper selvfølgelig ikke dig.

Jeg synes du skal tage kontakt til der hvor du har købt det, og klage din nød på en pæn måde.
Brugeravatar
Af bbplayer
#281605
Der har jo været talt om sollys som kan påvirke disse skærme, og jeg ser nogle vinduer aflukket med persienner? Har du problemer med meget sollys i stuen og vinklen imod tv?
Den skrå stribe kunne da være sollys dag efter dag, som kommer skævt ind fra siden?

De 2 striber er lidt svære at gennemskue.

edit: Se denne: viewtopic.php?f=2&t=42372
Lidt af det samme med en skrå stribe på OLED panel, dog dårligt billede der.
Af bentpetersson
#281607
Turbo skrev:Det er meget ærgerligt, ingen tvivl der.

Mit OLED er 3 år (EF950V) - det køre gerne 12 timer eller mere hver dag. Der er tekster på det meste der køre på TVet (for det meste er det DR2, Netflix og 4k BD). Jeg har ikke skyggen af noget som helst.

Pause på Netflix, dæmper det lyset efter ca. 30 sek - efter ca. 1½ min kommer der en sort skærm med 2 bobler hvor der står Netflix som flytter sig rundt hele tiden. Noget i samme stil sker ved min 4k BD.

Hvad du har lavet ved det, ved du selv bedst. Det ville være rart at vide?
Turbo. Du skrev om min advarsel om Burn-in på oled følgende:

Bent, formålet med din tråd har KUN et formål, at skræmme folk der ikke ved hvad der er rigtig og forkert.
Af Aldin
#281612
det kan ikke være sollys da den ikke stå i sollys det ligner burn in som jeg før har set på Plasma tv.
Brugeravatar
Af bbplayer
#281613
Ok,
Som andre nævner, så er det jo normalt noget som afspejles i dit brug af tv, og ikke bare kommer ud af den blå luft. Så hvis du kan genkende skyggerne, ville det forklare problemet.

Har du udover YT og netflix, brugt skærm til pc? til almindelig tv, nogle kanaler foretrukne? Noget bestemt billede du ender på om aftenen, sover du ligefrem til tændt tv? TekstTV (anden bruger nævnte det), eller lign?

Symptom behandling kan jo kun hjælpe hvis du gennemskuer hvordan du får problemet til at ske, også selvom det er over 1.5 år, som egentlig ikke er længe men jo, hvis du har 8-12 timers tekst i bunden eller striber fra TV2 News på meget, så er det vel muligt, måske..
Det som ville være kedeligt er , du ender måske med ikke at vælge OLED, hvis du ikke kan se hvor problemet er. Måske skulle det bare ikke ske men der er vel en årsag :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#281614
Det ligner unægteligt en eller anden form for menu/ Tekst-tv/ smart-tv, der har stået alt for længe.
Jeg har svært ved at se hvordan en lodret steg skulle kunne komme ved almindeligt TV brug, hvis det ikke er et statisk element.

Det gør det selvføleligt ikke mindre "træls".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11