Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasFrost_DK
#280908
Hej.

Når jeg ser alm tv, Netflix 4k, viaplay så er billedet super i forhold til de indstillinger jeg har lavet mig på de forskellige billede profiler der er på mit Samsung 2017 tv.

Men er der en film der har HDR logo mærket på Netflix, så bliver billedet Meget mørkt og uskarpt i det- uden jeg gør noget andet ved billede profilerne.
Hvis jeg fx ser den på standard profil, kan jeg se at der kommer et HDR på- men går jeg ind i selve billede indstillingerne så er HDR ikke aktiveret.

Bedste eksempel er Hold The Dark, hvor jeg tænker at trailer er HD, måske 4k og det var fint, men da jeg så så filmen med HDR var det så mørkt at væsentlige detaljer i billedet forsvandt, så jeg måtte knalde helt op for dynamisk for at kunne se noget.

Har jeg gjort noget helt forkert med mine indstillinger ?

Mvh Thomas
Senest rettet af ThomasFrost_DK 20. okt 2018, 14:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#280915
Kan du evt tage et billede af dine settings, når skærmen afspiller HDR indhold ?

Jeg er ret overbevist om at det skyldes din skærm ikke er særlig egnet til visning af HDR grundet manglen på Local Dimming, dvs styringen af lyset er ikke særlig præcis og begrænset til ganske få zoner.

Har du evt prøvet youtube med nogle HDR videor (søg på "The HDR Channel" og set om fejlen er den samme der ?
Af ThomasFrost_DK
#280925
Jeg har ikke prøvet via youtube, men må jeg lige gøre i aften, for solen står ind af stuen, så ser jeg tv på denne tid af dagen er det alligevel altid dynamisk, for ellers er genskæret så kraftigt, selv med lamel gardiner at man intet tv kan se ?

Prøver også lige at tage billeder af settings i aften.
#280943
Det er ordkløveri. Den har ikke lokal styring af lyset og lysoutput er for svagt, ergo mangler den noget ret essentielt hardware for en god HDR-performance.
Af Turbo
#280945
Det handler om at SG meget tit skriver "har ikke hardware til HDR" når skærmen har hardware til HDR.
Der er forskel på "manglende hardware" og "manglende evne", ret stor endda.

Zone styring er ikke afgørende for om der er hardware til HDR! Zone styring er afgørende for en god HDR oplevelse. Og det ved du lige så godt som jeg gør.

Vis mig kravene til lysstyrke for HDR10 - jeg kan ikke finde nogen krav til lysstyrken for HDR10 nogen steder.
Af EH10
#280980
For at vende tilbage til sagen, så har jeg samme problem på mit POS9002 OLED (som også beskrevet i en anden tråd for noget tid siden)
Netflix HDR er meget mørkt på min skærm også, og slår det derfor fra gennem min PS4 pro. Jeg har derimod ingen problemer med YouTube HDR, det står super skarpt og med en fin mængde lys. Altså nat og dag til forskel fra Netflix og YouTube HDR.
Kunne være rart at høre andres oplevelser (med samme skærm, LG eller noget tredje)
Brugeravatar
Af karuso
#280981
jeg er ikke sikker på du ser HDR på you tube, men 4k, får du en besked nede i venstre
hjørne hvor der står hdr signal ? eller gå ind i menuen og se om hdr er aktiveret