Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279819
Torben Rasmussen skrev:Generelt så anbefales det jo herfra, at slå alle de mange billedsystemer fra. Et sted man nemt overser er skarpheds-indstillingen uden for den avancerede menu, som pr default vil stå på 2, men som skal ned på 0. Den giver et uroligt og lettere grumset billede når den ikke er kørt helt i bund.
i flatpanels calibrering skriver i 2, men nu siger du den skal i
bund, synes faktisk det er bedst med 2
#280464
Har intet hørt fra philips efter jeg har indsendt det link !
Har fået et sags nr og har efterfølgene spurgt til min sag hvor de skriver at der vil gå ca 2-3 dage for at få et svar.
Det er så 3uger siden. Kunne godt tyde på at det gør lidt ondt at de har lovet noget de nu ikke vil holde !

Så jeg tror ikke jeg får noget svar, så må vi håbe på at Rasmus har bedre held med Philips !
#280887
Har lige modtaget dette TV, købt i Bilka på bud til 8000,- men er løbet ind i et problem som jeg ikke havde forudset.

Det drejer sig om MKV filer (H264) med selvstændige subs i srt format.
Alle filer har kørt problemfrit i mine andre TV (6 år gammel LG/Samsung) fra en Synology NAS.
Her er det også muligt at vælge farve/størrelse på underteksterne og synkronisere evt. forsinkelser.Kan det passe at dens medieplayer ikke supporterer undertekster fra Computer/NAS?
Kan ikke få det til at virke og har nu også fundet det på skrift i skærmens indbyggede hjælp :(
Nogen der kan bekræfte dette ikke er muligt eller fortælle hvordan det kan gøres?


Tror det er en dealbreaker for mig, så hvis det ikke kan løses må den returneres :(
#280892
Kig på Google Play Store efter Kodi eller SPMC. SPMC er dog stoppet i udvikling. SPMC udvikleren er gået over til MrMC (https://mrmc.tv). SPMC er en udløber af Kodi.
Kodi og MrMC er begge mediecentre, der katalogiserer indholdet af din NAS og præsenterer det pænt ala Plex.

VLC er måske også en mulighed - men den afspiller kun filen, der er fundet frem gennem fil-strukturen.
#280897
Tak for rådet, men efter at fundet følgende i manualen, tvivler jeg på at det vil lykkes mig at få en løsning der matcher det jeg havde før.

Philips 55POS9002:
Dette TV understøtter ikke undertekster på
videostreams fra en computer eller NAS.
#280902
Du kan jo prøve det, som Valient skriver, det koster ikke noget og tager 10min at teste. Jeg tror det i manualen betyder at den indbyggede viewer ikke supportere SRT undertekster. Jeg har samme fjernsyn og Synology og bruger Kodi og har undertekster på.
#281075
Jeg har lige returneret et 55pos9002 og fået et nyt hjem. Jeg skriver herinde da jeg, til min kæmpe skuffelse, stadig har det samme problem med det nye.

Når jeg tænder TV'er ser alt flot ud. Lidt efter lidt begynder jeg at få en sort kant i venstre side, som gør at rammen ser dobbelt så tyk ud i venstre side. Kanten vokser/skrumper mellem alt fra 1mm og 6mm. Somme tider er problemet også i højre side.

Jeg har prøvet alt, hvad jeg kan for at fixe det. Rense billedet, nulstille TV'et, opdatere software og genindstallerer til fabriksindstillingerne.

Er der nogle herinde der har har haft samme problem og evt. fundet en løsning??
(Orker næsten ikke at pille det ned og køre ud med det igen).
#281077
Jeg syntes også det er meget underligt.
Jeg har vedhæftet 2 billeder fra venstre side, taget med 5 min mellemrum. Problemet er større på det ene end på det andet.
Vedhæftede filer
TV2.jpg
TV2.jpg (949.44 KiB) Vist 2550 gange
TV1.jpg
TV1.jpg (777.14 KiB) Vist 2041 gange
#281081
Altså TV signal?

Har du mulighed for at prøve med et andet input?
Måske en PS4 eller afspiller.
#281082
Ja, TV signal via kabel TV.

Jeg har lige prøvet med HDMI og xbox one. Stadig samme problem. Den samme tykke streg er også i bunden kan jeg se.
Det skal siges, at problemet sagtens kan forsvinde helt og så komme igen 5 minutter efter. Så det er ikke fordi selve pixelsne ikke fungerer..
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 36