Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#280590
I menuen Billede / Avancerede indstillinger / Videofunktioner /HDR tilstand ( A1 fremgangsmetode ). Her sættes tilstanden til Auto, den kan også sættes i fra.
Men hvis den virker ved andre inputs, står den måske allerede korrekt.
#280591
Giv mig lidt credit, drenge. Ja, jeg er sikker på at den står til Auto. Og den virker fint i Video-afspilleren, som kører på samme profil.

Som I kan se at nørd-info så siger Youtube at den bruger HDR PQ smte2084. TVet slår bare ikke over i HDR eller også så er der en fejl, som viser SDR settings ved HDR-afvikling. Max Belysning reagerer dog som ved SDR, så det kan næsten ikke være tilfældet.
#280592
Torben Rasmussen skrev:Giv mig lidt credit, drenge. Ja, jeg er sikker på at den står til Auto. Og den virker fint i Video-afspilleren, som kører på samme profil.

Som I kan se at nørd-info så siger Youtube at den bruger HDR PQ smte2084.
Credits given.

Jeg noterede mig at den stod til smpte2084 / BT.2020 og ikke bt709 som ved reklamerne og i SDR.

Så må det jo næsten være fejl på tv'ts funktion?
#280745
Jeg kan overhovedet ikke få HDR til at vise sig ved siden af "Billede" via "action menu" - som beskrevet af Torben - når der vises HDR video´er fra Youtube appen på mit AF8.

Eksempelvis, så er der ingen videoer fra "The HDR Channel" på YouTube, der viser eller bekræfter - at de rent faktisk også er i HDR på mit AF8

Mon der er nogle indstillinger som jeg ikke har sat korrekt?

Er det ikke muligt, at en venlig sjæl, helt konkret kunne linke til en video(er) fra YouTube, som burde vise, at det rent faktisk ER HDR - hvadenten på SONY A1, AF8 & AF9.



Bedste hilsner,
#280748
Gromit skrev:Jeg kan overhovedet ikke få HDR til at vise sig ved siden af "Billede" via "action menu" - som beskrevet af Torben - når der vises HDR video´er fra Youtube appen på mit AF8.

Eksempelvis, så er der ingen videoer fra "The HDR Channel" på YouTube, der viser eller bekræfter - at de rent faktisk også er i HDR på mit AF8

Mon der er nogle indstillinger som jeg ikke har sat korrekt?

Er det ikke muligt, at en venlig sjæl, helt konkret kunne linke til en video(er) fra YouTube, som burde vise, at det rent faktisk ER HDR - hvadenten på SONY A1, AF8 & AF9.



Bedste hilsner,
Det var s....... ingen videoer viser HDR i dag, alle de videoer jeg spillede forleden, kommer ikke i HDR nu.
#280749
MigSelv skrev:Det var s....... ingen videoer viser HDR i dag, alle de videoer jeg spillede forleden, kommer ikke i HDR nu.
Samme her, Spiderman 4K HDR gameplay video, er nu kun i 4K, jeg prøver lige cast funktionen.

edit: Cast fungerer stadig, 4K+HDR super hurtigt og uden problemer.
Så det er virkelig mærkeligt. Man kan altså 4K+HDR fra mobil via cast men ikke YT app på tv direkte, som vel er samme app? Og jo, [HDR] vises i billede profilen når jeg checker, dog går den i pause, når jeg gør, det mener jeg ikke YT app gør når jeg bruger action menu.
#280822
Er der et sted, hvor man med 100% SIKKERHED kan downloade 4K HDR demo´er, så man kan se, hvorledes kildematerialet tager sig ud på en SONY AF8?