Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JanThomsen
#281085
Mit setup: B6 tv, rx-v381 reciever fra Yamaha, Atv4k

Er pludselig begyndt at døje med sort skærm, den var pauset på tv2play idag - og så gik skærmen i sort efter et par minutter
Uden at gøre noget, kom ser pludselig lyd ud, men stadig sort skærm - som om programmet bestemte sig for at forsætte uden mig !:(

Har ikke ændret noget og det har virket perfekt set sidste års tid eller der omkring

Kan godt se Dolby vision på Netflix så tænker ik det er et kabel issue??? :o
Af JanThomsen
#281148
Pt løst (efter MEGET testen) ved at sætte ATV4K til at spytte 1080P/50hz ud

Testede med Netflix - den skifter uden problemer til DV profilen

Så hvis jeg primært ser TV2, DR, Viaplay, Cmore & lidt Netflix - haster det vel ikke alverden at skifte kablerne ud?

Mener, går jeg glip af noget?? Førnævnte streaming tjenester er vel maks i 1080P anyway (pånær Netflix)

Bruger ikke Itunes...
Af JanThomsen
#281224
Nye kabler bestilt, men da 5m kablet er lidt træls at installere - er der så noget klar omkring 48gbps kabler i 5m længder??

Tænker ligeså godt jeg kan trække det, men kan ikke finde andet en Belkins på 2 m og så noget echostar tror jeg det var, men også for kort
Af JanThomsen
#281227
Ja, men når det er “dumt” at trække da det er i muren bag tapet, ville jeg gerne fremtidssikre lidt og betale for et 48gbps kabel istedet

Skiftede kabler for ca 1 år siden, efter råd om at “alle kabler virker”. Hvilket det også gjorde i et års tid... derfor lidt fokus fra min side på at lave noget overkill, vil hellere give 300kr mere nu og slippe for at pille kabel ud af væggen, tapetsere og male ;-)
Af JanThomsen
#281373
Det er egentlig spøjst at kabler ikke hedder 1.4/2.0 osv ift hvad de maks kan overføre - det ville da give mening :-)

Men jeg "nøjes" med et 18 Gpbs kabel
(https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/pr ... -50-m.html)

Det virker fint - men da jeg også har købt ny forstærker (Sony STR-DN1080) er jeg lidt i tvivl om jeg skal lade det optiske kabel lægge eller springe ud i ARC

Synes det er enormt forvirrende, men kan se at Sony'en kan eARC, men er lidt i tvivl om B6'eren kan?

Og vinder jeg overhovedet noget når jeg kun ser DR live - resten er fra ATV4K/UHD afspiller :-)
Brugeravatar
Af bbplayer
#281375
Der findes ikke kabler med de navne/numre, derimod.

Standard HDMI
Premium HDMI
High Speed HDMI
Ultra High Speed HDMI

Desværre så bruges navnes vist på flæng som f.eks her
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... igh-spee-1
Kun 22gbps, altså ikke ikke godkendt til 48. Så selvom navnene er på plads , så kan du ikke altid regne med det.

Så 1.4,2.0 det er protokollen og version på chipset, ikke kabel kompatibilitet, desværre men du kan da overføre det til en kabel type.

Som du selv erfarede så er dine kabler 2.0 kabler kompatible op til en vis data mængde, så begyndte udfald alligevel at ske, når kanal blev skaleret til 4K og højere farverum.
TV2 Play er ikke UHD men ATV kan opskalere til dine indstillinger, så kan du godt få problemet.