Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af GPOSCH
#279923
Nej overhovedet ikke. Er da helt kar over at Peak Brightness ikke betyder det store. Meeen alligevel. Havde da håbet på at SONYs nye Pixel Contrast Booster havde hjulpet lidt på det når det kommer til overall brightness i HDR. Og... Det ser endda ud til at den er mindst lige så aggressiv når det kommer til auto dimming. AF9 score kun 0.1 højere end AF8 overall. Jeg føler efterhånden at de 13.999,- jeg har givet for mit AF8 er rigtig godt givet ud. Nu mangler den bare lige Oreo og IMAX opdateringen, så bliver det vist ikke meget bedre. ?
#279931
I min optik er eARC og fuld båndbredde på alle HDMI nogle af de features der var rare at få med, samt hvis man vil bruge Smart TV, så kører det markant hurtigere på AF9.

Autokalibrering er en fin feature, men da det foregår vha samme håndtag som normalt, så er det begrænset hvor meget man kan bruge det til, da du nok alligevel skal have nogen ud og justere for dig. Med appen til at vise testpatches, så kunne private dog komme langt, men det kræver jo stadig lige en CalMan licens.
Af Gromit
#279947
Er de få forskelle mellem en AF9 vs. AF8 65" virkelig Kr. 12.000 værd...?

Ovenstående, er vel grundlæggende det største spørgsmål, hvor de fleste hårdtarbejdende og skatteplagede mennesker højst sandsynligt nok vil sige følgende:

"Nej, jeg tror, at jeg ""nøjes"" med en AF8 nu og her. Jeg springer gerne en eller to generationer over til, at jeg får mere for mine surt tjente penge."

"De 12.000 kan jeg godt bruge på meget andet."
Senest rettet af Gromit 5. okt 2018, 20:01, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#279949
Torben Rasmussen skrev:I min optik er eARC og fuld båndbredde på alle HDMI nogle af de features der var rare at få med, samt hvis man vil bruge Smart TV, så kører det markant hurtigere på AF9.

Autokalibrering er en fin feature, men da det foregår vha samme håndtag som normalt, så er det begrænset hvor meget man kan bruge det til, da du nok alligevel skal have nogen ud og justere for dig. Med appen til at vise testpatches, så kunne private dog komme langt, men det kræver jo stadig lige en CalMan licens.
Den testpatch app du nævner ? Ligger den på Google Play? Den kan vel også køres på AF8?
#279965
Den ligger preloadet på TVet. Ved ikke om den findes i Android appstore.

Mht prisforskellen, så er AF9 helt ny og AF8 har haft 6 mdr til at falde i pris, så de to kan jo ikke helt sammenlignes rent prismæssigt. Vejl. pris er ikke adskilt af 12.000
Af THK
#280809
Jeg har lige anskaffet mig dette TV, og jeg har lige lidt undren, som nogle måske kan give input til (jeg har 300Mbit Waoo)

1. Jeg syntes den indbyggede dr.tv app pauser flere gange ved streaming. Hvis jeg chromecaster samme udsendelse til TV'et fra dr.tv app på mobil kører det perfekt.

2. NetFlix Ultra HD ligner VHS - Kan det være rigtigt?

3. Hvordan ved jeg om jeg ser HDR / Dolby Vision m.m. materiale?
Brugeravatar
Af GPOSCH
#280813
1. Og 2. Det er mærkeligt. Det gør min ikke. Sidder på 100mbit fiber. Netflix tager nogle gange lige et øjebik for at komme op på fuld 2160p. Tryk på i på remote, så kan du følge med i kvaliteten. Den skal gerne stige ret hurtigt.

3. Du kan se i billede menuen i højre hjørne om der vises I HDR.
Dolby Vision logo viser sig på skærmen i højre hjørne.
Af THK
#280839
GPOSCH skrev:1. Og 2. Det er mærkeligt. Det gør min ikke. Sidder på 100mbit fiber. Netflix tager nogle gange lige et øjebik for at komme op på fuld 2160p. Tryk på i på remote, så kan du følge med i kvaliteten. Den skal gerne stige ret hurtigt.

3. Du kan se i billede menuen i højre hjørne om der vises I HDR.
Dolby Vision logo viser sig på skærmen i højre hjørne.
1. indbygget dr.tv pauserkonsekvent - også her til aften.
2. UHD programmer på Netflix viser: Video: 0,53 Mbps / 480
3. Ahh, min 2 år gamle AV-receiver understøtter ikke HDR passthrough - Så forstår jeg bedre. Sikke en forskel, når man kobler afspiller til direkte!

Tak for det!
Af THK
#280840
Torben Rasmussen skrev:Prøv lige at køre netværkstesten fra Netflix for at se hvad den trækker på download. Den findes i indstillingerne inde i Netflix.
Prøvet 3 gange. Den siger 75,10 - 79,55 Mbps
#280846
Det lyder godt nok mystisk at den kan trække så høj hastighed, men ikke kommer over laveste trin når du streamer. Jeg har før oplevet at TV ikke vil låse i højeste niveau fordi signalet ikke er stabilt, men ikke at den forblev på så lavt et niveau. Har du prøvet at sætte et kabel i for lige at være helt sikker på at det ikke er huller i signalet?
Brugeravatar
Af bbplayer
#280849
THK skrev:2. UHD programmer på Netflix viser: Video: 0,53 Mbps / 480
Du betaler nok ikke for mere en HD pakken, gå ind på netflix.com og check at du virkelig har en UHD pakke, og ikke bare tror du har.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14