Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#281263
Hejsa, jeg beklager hvis det har været oppe og vende før. Men jeg var ikke lige helt klar over hvad jeg skulle søge på for at finde resultater..

MEN...

Vi har lige købt et Samsung UE55NU7475 tv, og jeg kæmper lidt med at få fjernbetjeningen til at fatte at skrue op og ned for SONOS højtalerne...

Jeg har forsøgt mig med "opsætning af universal fjernbetjening" Men jeg kan ikke få det til at lykkedes..

Den sidder naturligvis til med Optisk kabel, og jeg har fint lyd igennem.. Det er bare justering af volumen jeg mangler igennem fjernbetjeningen...

Håber en kan hjælpe mig, så vi kan blive helt tilfredse med tv`et :P

Mvh Morten L
#281265
Har din Sonos Soundbar ikke HDMI? Og så har du trukket HDMI-ARC porten fra til ned til denne på din soundbar. Når ARC så er aktiveret, så burde du kunne styre volumen med din tv remote.

Og nej, naturligt er ikke Optisk hvis du skal have det optimale ud af det, mener jeg , der er vist lyd som ikke kan gå over optisk mere, og kræver HDMI, hvis bare TV kan sende det over igennem ARC :)
#281266
Negativ - Det er desværre kun den nye SONOS Beam der har HDMI-ARC... Ikke engang deres PLAYBASE har det..

Men jeg har svært ved at se at det ikke skulle kunne lykkedes, da der jo fint kommer lyd ud, men det blot er forbindelsen til remoten der driller :)
#281267
Hvis det er den Samsung fjernbetjening, hvor der ikke er så mange knapper (altså uden fx alle tallene), mener jeg den bruger bluetooth til tv'et. Hvis du skal styrer Sonos uden HDMI arc så du have en af de 'gamle' med infrarød.

Bøvlet , desværre. Er den løsning jeg bruger.på mit ks9000 med Sonos playbar.
#281268
Altså en af de gamle fjernbetjeninger? Ja, det ville da være lidt pænt meget øv, hvis det var tilfældet...

TV`et har ikke engang en IR indgang, så jeg kan bruge en af de der orginale Samsung IR modtagere..

gad vide om det kan svare sig eller betale sig at "nedgradere" til en SONOS Beam istedet....
Måske man skulle ud og høre den..
#281303
Hej Torben

Ja, jeg har forsøgt mig på den måde.. Når jeg kommer til der hvor jeg skal "teste" ved at tænde og slukke sker der bare intet.. Playbaren reagerer ikke, og så kan testen ikke gennemføres.

Jeg har også prøvet igennem Sonos APP`en, at konfigurere en ny fjernbetjening. Men der skal man trykke på volume op og ned for at parre... Men der sker absolut heller intet når jeg trykker..
#281305
Du skal jo først have fortalt dit TV, at der er noget, som har brug for IR, ellers kommer der ikke noget ud. Som det står i linket, så er du nødt til at “lyve” når den spørger om tingene reagerer på Power, da man jo ikke kan slukke for Playbar.

Er du helt sikker på, at du har fulgt guiden step-by-step?
#281308
**** hvor dumt af mig.... Det er først nu jeg fatter hvorfor jeg har skulle tilføje en cable box...

Nu virker det jo naturligvis.. Nøj hvor lækkert :D

Tusinde tak for hjælpen :) Det gjorde lige det hele perfekt :)

Lækkert TV i øvrigt :D