Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280065
Kære alle,

Ja, så blev mit Sony 805'er TV lige præcist 2 år og 1 måned gammel. Og ... så døde det, lige efter garantien udløb??? !:( !:(

Jeg ved ikke helt hvad situationen er. Jeg tror nok at TV'et opdaterede sin Android version i går, mens jeg lige var optaget andetsteds.

I dag ... kommer der kun sort skærm, der vises intet, LED for power on lyser og blinker når man trykker på fjernbetjeningen som den plejer. Efter et stykke tid kommer der lige et glimt af Android boot skærmen og et klik i højttaleren, og så sort skærm igen. Det kunne virke som om Android TV er fanget i et boot loop?

Jeg har prøvet at:
  • Holde power knappen på fjernbetjeningen nede -- det skulle give en lille reset
  • Holde power on og volume up på TV'et nede, imens jeg sætter strøm til TV'et. Det skulle give en factory reset.
Dette synes ikke at virke.

Er der nogen som har nogle tips? Er dette en kendt fejl? Synes mit Sony TV at være afgået ved døden lige 1 måned efter at garantien udløb? :((

Tak for al hjælp! :)
#280068
Lige her, kunne det være fedt at vide om du kunne komme ind i recovery menu, som på mobilen, og slette hele /data og spor efter tv har været i brug, og starte fra bunden.

Måske prøve at søge google tom for sådan en recovery? Måske skal du have et keyboard på usb porten på TV før du får noget fornuftigt ud af det. Ved dog ikke hvilke taste kombi's du kan bruge for at komme derind men det er nok det eneste rigtige. Eller finde det lille hul på bagsiden som magisk nok, får dig i recovery på AndroidBokse er hullet kun på størrelse med en clips :)

Nå, kan da hurtigt se at de har en recovery menu på bluray afspillere, hvor fac.reset du nævner, og så en recovery menu og andet findes. Måske findes den på tv skærmen.
#280071
Ahhh, det kan gå hen og blive rigtig teknisk, hvis du kan.

Måske har du en mulighed via ADB, det er udviklerens værktøj til bagsiden af dit tv.

Hvis du kan forbinde til tv mens det starter op via en USB tilslutning til din pc (OTG kabel) eller du kan se tv via netværkskabel? Måske, så har du en mulighed for at bruge ADB til at forbinde til tv.

Kort sagt, så kan nogle tv ikke gå i recovery menu men muligheden er du kan fra ADB med en kommando, som ADB reboot recovery , dog som jeg sagde, det går hen og kan blive teknisk.
#280077
Hej BBPlayer,

Tak for din hjælp! Jeg er både kommet lidt længere, og blevet endnu mere frustreret.

TV'et er tydeligvis ikke fysisk i stykker, forstået som at skærmen godt kan vise et billede. Jeg holdt, efter en løs ide, power knappen på bagsiden at TV'et inde i ca. 1 minut, og undervejs lavede TV'et helt klart en lille reboot -- og viste tydeligt Android TV boot billedet.

Men, jeg har så prøvet at reset'e TV'et på alle de måde jeg har kunnet finde på nettet, uden held. Jeg har prøvet:
  • Holde power knappen på fjernebetjeningen nede.
  • Holde power knappen bag på TV nede.
  • Tage strømmen fra TV, holde power og volume down på fjernbetjening nede, sætte strøm til imens knapperne holdes nede i et minut.
  • Tage strøm fra TV, holde power og volumen down bag på TV nede, sætte strøm til, holde knapper nede et minut.
Ovenstående virker ikke. Er der nogen som har et tip til en hård reset eller reinstallation af Android TV på Sony 805'er TVs?

Tak!
#280095
Uanset hvor gammelt TV'et er, så ville jeg da helt klart prøve at gribe fat i Sony.
Kan de komme op med et lille cowboy trick til at få TV'et på højkant igen, så er jeg sikker på de vil gøre det.

Men ellers kan jeg se at alle de trick jeg kender til Android allerede er nævnt. Håber ikke mit 809'er har tænkt sig at lave samme nummer...

Håber du får liv i TV'et igen - og skriv meget gerne her igen, når du får held med det. :)
#280103
Jeg fandt noget info om service menu på AndroidTV, Sluk tv't. vent 3 sekunder... Tryk I+ , 5, vol up og Tænd tv. Der er dog ingen særlige ekstra udover test farver til kalibrering som måske kan bruges, intet som ser ud til at nulstille noget for dig.

Nu tænker jeg, du får dog billede på når service menu kommer frem, når den går i service menu, måske kan det gøre at "adb" og netværk aktiveres på tv , så du via et netværkskabel får adgang til consol som jeg tidligere forklarede? Det er skud i tågen men måske er du heldig.
#280526
Kære alle,

Tak for hjælpen! En lille status fra min side: Jeg har kontaktet Sony, og de har svaret hurtigt og ind til videre meget hjælpsomt. Desværre er vi kommet frem til at der skal et servicebesøg til ... og jeg ved endnu ikke om det koster noget.

Det med Android developer adgang går nok lidt ud over mine evner. :) Jeg skriver tilbage i dette forum når jeg finder ud af mere, både hvis det lykkes og hvis det ikke gør. :)
#280964
Kære alle,

Hermed -- som lovet -- et sidste indlæg fra min side i denne tråd.

Jeg har haft kontaktet Sonys support mange gange omkring mit defekte TV. De ville egentlig først udbedre mit TV med et tekniker besøg hos mig ... men afviste så, fordi jeg ikke har original købskvittering længere. Jeg kan sige præcist hvor & hvornår TV'et er købt -- i en Føtex butik i Aalborg øst den 2. september 2016 -- men jeg har ikke selve kvitteringen. Det var ikke godt nok for Sony, som afviste at hjælpe ud fra et eller andet plidder om at jeg ikke kunne bevise at være den oprindelige, første ejer af TV'et.

Ret mærkeligt -- jeg har brugt laaaang tid på Sonys support, og så afviser de mig til sidst på dette. Jeg synes deres proces var ringe; de kunne i det mindste have afvist mig meget tidligere i processen.

Dernæst -- det er ret almindeligt at Sony TVs dør (bliver 'bricked') på Android opdateringer. Undervejs har jeg fundet mange, rigtig mange skriverier om det på nettet. Hvis jeg ejede et Sony TV, så ville jeg absolut
  • sikre min kvittering,
  • sørge for at have en lang garanti (køb i et Sony center / hav en tillægsforsikring ved dit eget forsikringsfirma / andre metoder).
Og eventuelt ville jeg også slå automatiske opdateringer fra i menu'en hvis jeg havde et ældre Sony Android TV hvor alt egentlig virker.

Jeg er pænt træt af Sony nu -- og vil helt sikkert vælge noget andet end Sony til mit næste TV. Dette TV er nu på vej mod elektronikcontaineren på genbrugspladsen. :(
#280967
Jeg tror jeg kender din redning, på andet sted, har jeg læst en bruger, som gik ned med vare som kendte tid og sted, varen var købt, så kunne føtex hjælper skrive ny kvittering ud til dig, så du får den igen.
(her mener jeg de finder original kvittering i systemet)
Dem jeg har været hos, har sådan en hjælpe service og så der er nok lige ved indgangen du spørger og får hjælpen.

Jeg formoder du har brugt dankort eller lign. som altså bliver din dokumentation på at den føtex medarbejder kan se du har købt det.

Håber du redder kvittering sådan.
#280968
@bbplayer, du er en helt -- tak for din indsats! Det er dog prøvet .. jeg har kontaktet Føtex 3 gange, og til sidst er svaret det samme: De kan hente kvitteringer frem 3 måneder tilbage, men ikke længere. Tak for din tanke! :)
#280973
Øv, Jeg overså at vi taler over 2 år tilbage her ;( SORRY!!! Den anden var vist kun måneder tilbage.

Surt, og som anden nævner, der er flere services som gemmer din kvittering, storebox, og mener også mobilepay gemmer føtex/bilka kvit.