Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af hugosarang
#280670
Nu har jeg investeret i en SJ9 og har i forvejen LG c7. Nå jeg vælger intern højtaler så kommer atmos mærket frem men når jeg vælger optical til min soundbar, så kommer der intet frem.

Jeg har købt en atmos i den tro der ville komme atmos på min soundbar men via arc blokere det nærmest for atmos.

Hvad kan være årsagen?
Af hugosarang
#280678
Jeg har sat den op med hdmi kabel, skal man have et bestemt hdmi kabel?

Optical er bare funktionen som soundbaren kalder det, når man bruger arc.
Mit tv kan finde atmos men ikke når jeg vælger den tilhørende soundbar som også er lg. Syntes det er lidt mystisk.

Tak for svar indtil videre, har du en løsning?
Af hugosarang
#280684
Har sat min PS4 i hdmi 1 i soundbaren og arc udgangen går til hdmi 2 arc på fjernsynet.

Jeg har oplevet forstyrrelser med hdmi 2 indgangen på mit tv når jeg kører kablet via soundbaren. Så flimrer billedet og der kommer intet signal fra ps4

Men som jeg har læst mig frem til har andre også haft problemer med deres sj9 og atmos samt lgc7.

Men er i tvivl mit kabel står der hverken hdmi premimium eller High speed men får alligevel dolby vision frem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280685
I princippet kan det godt være kablet, men hvis du får Dolby Vision igennem, så burde det være ok. PlayStation (Pro) presser dog kablet en del når den kører HDR i 4K, da den kører ved 60 Hz og fuld båndbredde.

Et kabel med en garanteret båndbredde på 18 Gbps koster under en hund.
Af hugosarang
#280689
Okay kan det så være et problem at mit kabel fra arc vist bare er almindelig ældre af dato? Når jeg skal køre ps4. Hvad er problemet med atmos har du en løsning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280695
Hvor er det du oplever problemet? Hvad er det for noget materiale, som du afspiller, der er Atmos kompatibelt? Hvis det kun er ikonet med “Atmos” du er bekymret over, så er det vel ikke sikkert at der skal være et sådant ikon ved ARC-tilslutning.
Af hugosarang
#280699
Hej Torben
Jeg fandt en film på netflix hvor atmos fungere. Nu er mit eneste problem ps4 som går ind i hdmi 1 på soundbaren. Der kommer blink og den registrere ikke det ordentligt, kan det være fordi jeg ikke bruger ordentligt kabel fra arc soundbar til fjernsynet eller det forkerte kabel fra Playstation til soundbar som også er relativ almindeligt.

Jeg går får dolby vision fra Apple tv der går direkte i fjernsynet i hdmi 1. Der har jeg købt et High dynamic kabel med 4k osv, så der får jeg dolby vision.
Af hugosarang
#280704
Update jeg får lyd fra ps4 men intet billed, så lyden kommer til soundbaren men desværre intet billed. Kan det tyde på kablerne den er galt med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#280705
Det kunne det godt, men da der ikke er Atmos i PS4, så kan den også sidde i TV uden det gør noget.

Får du Atmos på film fra iTunes og Netflix på ATV?
Af hugosarang
#280709
Ja det gør men tjek mit billed som jeg har lagt op. Det viser når jeg kører hdmi 1 via arc til fjernsynet. Har prøvet alt, kørt den PS igennem soundbaren hele tiden men har sat udgangen i hdmi 1,2,3 på fjernsynet alligevel viser den det billed med rødt og flimmer.

Hvad vil du vurdere??
Bliver det mon bedre med en ny eller skulle jeg bare sætte min PS4 direkte til fjernsynet og få lyden til soundbaren via arc. Lyden kommer jo igennem arc men intet billed.

Tror den soundbar er stået af? Fik den desværre i dag, så må jo ind igen med den.
Vedhæftede filer
IMG_20181016_000341.jpg
IMG_20181016_000341.jpg (392.65 KiB) Vist 1858 gange