Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#280771
Her er en video jeg har optaget af det og lagt på youtube.

https://youtu.be/Zxl2_e3Z_HI

Det kabel jeg bruger er et jeg købte med da jeg købte min ATV hos Elgiganten. Jeg kan ikke lige huske mærket, men det er sådan et af de flade. Hvis det virkelig er kablet den er gal med er det godt nok noget forbandet pis, for det er jo under to måneder gammelt og har kostet omkring 250 kr.
Brugeravatar
Af bbplayer
#280772
Da jeg fik UHD afspiller, så fik jeg samme problem du ser, det var kablet.

Måske kan du sætte ATV i en lavere opløsning, og på den måde bekræfte at skærm ikke flimrer? (slukker/tænder)
Brugeravatar
Af Pede8000
#280775
Nemlig, prøv også at se om det står til 4:4:4. Hvis det gør prøv da at sætte det til 4:2:0, det betyder mindre data skal sendes via HDMI. (chroma subsampling)

Dit TV får alt det skal bruge ved begge indstillinger.
Af duskern
#280817
Den står til 4:4:4, men det er dog først for nyligt at det er blevet et problem. Min ATV har kørt uden problemer i over en måned. Kan det have noget at gøre med at det er sådan et fladt kabel jeg har?
Af duskern
#280850
Det er meget sporadisk om det fejler eller ej. I går var der ingen problemer. Jeg har ikke lige haft tid til at prøve nogle af jeres forslag endnu, men udfra min oplevelse af at det lidt sker som vinden blæser tyder det jo på kablet. Jeg har ikke oplevet at det er sket imens jeg har set film tror jeg ikke. Det er noget jeg har set lige når jeg har tændt for systemet og har siddet i brugergrænsefladen og kigget efter film på ITunes fx.
Af duskern
#280898
Torben Rasmussen skrev:Hvis du har sat output til 4:4:4 i HDR så presser du også kablet til det yderste. Prøv nu at sæt det ned til 4:2:0 før du analyserer mere på det.
Will do! Jeg kan prøve det her i weekenden. Er der stor forskel på kvaliteten af sådanne kabler? Tror jeg gav ca 250 for det, men det er selvfølgelig ikke sikkert at det er et godt kabel af den grund :)
#280904
Fuld båndbredde er en belastning for det meste udstyr. I min erfaring så går det ofte galt når du prøver at klemme 60 Hz HDR i 4K igennem med chroma subsampling på 4:4:4. PS4 klarer det i min erfaring bedre end ATV, så det kan muligvis også have noget med hardwaren at gøre. Derfor er det praktisk at kunne sætte “match Content” til, da der ikke rigtig er noget materiale på ATV som kræver HDR ved mere end 24 fps endnu.
Af duskern
#280976
Jeg laver de settings folk har nævnt med chroma subsampling her når min datter stopper med at se børne tv :) Er der HDMI kabler i vil anbefale som de bedste? Jeg aner jo hat om sådan noget, så jeg tog bare gladeligt imod det som sælgeren hos Elgiganten anbefalede.

Jeg har en kammerat som jeg har lavet en del musikindspilninger med, og kan huske han har haft en masse problemer med et fladt firewire kabel. Tror problemet der var at det var dårligt isoleret, og det kan jo godt tænkes at noget lignende kan ske med et HDMI kabel. Er spændt på at se om de ændrede data settings så gør en forskel :)
#281012
Nu spørger jeg nok rigtig dumt, men har hurtigt læst tråden igennem, og kan ikke liiige finde et svar på mit spørgsmål.

Hvorfor skal man sætte den til 50hz, og ikke 60hz? :)
Brixen skrev:Det kan være tv’et, der spurgte om du ville skifte til HDMI Deep color.

Sæt Apple tv til følgende i Indstillinger > Video og lyd

Slå HDR til
Format: 4K SDR 50 Hz
HDMI-udgang: YCbCr
Krominans: 4:4:4
Match indhold: område og billedfrekvens.

Så ser du SDR normalt, men når du ser HDR indhold, skiftes automatisk.

Jeg har også oplevet hak og pixeleringer på DR tv appen de sidste par dage.

Jeg har samme tv som dig.
#281013
Det kommer lidt an på hvilket indhold du normalt ser. De danske apps er lidt dumt skruet sammen, så de skifter ikke automatisk frekvens, selvom man beder ATV om at gøre det, så hvis du sætter boksen til 60 Hz, så vil du få judder på indhold fra DR og de fleste danske udbyderes egne apps.

Apps fra Netflix, HBO, Amazon, Apple selv (iTunes) mfl. kan godt finde ud af at skifte frekvens, så det passer med indholdet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7